וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "קלינטון אשמה ויודעת את זה, היא לא תתחמק מפשעיה"

יום לפני פתיחת הקלפיות, המועמדים נאבקים על כל קול בכנסי בחירות ברחבי ארצות הברית. טראמפ התייחס להודעה של ה-FBI כי בחינת המיילים החדשים של קלינטון לא תוביל לפתיחה מחודשת של החקירה

צילום: עמרי נחמיאס, עריכה: שניר דבוש

יממה לפני פתיחת הקלפיות בארצות הברית המועמדים לתפקיד הנשיאות ותומכיהםם פוקדים את שלל הבמות במדינות השונות בניסיון לגייס קולות אחרונים ומתנדנדים. המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, השתתף הלילה (שני) בכנס בחירות במישיגן והתייחס להחלטה שלא להעמיד לדין את יריבתו, הילרי קלינטון.

"הילרי קלינטון אשמה", קבע, "היא יודעת את זה. ה-FBI יודע את זה וארצות הברית יודעת את זה. מגיע לאזרחים צדק. סוכנות ה-FBI לא תיתן לה להתחמק מהפשעים שלה. לא ייאמן שהיא תצא מזה". עוד הוסיף טראמפ: "כרגע היא מוגנת על ידי מערכת מושחתת. אי אפשר לעבור על 650 אלף מיילים בשמונה ימים. החקירות על פשעיה יימשכו זמן רב".

לקריאה נוספת:
סוף לפרשת המיילים: ה-FBI לא ימליץ על העמדת קלינטון לדין
"יהודים עשירים ששולטים בעולם": טענות לאנטישמיות בתשדיר טראמפ
קלינטון מובילה בסקרים כלל ארציים, מאבק צמוד במדינות המפתח

הילרי קלינטון בעצרת בחירות בפיטסבורג, פנסילבניה, 4 בנובמבר 2016. רויטרס
"אני רוצה שיהיה לנו חזון אופטימי ומאוחד". קלינטון/רויטרס

במהלך הלילה השתתפה קלינטון בכנס בחירות במנצ'סטר שבניו המפשייר, שם היא בחרה שלא להתייחס להחלטת ה-FBI. "זה הזמן לחשבון נפש", אמרה, "אמריקה חייבת ביום הבחירות לבחור בין אחדות לבין פילוג". היא סיימה בכך שהיא אופטימית לגבי העתיד: "אנחנו צריכים לרפא את הארץ הזאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
"אמריקה צריכה לבחור בין אחדות לפילוג"

אמש היא השתתפה בעצרת בחירות בקליבלנד שבאוהיו, לצד כוכב ה-NBA, ג'יימס לברון. "הבחירה לא יכולה להיות פשוטה יותר", אמרה. "מה שאני רוצה לעשות כנשיאה זה להמשיך לעשות את מה שעשיתי כל חיי, להילחם למען ילדים ומשפחות. אם תבחרו בי ביום שלישי, זה מה שאעשה כל יום כנשיאה".

"החזון שלי מאוד שונה מזה של יריבי", הוסיפה קלינטון. "אנחנו יודעים מספיק על מה שהוא עשה ומה שהוא אמר. בשורה התחתונה, החזון שלו לאמריקה הוא אפל ופלגני. אני רוצה שיהיה לנו חזון אופטימי, מאוחד, על מה שנוכל לעשות יחד כדי להבטיח ששנותיה הטובות ביותר של אמריקה עוד לפנינו. אני לעולם לא אוותר עליכם, לא משנה מה".

המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון ושחקן הכדורסל לברון ג'יימס באירוע בחירות בקליבלנד, אוהיו, 7 בנובמבר 2016. רויטרס
"אלחם למען ילדים ומשפחות". קלינטון לצד לברון ג'יימס/רויטרס

לפניה קרא לברון ג'יימס לאזרחים להצביע. "אני הייתי אחד מאלה שחשבו, 'ההצבעה שלי לא משנה', אבל היא כן", אמר. "אנחנו חייבים לצאת ולהצביע. אנחנו חייבים לקבל ידע ולהשפיע על העתיד. לאישה הזאת פה יש חזון לעתיד הבהיר ביותר. זאת הזדמנות לגרום לילדים בשכונות הקשות בערים לדעת שלמישהו אכפת מהם".

אובמה: "כל ההתקדמות שעשינו לא שווה כלום אם לא נזכה בבחירות"

בעצרת בחירות שנערכה מוקדם יותר אתמול בקיסימי שבפלורידה קרא נשיא ארצות הברית ברק אובמה למצביעים "לעזור לסיים את מה שהתחלנו לפני שמונה שנים". לדבריו, "בגללכם, הצלחנו לפתוח דף חדש. אין פלא שיש לי שיער אפור, עבדנו קשה! כל ההתקדמות שעשינו שווה לכלום אם לא נזכה בבחירות האלה. אנחנו חייבים לעבוד מכל הלב ביומיים שנותרו, כאילו העתיד שלנו תלוי בזה – כי העתיד שלנו תלוי בזה".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בעצרת בחירות למען קלינטון, קיסימי, פלורידה, 6 בנובמבר 2016. רויטרס
"המרוץ הזה לא צריך להיות צמוד". אובמה בפלורידה, אתמול/רויטרס

אובמה התייחס לדיווח שפורסם בעיתון "ניו יורק טיימס", לפיו צוות מטה הבחירות של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ לא אפשר לו לפרסם בעצמו בחשבון הטוויטר שלו בימים האחרונים, וטען: "היה להם כל כך מעט ביטחון בשליטה העצמית שלו, שהם לקחו ממנו את הטוויטר שלו. אם מישהו לא יכול לנהל חשבון טוויטר, הוא לא יכול להחזיק בקוד לנשק הגרעיני. אם מישהו מתחיל לצייץ ב-3:00 בבוקר כי התכנית 'סאטרדיי נייט לייב' צחקה עליו - לא יכול להחזיק בקוד לנשק הגרעיני".

לטענת הנשיא, "האמת היא שהבחירה לא יכולה להיות פשוטה יותר. המרוץ הזה לא צריך להיות צמוד. מצד אחד, מי שהיא אולי האדם הכי מוכשר לרוץ לנשיאות. מצד שני, הדונלד". לדבריו, "יש סיבה שכל כך הרבה רפובליקנים לא תומכים בטראמפ. אולם העובדה שכל כך הרבה תומכים בו רק מראה לאיזה דרגה הפכנו דברים שאינם נורמליים לנורמליים".

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בטמפה פלורידה ארצות הברית 05 נובמבר 2016. רויטרס
"קלינטון תכניס את הטרור לבתי הספר". טראמפ/רויטרס

מוקדם יותר אתמול, אמר טראמפ אמר באירוע בחירות באיווה כי "אנחנו צריכים ממשל שיעבוד עבור העם האמריקני מהיום הראשון, וזה יהיה בלתי אפשרי בממשל קלינטון. אם היא תיכנס לחדר הסגלגל, היא תשדוד את מדינתנו". לדבריו, "השאלה המרכזית היא אם העם ישלוט במדינה או המערכת המושחתת".

טראמפ יצא גם נגד תכנית ביטוח הבריאות של הנשיא הנוכחי אובמה, המכונה "אובמה-קר", ואמר כי יפעל לביטולה. עוד אמר המועמד הרפובליקני כי "קלינטון תכניס את הטרור והקיצוניות לבתי הספר. אנו נשהה את התכנית להבאת פליטים סורים, ונרחיק את האסלאם הקיצוני ממדינתנו. אין לנו ברירה. אנו נקים אזורים בטוחים בתוך סוריה, כי לכולנו יש לב, אבל לא נכניס אותם לתוך ארצות הברית".

(עדכון ראשון: 1:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully