וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תורים ארוכים בקלפיות, שני המועמדים הצביעו: הישורת האחרונה בארה"ב

מיליוני בעלי זכות הצבעה צועדים לקלפיות כדי לבחור בין הילרי קלינטון לדונלד טראמפ לנשיאות - שהשכימו קום והצביעו בניו יורק. תורים ארוכים במיוחד נרשמו בניו יורק, בפלורידה נמדדו שיאי הצבעה של היספאנים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארצות הברית מפולגת צועדת היום (שלישי) לקלפיות כדי לבחור את הנשיא ה-45 שלה מבין שני מועמדים, הילרי קלינטון, שעשויה להיות האישה הראשונה בתפקיד או דונלד טראמפ, איש עסקים מיליארדר, בסיומו של קמפיין ארוך ומלא תהפוכות שטלטל את המערכת הפוליטית.

קלינטון פתחה את יום הבחירות במצב שבו יש לה כמה אפשרויות לניצחון, עם סיכוי של 72% לזכייתה, לפי המומחה לסקרים, נייט סילבר. סיכוייו של טראמפ נמוכים יותר והוא יהיה חייב לנצח ברוב המדינות המתנדנדות כדי להגיע ליעד – 270 קולות אלקטורים.

הבחירות לנשיאות ארה"ב - כתבות אחרונות:
תחזיות אחרונות צופות ניצחון מוחץ לקלינטון - עדכונים שוטפים
צפו: שתי נשים חשופות חזה מתפרצות לקלפי שבה יצביע טראמפ
ניצחון מוחץ לקלינטון או רוב דחוק לטראמפ: כל התרחישים לבחירות
ומה קורה אם יש תיקו? המדריך השלם לבחירות לנשיאות ארצות הברית

קלינטון מגיעה להצביע בניו יורק, נובמבר 2016. רויטרס
קלינטון מצביעה/רויטרס
מועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ ואשתו מלניה מצביעים בקלפי, ניו יורק. נובמבר 2016. AP
טראמפ ורעייתו מלניה מצביעים בקלפי/AP

הבוקר, בשעה 8:00 (שעון מקומי), קלינטון ובעלה, הנשיא לשעבר ביל, הגיעו להצביע בתחנת הקלפי המקומית בצ'פקוואה, ניו יורק, לקול תשואות תומכיה. "אני יודעת כמה אחריות מגיעה עם התפקיד", אמרה קלינטון. "כל כך הרבה אנשים סומכים על תוצאות הבחירות האלו, מה זה אומר על המדינה שלנו, ואני אעשה כמיטב יכולתי אם אנצח היום".

מאוחר יותר, סמוך לשעה 11:00, הגיע טראמפ עם רעייתו מלניה להצביע במנהטן לקולות מחיאות כפיים לצד קריאות בוז. כשנשאל למי הוא הצביע, השיב בחיוך: "החלטה קשה". מוקדם יותר היום הצהיר טראמפ כי הוא רוצה למצות את הפוטנציאל הלא ממומש של אמריקה. "אני רואה כל כך הרבה חלומות ותקוות שלא קרו, שיכלו לקרות עם הנהגה ראויה", אמר בשיחת טלפון עם "פוקס". "וזה מאוד כואב לאנשים".

בוחרים מצביעים בקלפי בניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. AP
תורים ארוכים בניו יורק/AP

שני המועמדים בילו את היום בסדרת ריאיונות רדיו במדינות המתנדנדות, אחרי בליץ של אירועים אתמול. קלינטון מקווה לשיעור הצבעה גבוה מקואליציית המצביעים – הצעירה והמגוונת - של אובמה כדי לחצות את קו הסיום. כמה מדינות דיווחו על שיעור שיא של הצבעה, בהן פלורידה, נבאדה, במיוחד של אוכלוסיות מיעוטים. בפלורידה לבדה, הגיעו יותר מ-430 אלף היספאנים, כמעט כפול ממספרם ב-2012. גם בניו יורק נרשמו תורים ארוכים לקלפיות.

"חשים הקלה שזה נגמר"

כ-45 מיליון בני אדם הצביעו עד היום בהצבעה מוקדמת. רבים מהם הביעו הקלה שהסוף קרב אחרי שנתיים של קמפיין חסר מנוח, עמוס ברטוריקה גזענית והאשמות הדדיות של המועמדים. קלינטון גינתה את טראמפ על שהתייחס למהגרים מקסיקנים לא חוקיים כאל "אנסים" וקידם איסור על כניסת מוסלמים לארצות הברית, וכן את אמירותיו נגד נשים, ששיאן בהקלטה שלו מתרברב על כך שהוא תופס נשים באיבר המין שלהן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פתק הצבעה בניו יורק/מערכת וואלה!, צילום מסך

טראמפ מצדו כינה את יריבתו "הילרי הנוכלת" משום שהשתמשה במייל הפרטי שלה כשרת החוץ ובשל קשריה הסבוכים עם קרן קלינטון, שאותה מנהל בעלה. "נמאס לי מהשלכות הבוץ האלה", הודתה לורה שמיט, רפובליקנית בת 54 מוודברי, מינסוטה, שמצביעה לטראמפ. "אני כל כך שמח שזה נגמר", אמר רמירו וויירס, עקר בית מאינדיאנפוליס, שמצביע עבור קלינטון.

בניו יורק, כאמור, נצפו משתרכים תורים ארוכים מאוד לקלפיות. "ההצבעה לקחה המון זמן", סיפר פיטר מור מניו יורק. "אבל באופן מפתיע אקט ההצבעה עצמו הפיח בי שוב אמונה בהגינות של אמריקה, ושאולי הכול יהיה בסדר. אף אחד לא מדבר על פוליטיקה והפוקוס היחידי הוא על מכירת בראוניז ופתיחת הספרייה".

גם סטייסי ברטון ובנותיה, בת 11 ושמונה, מניו יורק. הן מקוות שתיעשה היום היסטוריה. "המתנדבים בתחנות ההצבעה אמרו כי נרשם שיא הצבעה הבוקר. אך למרות זאת, יכולנו להיכנס ולהצביע מבלי לחכות. אני גאה להיות חלק מההליך הדמוקרטי היום!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully