וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסי לא מתרגש מטראמפ: "לאחר הכניסה לתפקיד העניינים נראים אחרת"

CNN

21.9.2016 / 23:05

הנשיא המצרי התייחס בריאיון לרשת CNN לפגישתו עם המועמד הרפובליקני, שאמר כי יאסור על כניסת מוסלמים למדינה. "במהלך קמפיין בחירות נאמרות הצהרות רבות", אמר. במקביל, הוא ציין כי הוא תומך בסגירת רשתות חברתיות "המפיצות טרור"

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, שהגיע לניו יורק על מנת להשתתף בעצרת הכללית של האו"ם, התראיין לרשת CNN והתייחס לפגישותיו עם המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ ויריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון ביום שלישי האחרון. סיסי – המנהיג המוסלמי הראשון שנפגש עם המיליארד מניו יורק לאחר דבריו לפיהם יאסור כניסת מהגרים מוסלמים למדינה אם ייבחר לנשיא, הגיב בסלחנות להצהרות, ואמר כי הן עשויות להשתנות אם טראמפ ייכנס לחדר הסגלגל בינואר 2017.

כשנשאל סיסי אם הוא חושב שטראמפ יהיה מנהיג חזק, ענה: "ללא ספק", והוסיף: "חשוב לדעת שבמהלך קמפיין בחירות, הצהרות רבות נאמרות, אך לאחר הכניסה לתפקיד העניינים נראים אחרת, והמצב תלוי בגורמים רבים. במהלך הקמפיינים ישנה תפיסה המבוססת על נקודת מבט מסוימת. נקודת מבט זו מתפתחת ומתקנת את עצמה כתוצאה מניסיון וייעוץ ממומחים". סיסי הדגיש כי וושינגטון כבר נוקטת בצעדים ביטחוניים משמעותיים כלפי כל מי שמתכנן להיכנס למדינה.

עוד כתבות בנושא:
375 מדענים נגד טראמפ: מודאגים מעמדותיו לגבי שינויי האקלים
קרב חפירות אל הבית הלבן: איך הפכו הבחירות כל כך צמודות?
"ג'ורג' בוש האב מתכוון להצביע להילרי קלינטון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נקודת המבט של המועמדים מתפתחת עם כניסתם לתפקיד". סיסי וטראמפ/מערכת וואלה!, צילום מסך

פגישתו של סיסי עם קלינטון הייתה הפגישה השנייה שלהם מאז נכנס הנשיא המצרי לתפקידו. כשנשאל אם לדעתו תהיה שרת החוץ לשעבר נשיאה טובה, אמר: "המפלגות הפוליטיות בארצות הברית לא היו מאפשרות למועמדים להגיע למעמדם אם הם לא היו כשירים להנהגת מדינה גדולה כמו ארצות הברית".

סיסי נשאל לגבי דבריה של קלינטון במהלך העימות מול יריבה בפריימריז הדמוקרטיים ברני סנדרס, אז אמרה: "ראינו מה קרה במצרים. הזהרתי מפני הדחה מהירה של מובארכ וכעת שבנו למצב של דיקטטורה צבאית". "אני מאמין שהצהרה זו לא נעשתה לאחר פגישתנו האחרונה", אמר הנשיא המצרי והוסיף: "במצרים אין סיכוי להקמת דיקטטורה, בגלל שישנה חוקה, ישנו חוק, וישנו רצון העם, שיסרב לאפשר לכל מנהיג להישאר בתפקידו לתקופה הארוכה מזו הקבועה בחוק".

במהלך הריאיון הביע סיסי את התנגדותו לשימוש ברשתות החברתיות, שלדבריו מסיעות בהפצת דעות קיצוניות, וטען כי יש לסגור אותן. כשנשאל אם חברות כמו טוויטר, פייסבוק וגוגל צריכות לעשות יותר כדי להיאבק בקיצוניות אמר: "בוודאות כן. לא מדובר בהגבלת חופש המידע כלל. הסכנה היא גדולה מדי. הסתכלו על מפת הטרור ברחבי העולם, האם היא מתרחבת או קטנה? הסתכלו על הסבל של בני האדם מהאידיאולוגה והטפילות המסוכנת הזו. אנו אומרים שיש לסגור את אתרי האינטרנט האלה באופן מידי, ושלא יהיה אפשר להשתמש בהם להפצת מסריהם ברחבי העולם".

תרגום הכתבה באחריות וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully