וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי צעקות "אקדח" מהקהל: טראמפ הורד מהבמה במהלך עצרת בנבאדה

סוכני השירות החשאי הוציאו את המועמד הרפובליקני מהאולם ועצרו גבר לבן כבן 40 שהיה בסמוך לבמה. לא נמצא ברשותו כלי נשק והוא טוען כי הוא הותקף רק כי החזיק בשלט מחאה. "לא יעצרו אותנו", הכריז טראמפ. סקר חדש: קלינטון מובילה ב-5%

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ הורד הלילה (ראשון) במהירות מהבמה במהלך אירוע בחירות בנבאדה, לאחר שאחד המשתתפים בעצרת צעק "אקדח". שני סוכנים של השירות החשאי הקיפו את המיליארדר, שנשא דברים בעיר רינו, ופינו אותו מהבמה. סוכנים אחרים מיהרו לתוך הקהל ועצרו גבר לבן כבן 40, שטען בהמשך כי התקרית התרחשה לאחר שהניף שלטה מחאה נגד טראמפ. לא נמצאו ברשותו כלי נשק. סקר חדש של רשת ABC מצביע על יתרון של 5% להילרי קלינטון, יומיים בלבד לבחירות.

החשוד, שהזדהה בתור אוסטין קריטס בריאיון לגרדיאן, היה בקדמת הקהל. הוא הופל לקרקע, נעצר, ופונה מהשטח לחדר השירותים של האולם, שם נחקר בידי גורמים מרשויות החוק. טראמפ שב לנאום כעבור זמן קצר, ואמר: "אף אחד לא אמר שזה יהיה קל, אבל לעולם לא יעצרו אותנו". השירות החשאי מסר כי "סוכני השירות ומשטרת רינו עצרו את החשוד במהירות וערכו עליו ובאזור הסמוך אליו חיפוש יסודי" וכי "לא נמצא כלי נשק ברשותו ורשויות החוק חוקרות את האירוע".

קריטס אמר כי לאחר שהניף כרזה ובה נכתב "רפובליקנים נגד טראמפ", הוא הופל לקרקע על ידי תומכי המועמד הרפובליקני. לדבריו, הוא חש סכנה לחייו כשהותקף בידי משתתפי העצרת, שצעקו כי הוא מחזיק באקדח.

עוד כתבות בנושא:
החסידות האנטי-ציונית קוראת לתמוך בקלינטון: "טראמפ טוב לישראל"
כל התרחישים האפשריים: זה מה שטראמפ צריך כדי להביס את קלינטון
יו"ר בית הנבחרים מתרכך: קרא "לשוב הביתה ולהצביע לטראמפ"

דונלד טראמפ מורד מהבמה במהלך נאום בנבאדה, נובמבר 2016. AP
שני סוכני השירות החשאי מורידים את טראמפ מהבמה, הלילה/AP

כמה שניות לפני שהורד מהבמה, הבחין טראמפ באדם שככל הנראה קרא לעברו קריאות גנאי, ואמר: "הנה מישהו מהקמפיין של קלינטון, כמה משלמים לך?". רגעים ספורים לאחר מכן פונה המועמד הרפובליקני למקום מבטחים.

בהצהרה שפרסם טראמפ לאחר האירוע, נכתב: "אני רוצה להודות לשירות החשאי ולרשויות החוק ברינו על תגובתם המהירה והמקצועית. אני רוצה להודות גם לאלפי הנוכחים על תמיכתם. שום דבר לא יעצור אותנו, ונשיב את אמריקה לגדולתה".

אמש השתתף יו"ר בית הנבחרים פול ראיין באירוע בחירות לצד הסגן הרפובליקני המיועד מייק פנס בוויסקונסין. באירוע קראו ראיין ופנס לקהל המצביעים הרפובליקנים "לשוב הביתה ולהצביע לדונלד טראמפ", שאותו כינו "חבר" ו"מנהיג שמרני". דבריו של ראיין מגיעים על אף שהתבטא לפני חודש נגד המועמד הרפובליקני לנשיאות ואמר כי לא יתמוך בקמפיין שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
החשוד שנעצר במהלך נאומו של דונלד טראמפ בנבאדה, נובמבר 2016. AP
החשוד שנעצר והוצא מהאולם, הלילה/AP

טרם האירוע טראמפ יצא נגד יריבתו הדמוקרטית ואמר כי "אסור לתת לה לרוץ לנשיאות". הוא התייחס לפתיחת חקירת המיילים שבה מעורבת קלינטון, ואמר: "אין ספק שראש הבולשת וסוכניה יצליחו לאסוף ראיות מספיקות, למרות מאמציה של קלינטון. ניצחונה בבחירות ייצור משבר חוקתי חסר תקדים - ייתכן שתהיה נשיאה תחת חקירה פלילית ואף משפט פלילי.

לדברי טראמפ, אם המועמדת הדמוקרטית תיבחר, "הממשל ייכנס לקיפאון. אנו צריכים ממשל שיכול לעבוד בצורה טובה מהיום הראשון, וזה לא יקרה עם קלינטון. הסקנדלים הנוכחיים שלה יימשכו והממשל שלה לא יוכל להוביל את מדינתנו".

החשוד שנעצר במהלך נאומו של דונלד טראמפ בנבאדה, נובמבר 2016. AP
הוחזק בתא שירותים באירוע ברינו. החשוד מובל אל מחוץ לאולם/AP

תקרית זו מצטרפת לאירוע שהתרחש במרץ האחרון, אז מאבטחיו של טראמפ, שעוד התמודד בפריימריז הרפובליקניים, זינקו לעבר הפודיום שעליו נשא דברים באוהיו, כאשר חששו שאחד המשתתפים מנסה לפגוע בו. במהלך נאומו, טראמפ הסתובב לפתע בבהלה, ואנשי הביטחון הקיפו אותו. ואולם, לאחר זמן קצר ירדו מן הבמה וטראמפ המשיך בדבריו.

ביוני האחרון נעצר צעיר בן 19 בעצרת בחירות של טראמפ בלאס וגאס לאחר שניסה לחטוף נשק משוטר. הצעיר, אזרח בריטי בשם מייקל סטיבן סנדפורד, הודה מאוחר יותר כי תכנן להתנקש בחייו טראמפ.

קלינטון: "אני כל כך מתרגשת מהבחירות האלה"

טרם עלה טראמפ לבמה הלילה, קלינטון נאמה בסנט פטרסבורג שבפלורידה, וקראה לקהל הרב שהגיע למקום לצאת ולהצביע. "כשהילדים שלכם והנכדים שלכם ישאלו אתכם מה עשיתם ב-2016, כשהכול היה על הכף, אני רוצה שתגידו שהצבעתם בעד אמריקה טובה והוגנת יותר, שבה לכולם יש סיכוי בחלום האמריקני", אמרה. "אני כל כך מתרגשת מהבחירות האלה. הלילה אנו חוגגים את כל מה שכבר עשיתם כדי לעזור, ואת כל מה שעוד נעשה ביחד".

בסקר של רשת ABC שפורסם הבוקר זוכה קלינטון לחיזוק בכוחה, והיא מובילה בו ב-5% - 48% לעומת 43% של טראמפ. זאת התוצאה הטובה ביותר שלה בסקר שעורכת הרשת יחד עם וושינגטון פוסט מאז 26 באוקטובר, אז החלה הידרדרותה שהתגברה עם חידוש חקירת המיילים שלה.

(עדכון ראשון: 03:10)

ביונסה וג'יי זי באירוע בחירות למען קלינטון בקליבלנד, אוהיו, 5 בנובמבר 2016. רויטרס
מתחזקת. קלינטון באירוע בחירות באוהיו, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully