וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה טראמפ צריך כדי לנצח? ניתוח הסקרים האחרונים בארה"ב

3.11.2016 / 12:35

הסוקר פרופ' קמיל פוקס ניתח בריאיון באולפן וואלה! NEWS את משמעות הנדנדה בסקרים בדרך לבית הלבן. "בכל יום יש ירידה בתמיכה של קלינטון בסקרים במדינות החשובות", אמר - וניבא כיצד המועמד הרפובליקני עשוי לזכות נגד כל הסיכויים

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: נטלי סברו .

בשבוע האחרון, מאז התפוצצה מחדש פרשת המיילים של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, ניכרת נדנדה בתוצאות הסקרים לבחירות. לאחר שפורסם כבר סקר שהציג מהפך, עם פער של 1% לטובת המועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ, סקר של סוכנות הידיעות רויטרס שפורסם הלילה (חמישי) מצביע על חזרה של קלינטון לתלם – היתרון של 6% שהיה לה גם לפני חשיפת המיילים החדשים שב אליה. "זה הולך להיות קרב צמוד מדי עד הסוף", אמר הסוקר פרופ' קמיל פוקס מאוניברסטת תל אביב, שניתח עבור וואלה! NEWS את הסקרים האחרונים בארצות הברית.

לדבריו, "לא צריך להסתכל יותר מדי על סקרים של כלל ארצות הברית, אלא על סקרים של מדינות ותחזיות של אלקטורים". פרופ' פוקס אמר שלדעתו, לפי מפת האלקטורים, ייתכן שיהיה שוויון או אפילו יתרון לטראמפ. "כדי שטראמפ ינצח הוא צריך לקחת את כל המדינות המתנדנדות. התחזית שישנה שלקלינטון יש 233 אלקטורים. לטראמפ היו ב'RealClearPolitics' (אתר המלקט נתוני סקרי בחירות) רק 111 אלקטורים, ו-164 היו מתנדנדים", הוסיף. פרופ' פוקס הסביר כי "טראמפ עשוי לקחת את כל הקולות המתנדנדים. אם מסתכלים בכל יום יש ירידה בתמיכה של קלינטון בכל הסקרים בכל המדינות החשובות".

לקריאה נוספת:
סקר: קלינטון השיבה יתרונה על טראמפ טרם הודעת ה-FBI; מובילה ב-6%
מייסד ויקיליקס: "לא קיבלתי את המיילים של קלינטון מרוסיה"
בשל איומים על חייה: המתלוננת נגד טראמפ ביטלה הצהרתה לתקשורת

דונלד טראמפ נואם באירוע בחירות במיאמי, פלורידה. רויטרס
"צריך לקחת את כל המדינות המתנדנדות". טראמפ/רויטרס

פרופ' פוקס נתן כדוגמה את מדינת פלורידה, הנחשבת למדינת מפתח. "לפני שבועיים נתנו לקלינטון 52%, אחרי יומיים זה ירד ל-51% והיום זה 50%". לדבריו, גם בנבאדה ירדו שיעורי התמיכה בקלינטון. "בהתחלה זה היה 60%, אחרי זה 55% ואז ל-51%. בקרוליינה הצפונית היא זכתה ל-62%, אחר כך ל-52% והיום זה 50%.

עם זאת, הוא ביקש לקחת בחשבון שכל סקר נערך באופן אחר ודוגל בשיטה אחרת. "הסקר של רויטרס נעשה על מדגם גדול של אנשים והם עוקבים אחריהם לאורך זמן", אמר. "לפני שבוע, הסקר של רויטרס הראה 5% לטובת קלינטון; סקר של ABC, שנערך בצורה אחרת מראה פער קטן מאוד". פרופ' פוקס ציין סקר אחד שלא נכנס בשקלול של כל הסקרים. "הסקר של 'לוס אנג'לס טיימס' מצביע על יתרון גדול לטראמפ כל הזמן", אמר. "משום שהוא שואל את השאלה אחרת: באיזו מידה אתה מתלהב מהמועמד? האנשים של טראמפ יותר מתלהבים, ולכן הסיכוי שהם יצביעו לטראמפ יותר גדול מאשר יצביעו לקלינטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully