וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: התבטאויות טראמפ על נשים הן ברמה של הטרדה מינית

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט התייחס בפני עיתונאים להקלטות שבהן נשמע המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב מדבר באופן מבזה על נשים ועל חיי המין שלו. לדבריו, הנשיא אובמה מצא את ההתבטאויות "דוחות"

צלמים זמניים מורשים

הערותיו הפוגעניות של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, כלפי נשים מגיעות לרמה של הטרדה מינית – כך אמר אמש (שלישי) דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, במסיבת עיתונאים. ארנסט התייחס בדבריו להקלטות של טראמפ שנחשפו בשבוע האחרון בכלי תקשורת שונים בארצות הברית, שבהן נשמע מתייחס באופן מבזה לנשים ומדבר בפתיחות על חיי המין שלו. הדובר הוסיף כי הנשיא המכהן ברק אובמה מצא את דברי טראמפ "דוחים".

אובמה התבטא בנושא גם במהלך עצרת שנערכה הלילה בגרינסבורו, קרוליינה הצפונית, ואמר כי התבטאויות של טראמפ "היו פוסלות אותו אפילו מעבודה בחנות". לדבריו, הצעד הנכון בבחירות שיתקיימו ב-8 בנובמבר צריך להיות ברור לכול. "אנחנו עומדים בפני מצב שאדם אומר דברים שאף אחד לא היה סובל גם אם היה מגיש קורות חיים לעבודה בחנות נוחות של תחנת דלק", אמר אובמה, ואף גינה בכירים רפובליקנים הממשיכים לתמוך בטראמפ: "הם עדיין חושבים שהוא צריך להיות נשיא. זה חסר היגיון בעיניי".

ביום ראשון גינה אובמה בחריפות את איש העסקים על דבריו הגסים בהקלטה משנת 2005. "אחד הדברים המטרידים ביותר בבחירות האלה הוא ההתבטאויות שלא ייאמנו, המגיעות מהאדם שעומד בראש פתק ההצבעה הרפובליקני", אמר אובמה בעצרת בחירות של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון בשיקגו.

עוד בנושא:
טראמפ על ההקלטה: אין סיכוי שאפרוש; רעייתו: דבריו פגעו בי
טראמפ: קשה להצליח כשיו"ר בית הנבחרים מעניק אפס תמיכה
בכירים רפובליקנים קוראים לטראמפ לפרוש: "מספיק, הוא לא ראוי"

דונלד טראמפ, המומעד לנשיאות ארצות הברית, ניו יורק. 7 ביוני 2016. רויטרס
צייץ כי "קשה להצליח בלי תמיכת ראיין ואחרים". טראמפ/רויטרס

"השפלת נשים, כמו גם מיעוטים, מהגרים, בעלי אמונות אחרות, לעג למוגבלים, העלבת חיילינו - כל זה אומר לכם שהוא לא מספיק בטוח בעצמו, כך שהוא מקדם את עצמו באמצעות הורדה של אחרים", אמר אובמה.

תגובת הבית הלבן לנושא הגיעה בעקבות הפרסומים ב"וושינגטון פוסט" וב-CNN מליל שבת ומיום ראשון האחרון. בסרטון האחרון שפורסם נשמע טראמפ בהקלטה מ-2005 אומר: "כשאתה כוכב נותנים לך לעשות הכול". הדברים נאמרו לבילי בוש, מנחה של תכנית הבידור "אקסס הוליווד" בעת שהשניים היו על אוטובוס בדרכם לסט של תכנית אופרת הסבון "ימי חיינו" שבה התארח טראמפ. "תפוס אותן באיבר המין שלהן. אתה יכול לעשות הכול".

במהלך השיחה דיבר טראמפ על אישה בשם ננסי, ואמר כי ניסה להתחיל איתה על אף שהייתה נשואה. "התחלתי איתה ונכשלתי, אני מודה בזה", אמר טראמפ. "ניסיתי לזיין אותה. התחלתי איתה כמו כלבה, אבל לא הצלחתי להגיע אליה והיא הייתה נשואה". בהמשך הוסיף: "עכשיו אני רואה אותה ויש לה שדיים מזויפים, היא שינתה את המראה שלה לחלוטין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא ארצות הברית ברק אובמה בנאום לאחר הטבח ההמוני באורלנדו. 12 ביוני 2016. רויטרס
"דברים שלא ייאמנו". אובמה/רויטרס

כמו כן, בסדרת ראיונות שקיים המועמד הרפובליקני עם מגיש הרדיו הווארד סטרן, ופורסמה ברשת CNN, הוא נשמע מתבטא באופן גס כלפי נשים, כולל כלפי בתו איוונקה, ומתייחס לעברו המיני וליחסים שהוא מקיים עם אשתו. "היא תמיד הייתה מאוד חושנית", אמר טראמפ על בתו, והוסיף כי "היא גבוהה והיא מדהימה ביופייה". בריאיון עם סטרן ב-2008 סיפר המועמד הרפובליקני כי הוא עדיין "עושה הרבה סקס" עם אשתו מלניה, ולאחר מכן השיב לשאלת המראיין השני ואישר כי השתתף באורגיות.

בעקבות הפרסומים הכריז יו"ר בית הנבחרים האמריקני פול ראיין שלא ימשיך לתמוך בקמפיין של טראמפ. לדבריו, במקום לסייע למועמד במסע הבחירות שלו, הוא יתמקד בסיוע למפלגה הרפובליקנית לשמר את כוחה בקונגרס. אמש צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "קשה מאוד להצליח כשראיין ואחרים מפגינים אפס תמיכה". ואולם, הלילה הוא דווקא הכריז כי אינו מעוניין בסיוע מראיין. "אני לא רוצה בתמיכתו, לא אכפת לי מהתמיכה שלו", אמר בריאיון לרשת "פוקס ניוז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully