וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון מובילה בסקרים כלל ארציים, מאבק צמוד במדינות המפתח

לפי שני סקרים ארציים חדשים, קלינטון מובילה באחוזים בודדים. במקביל, סקר שנערך בפלורידה מצביע על תיקו, ובאוהיו טראמפ מוביל באחוז. יומיים לפני הבחירות, המועמדים עושים כל שביכולתם לגרוף קולות במדינות המתנדנדות

צילום: עמרי נחמיאס, עריכה: שניר דבוש

המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון מובילה על יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ ב-4% - כך עולה מהסקר האחרון שערכה רשת NBC והעיתון "וול סטריט ג'ורנל" לפני הבחירות שיתקיימו בעוד יומיים. לפי הסקר, קלינטון זוכה ב-44% תמיכה, בעוד טראמפ מקבל 40% בלבד. המועמד הליברטריאני גארי ג'ונסון זוכה בסקר ב-6%, ומועמדת מפלגת הירוקים, ג'יל סטיין, ב-2%.

בסקר של הרשת והעיתון שנערך באמצע אוקטובר הובילה קלינטון בפער של 11%, לאחר פרסום הסרטון שבו נשמע טראמפ מדבר בצורה גסה כלפי נשים. הסקר החדש נערך בין ה-5-3 בנובמבר. מניתוח התוצאות עולה כי קלינטון מובילה בקרב נשים, אפרו-אמריקנים, היספנים וצעירים. מנגד, טראמפ זוכה לאהדה רבה יותר בקרב גברים, בני הגיל השלישי ולבנים.

עוד כתבות בנושא:
3% פער באוהיו, 1% בלבד בפלורידה: תמונת המצב במדינות המפתח
יומיים לבחירות: צפו באיוונקה טראמפ פוקדת את קבר הרבי מלובביץ'
אחרי צעקות "אקדח" מהקהל: טראמפ הורד מהבמה במהלך עצרת בנבאדה

הילרי קלינטון בביקור בקלפי להצבעה מוקדמת במיאמי, פלורידה, 5 בנובמבר 2016. רויטרס
מובילה בקרב נשים ומיעוטים. קלינטון/רויטרס

סקר של רשת "פוקס ניוז" מעלה כי קלינטון מובילה ב-2%. לפי הסקר, קלינטון זוכה ב-45% תמיכה, בעוד יריבה זוכה ב-43%. בסקר שערכה הרשת לפני שבועיים, הפער בין המועמדים עמד על 3% לטובת קלינטון, ובסקר שנערך שבוע לפני כן הפער עמד על 6%.

בתוך כך, בסקר שערכה רשת CBS בשתי מדינות מפתח – אוהיו ופלורידה, עולה כי המאבק צמוד. בפלורידה, המעניקה 29 אלקטורים ונחשבת למדינה משמעותית ביותר, שני המועמדים זוכים ב-45%. באוהיו טראמפ אמנם מוביל, אך באחוז תמיכה בודד בלבד – 46% אמרו כי יצביעו לטראמפ, בעוד 45% אמרו כי יבחרו בקלינטון.

עוד עולה מהסקר כי 53% מהנשאלים בפלורידה תיארו את קלינטון במשפט "חלק ממה ששגוי בפוליטיקה של ימינו", בעוד רק 36% תיארו את יריבה באותה הצורה. במקביל עולה כי קלינטון זוכה בתמיכה רבה יותר בקרב האנשים שבחרו בהצבעה המוקדמת, בעוד לטראמפ יתרון בקרב אלה שיציבעו בעוד יומיים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
דונלד טראמפ בעצרת בחירות בטמפה פלורידה ארצות הברית 05 נובמבר 2016. רויטרס
זוכה ליתרון בקרב המצביעים בבחירות המקדימות. טראמפ/רויטרס

שני סקרים נוספים שפורסמו היום מעלים כי קלינטון מובילה על טראמפ, אם כי באחוזים בודדים. סקר שערך אתר "פוליטיקו" מעלה כי המועמדת הדמוקרטית מובילה על יריבה ב-3% תמיכה. לפי הסקר, קלינטון זוכה ב-45% תמיכה, בעוד טראמפ זוכה ב-42%. המועמד הליברטריאני ג'ונסון מקבל בסקר 8%, בעוד מועמדת מפלגת הירוקים זוכה ב-4%. הפער נכלל בתוך טעות הדגימה, ודומה לסקר שערך האתר לפני שבוע.

בסקר של רשת ABC ו"וושינגטון פוסט", קלינטון מובילה על טראמפ ב-5%. לפי הסקר, קלינטון זוכה ב-48% תמיכה, בעוד טראמפ זוכה ב-43%. מדובר בסקר שנערך מדי יום בשבועות האחרונים, ובו רשם טראמפ הישג בשבוע שעבר כאשר הוביל על קלינטון באחוז תמיכה אחד. בשישי האחרון הובילה קלינטון על טראמפ בסקר ב-3%.

בימים הקרובים שני המועמדים ינסו להשיג קולות נוספים במדינות המפתח, שיכריעו את הבחירות הסוערות. טראמפ, שחרש את פלורידה בימים האחרונים, ישתתף בחמישה אירועים במדינות מתנדנדות, בהן גם אלו שנחשבו עד לבחירות הללו מעוזים דמוקרטיים אך התחרות בהן צמודה יותר השנה.

המועמד הרפובליקני יופיע הערב באירוע בסיו סיטי שבאיווה, שם לפי שקלול הסקרים של האתר realclearpolitics הוא מוביל על קלינטון ב-3%. בהמשך, הוא יעבור למינסוטה, שלא בחרה במועמד רפובליקני מ-1972. גריפת עשרת האלקטורים שהיא מעניקה יכולה לכפר על הפסדים של טראמפ במדינות מפתח אחרות, שם הרכב האוכלוסייה בעייתי יותר עבורו. המועמדת הדמוקרטית אמנם מובילה שם בכ-6% בממוצע, אך בימים האחרונים צמצם המיליארדר את הפער והוא רואה את מינסוטה כמדינה שאותה ניתן "לגנוב" מהדמוקרטים.

מסע בין כוכבים - תומכות טראמפ - 6 בנובמבר 2016. עמרי נחמיאס
נשים תומכות בטראמפ/עמרי נחמיאס

טראמפ יגיע היום גם למישיגן, על 16 האלקטורים שלה, שמעניקה לשרת החוץ לשעבר 4% יתרון על פני המיליארדר. קלינטון תגיע מחר למדינה שעד לפני כחודש נחשבה לבטוחה עבורה.

בקרוליינה הצפונית המרוץ נחשב צמוד ביותר. לפי realclearpolitics, טראמפ מוביל רק ב-0.8%. מחר הוא יגיע לאירוע בחירות במדינה שמקנה 15 אלקטורים וחיונית מאוד למועמד הרפובליקני. בג'ורג'יה – 16 אלקטורים - המיליארדר מוביל רק ב-4.6% ובאריזונה – 11 אלקטורים - ב-4% בלבד. קלינטון יכולה להיות מרוצה גם מיתרון של 2.9% קולורדו, השולחת תשעה אלקטורים ושל 2% בנבדה, שלה שישה אלקטורים.

פנסילבניה ווירג'יניה יקבלו אף הן את פניו של טראמפ, שזקוק להן כדי להיכנס לבית הלבן. לפי שקלול הסקרים, בפנסילבניה – 20 אלקטורים – קלינטון מובילה ב-2.4% - ובווירג'יניה – 13 אלקטורים - ב-5.2%. קלינטון תנסה לאסוף תומכים נוספים במהלך אירוע שתקיים הערב בקליבנד שבאוהיו, לצד שחקן ה-NBA לברון ג'יימס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully