וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערבים בארה"ב מעניקים לקלינטון את המפתח לבית הלבן: "טראמפ חמור"

בתום מערכת בחירות שעסקה רבות גם בנושא ההגירה, נרתעים אמריקנים-ערבים רבים מניצחון רפובליקני - ומעדיפים את המועמדת הדמוקרטית ש"טובה יותר למזרח התיכון". גם במדינות ערב 66% מעדיפים לראות את קלינטון בחדר הסגלגל

עריכת וידאו: ניר חן, אריזה גרפית: אביחי ברוך, ויזואליה: רויטרס

מערכת הבחירות הנוכחית לנשיאות ארצות הברית, שמגיעה היום (שלישי) לשיאה, הפכה משמעותית במיוחד עבור מהגרים בכלל ואמריקנים ממוצא ערבי בפרט. שליש מתושבי העיירה דירבורן שבמישיגן, הבאים ממשפחות ערביות והגיעו להצביע בקלפיות בעיר, סיפרו ל"גרדיאן" הבריטי על החששות מניצחון אפשרי של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, שהביע עמדות ניציות כלפי מהגרים וזרים.

"היא טובה יותר עבור המדינה, עבור הכלכלה, והיא גם טובה יותר לערבים-אמריקנים ולכל המהגרים", סיפר עבדו מוחמד בן ה-64, שהצביע למועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון. בנו חכים שהגיע עמו הצביע גם הוא לקלינטון, ונכדו בן ה-15, זיאד, אמר כי היה מצביע לה גם לו היה יכול. "היא טובה יותר עבורנו, לעבודות עבור מהגרים", אמר חכים והוסיף: "אני חושב שהיא טובה יותר למזרח התיכון".

עוד על בחירות בארה"ב בוואלה! NEWS:
צפו: שתי נשים חשופות חזה מתפרצות לקלפי שבה יצביע טראמפ
ומה קורה אם יש תיקו? המדריך השלם לבחירות לנשיאות ארצות הברית
התחזיות: ניצחון לקלינטון; טראמפ: "נחכה ונראה אם ההצבעה תקינה"

אמריקניות מוסלמיות ממוצא ערבי מתפללות במסגד בדירבורן, מישיגן, לאחר מתקפת הטרור בבריסל. מרץ 2016. AP
נשים מוסלמיות מתפללות במסגד בדירבורן, מישיגן/AP

שרת החוץ לשעבר הפסידה בפריימריז במישיגן ליריבה דאז במרוץ לראשות המפלגה, ברני סנדרס, בהפרש של 2,500 קולות בלבד. אך הקולות עבור קלינטון בקרב תושביה הערבים של דירבורן, שבה 96 אלף תושבים בסך הכול, רובם בטוחים. מאהה חמאייד בת ה-20 סיפרה כי על אף שאינה מתעניינת בפוליטיקה, היא הרגישה שהיא מחויבת להצביע בבחירות הגורליות. הסיבה, לדבריה, פשוטה למדי: "דונלד טראמפ חמור. זה לא שאהבתי את הרעיון של לבחור מישהו מהם, מבחינתי זה אחד גרוע מהשני".

כמו אצל הערבים האמריקנים, גם במזרח התיכון מעדיפים להתעורר מחר בבוקר למשמע החדשות שקלינטון היא הנשיאה הנבחרת. בסקר שנערך בוושינגטון וכלל תשע מדינות ערביות, נמצא כי 68% מהסעודים מעדיפים שקלינטון תזכה, ו-46% מאמינים שטראמפ רע לארצות הברית. באופן כללי, 66% מהציבור הערבי רוצים לראות את קלינטון בבית הלבן, זאת לעומת 11% שתומכים ביריבה הרפובליקני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית באירוע בחירות בדירבורן, מישיגן. 4 בנובמבר 2016. AP
התמיכה בה מובטחת. קלינטון באירוע בחירות בדירבורן, החודש/AP

המדינות הנוספות שנסקרו, מלבד ערב הסעודית, הן אלג'יריה, מרוקו, עיראק, כווית, מצרים, ירדן, הרשות הפלסטינית ותוניסיה. בערך כ-400 איש מכל מדינה השיבו על הסקר, שבו נשאלו, בין היתר, מי מהמועמדים ישפיע לטובה על מדיניותה של ארצות הברית כלפי מדיות ערב. 65% מהסעודים השיבו לשאלה זו כי קלינטון תשפיע לטובה על המזרח התיכון. המדינות שבהן נמצאה התמיכה הגבוהה ביותר לקלינטון הן מרוקו ותוניסיה, ואילו בעיראק ובמצרים נמצאו אחוזי התמיכה הגבוהים ביותר בטראמפ.

כשנשאלו במה יצטרך הנשיא הבא להתמקד, השיבו רוב המשתתפים בסקר כי העדיפות העליונה מבחינתם היא למזער את התערבות ארצות הברית בענייניהן הפנימיים של מדינות ערב. עוד נושאים שעלו הם הבסת "המדינה האסלאמית" (דאעש), פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני וסיום מלחמות האזרחים בתימן ובסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully