וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נעשה בתום לב": ארבע נשים טוענות שהותקפו מינית בידי טראמפ

לפי העדויות, טראמפ נגע בהן בניגוד לרצונן ונישק לפחות שתיים בניגוד לרצונן. כתבת שהוטרדה במהלך ריאיון עם טראמפ: "הוא לא רק מדבר, הוא גם עושה - וזה לא היה בהסכמתי". מטה טראמפ: "נתבע את 'ניו יורק טיימס'"

עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: דיווח לאולפן וואלה! NEWS על היחס הפוגעני של טראמפ כלפי נשים והתנצלותו)

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, תקף מינית לפחות ארבע נשים – כך דיווחו הלילה (חמישי) "ניו יורק טיימס" ו"פאלם ביץ' פוסט", שהביאו עדויות של שלוש נשים הטוענות כי טראמפ נגע בהן בניגוד לרצונן. זאת, בנוסף לכתבת "פיפול", נטשה סטוינוף, שפרסמה מקרה שבו לדבריה הותקפה מינית על ידי טראמפ.

ג'סיקה לידס, בת 74 ממנהטן, סיפרה ל"ניו יורק טיימס" כי המיליארדר אחז בחזה שלה וניסה לגעת בה מתחת לחצאית בטיסה לניו יורק לפני יותר מ-35 שנה. לידס שהייתה אשת עסקים ישבה ליד טראמפ במחלקה הראשונה במטוס ולדבריה מעולם לא פגשה אותו קודם.

"הוא היה כמו תמנון, הידיים שלו היו בכל מקום", סיפרה. לאחר מכן ברחה לידס לחלק האחורי של המטוס. "זו הייתה תקיפה", אמרה. במהלך העימות בתחילת השבוע עלו ההקלטות שנחשפו בשבוע האחרון, בהן נשמע טראמפ מתייחס לנשים באופן מבזה. המועמד הרפובליקני נשאל אם אי פעם מימש במעשים את הדברים שאמר וזה השיב בשלילה. "באותו הרגע רציתי להכות את הטלוויזיה באגרוף", אמרה לידס, שהבהירה כי הוא משקר, לטענתה.

לקריאה נוספת:
הבית הלבן: התבטאויות טראמפ על נשים הן ברמה של הטרדה מינית
פול ראיין: "אפסיק להגן על טראמפ, לא אשתתף בקמפיין הבחירות"
אובמה על התבטאויות טראמפ כלפי נשים: "דברים שלא ייאמנו"

דונלד טראמפ בכנס בחירות באוקלה, אוקטובר 2016. רויטרס
"הוא היה כמו תמנון, הידיים שלו היו בכל מקום". טראמפ/רויטרס

דברי טראמפ בעימות הכעיסו גם את רייצ'ל קרוקס, בת 33. בשנת 2005 עבדה בחברת השקעות ופיתוח נדל"ן ב"מגדל טראמפ" במנהטן. לדבריה, בוקר אחד פגשה בטראמפ מחוץ למעלית בבניין ומשום שהחברה שלה עשתה עסקים עם המיליארדר פנתה אליו והציגה את עצמה. טראמפ לחץ את ידה אך לאחר מכן לא הרפה ונישק אותה על הלחי. לאחר מכן, "הוא נישק אותי ישר על הפה", אמרה.

"זה לא הרגיש לי כאילו זה נעשה בתום לב. זה הרגיש כמו חילול. זה היה כל כך בלתי הולם", הוסיפה קרוקס. "הייתי כל כך נסערת, כי הוא חשב שאני כל כך חסרת חשיבות שהוא יכול לעשות לי את זה".

עיתון בפלורידה דיווח לפנות בוקר כי אישה נוספת טוענת שהמועמד הרפובליקני תקף אותה מינית. "פאלם ביץ' פוסט" דיווח כי מינדי מגליברי, בת 36, סיפרה שטראמפ מישש אותה באחוזתו לפני 13 שנים. על פי הדיווח, מגליברי לא התלוננה עליו, אך שיתפה בכך את חבריה הקרובים ואת בני משפחתה.

כתבת "פיפול" נטשה סטוינוף, 1996. צילום מסך מתוך פייסבוק, צילום מסך
"הוא חשב שזה יחמיא לי?". סטוינוף/צילום מסך, צילום מסך מתוך פייסבוק
"המשרת הודיע לנו שמלניה תרד בעוד רגע, ושהגיע הזמן לחזור לריאיון"

סטוינוף, כמו לידס, זעמה כששמעה את הכחשתו הגורפת של טראמפ במהלך העימות. בטור שפרסמה בכתב העת "פיפול", סיפרה כיצד טראמפ דחף אותה אל הקיר באחד מהחדרים באחוזתו שבפלורידה והחל לנשק אותה "בתוך שניות ספורות". כל זאת, ציינה סטוינוף, במהלך ביקור בביתו של איל ההון בשנת 2005, שנועד לריאיון עיתונאי, שנה לאחר שהתחתן טראמפ עם מלניה, שהייתה אז בהיריון מתקדם, ובשעה שהיא נמצאת בבית.

"הייתי בהלם", שחזרה סטוינוף, שליוותה את טראמפ ואת רעייתו באופן אינטנסיבי במסגרת עבודתה, "והייתי אסירת תודה כשהמשרת של טראמפ התפרץ לחדר כדקה מאוחר יותר, בעוד ניסיתי לשחרר את עצמי". לדבריה, "המשרת הודיע לנו שמלניה תרד בעוד רגע, ושהגיע הזמן לחזור לריאיון". סטוינוף סיפרה כי ב-20 שנותיה ככתבת עד לאותו רגע, היא לא נתקלה בדבר כזה. "הוא חשב שזה יחמיא לי?", תהתה.

היא סיפרה כי גם במהלך הריאיון, ברגעים שבהם מלניה לא הייתה נוכחת בחדר, טראמפ דיבר על דברים מיניים, אולם כשרעייתו הטרייה שבה "הוא חזר למצב בעל, כאילו כלום לא קרה". סטוינוף הוסיפה: "זה לא נראה ולו לרגע קט כאילו הוא הבין שאולי הוא עשה משהו שפגע בי או העליב אותי, או את אשתו".

בדומה למגליברי, סטוינוף שיתפה רק כמה מחבריה הקרובים ומשפחתה במה שאירע, אולם כעת הבהירה כי חשוב לה לספר את סיפורה, שמצטרף לעדויות רבות על יחסו המפוקפק של טראמפ לנשים. בהתייחסות לתגובתו של טראמפ לקלטת שנחשפה, משנת 2005, שבה נשמע טראמפ טוען כי הוא "יכול לעשות הכול" לנשים כאדם מוכר, טענה: "אני לא בטוחה על מה מדברים היום בחדרי הלבשה, אבל אני רק יודעת שלא הייתי בחדר הלבשה כשהוא הצמיד אותי לקיר. הייתי בבית, כאשת מקצוע, ורעייתו ההרה והיפה הייתה בבית. דיבורים הם דיבורים. אבל אלה לא היו רק דיבורים במקרה שלי, אלא הוא גם בהחלט עשה. רק שיהיה ברור, מר טראמפ, אני לא הסכמתי".

קמפיין הבחירות של טראמפ: "רצח אופי מסוכן"

ב"ניו יורק טיימס" ציינו כי טראמפ הכחיש את הטענות נגדו. "אף אחד מהמקרים הללו לא התקיים", אמר. על פי הדיווח, טראמפ אף צעק על הכתב שהתקשר לבקש את תגובתו ואיים לתבוע את העיתון.

מאוחר יותר פרסם קמפיין הבחירות של טראמפ התייחסות רשמית לטענות ובה נכתב כי מדובר ב"פיקציה". "הכתבה כולה בדיונית", נמסר בהצהרה ונטען שהעיתון מבצע בטראמפ "רצח אופי מתואם ומסוכן".כמו כן, יועץ בכיר במטה טראמפ מסר כי בכוונת המועמד להגיש תביעה נגד "ניו יורק טיימס".

ג'ניפר פלמיירי, יועצת התקשורת של הילרי קלינטון, התייחסה לדיווח והאשימה את טראמפ ששיקר בעימות כנשאל אם נישק או אחז בנשים ללא הסכמה. "זה מתאים לכל מה שידוע לנו על טראמפ ועל יחסו לנשים וזה עצוב", אמרה. היא התייחסה גם לקלטת מ-2005 והוסיפה כי "זה מראה שההתנהגות המגעילה בסרטון היא יותר מסתם מילים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טראמפ בסרטון שנחשף משנת 2005/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלשום התייחס דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, להקלטות של טראמפ שנחשפו בשבוע האחרון ואמר כי הערותיו הפוגעניות של המועמד הרפובליקני לנשיאות כלפי נשים מגיעות לרמה של הטרדה מינית. במסיבת עיתונאים הוסיף הדובר כי הנשיא המכהן ברק אובמה מצא את דברי טראמפ "דוחים".

גם אובמה התבטא בנושא, במהלך עצרת שנערכה אתמול בלילה בגרינסבורו, קרוליינה הצפונית, ואמר כי התבטאויות של טראמפ "היו פוסלות אותו אפילו מעבודה בחנות". לדבריו, הצעד הנכון בבחירות שיתקיימו ב-8 בנובמבר צריך להיות ברור לכול. "אנחנו עומדים בפני מצב שאדם אומר דברים שאף אחד לא היה סובל גם אם היה מגיש קורות חיים לעבודה בחנות נוחות של תחנת דלק", אמר אובמה.

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון בעצרת בחירות בקולורדו,  12 באוקטובר 2016. רויטרס
ממשיכה להוביל. קלינטון בקולורדו/רויטרס

בסקרים שפורסמו בצל סערת ההקלטות ולאחר העימות הנשיאותי השני מראים כי המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון שומרת על יתרון. מסקר חדש שפרסמו אמש עיתון "הוול סטריט ג'ורנל" ורשת הטלוויזיה NBC עולה כי יריבה הרפובליקני צמצם את הפער אך קלינטון עדיין מובילה ב-9%.

סקר נוסף שנערך בידי סוכנות הידיעות רויטרס ובידי מכון הסקרים "איפסוס", קובע כי קלינטון מובילה על טראמפ ב-8% בלבד בקרב המצביעים הפוטנציאליים, כש-45% מהם תומכים בה, לעומת 37% התומכים בטראמפ. מהסקר אף עלה כי אחד מתוך כל חמישה תומכי המפלגה הרפובליקנית חושב כי הערותיו הוולגריות על נשים מוכיחות כי אינו ראוי להיות נשיא.

בסקר של מכון הסקרים PRRI מובילה קלינטון על טראמפ בפער דו ספרתי. כמעט מחצית מהמשתתפים בסקר (49%) דיווחו כי הם תומכים או נוטים לתמוך בקלינטון, בעוד שפחות מארבעה מכל עשרה (38%) מהנשאלים השיבו כי סביר שיצביעו לטראמפ. בסקר שנערך לפני שבועיים בלבד היה שוויון בין המועמדים כשכל אחד מהם זכה לתמיכה של 43%.

(עדכון ראשון: 2:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully