וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ טען להפרה לטובת הדמוקרטים - בית המשפט דחה זאת על הסף

הקמפיין הרפובליקני טען כי הקלפיות במחוז בנבאדה המאוכלס בהיספנים נותרו פתוחות מעבר לזמן, ובכך אפשרו לאזרחים נוספים להצביע. בית המשפט נזף בנציגי המטה ודחה את טענותיהם. במקביל, הוגשה תלונה נגד בנו של טראמפ שפרסם תמונה של פתק ההצבעה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

למרות הטענות למערכת בחירות מוטה ואף מכורה מצד המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ, יום הבחירות עבר אמש (שלישי) כמעט ללא תקלות חריגות. סברה זו, שאותם חולקים כמה ארגונים המפקחים על ההליך הדמוקרטי, לא מנעה ממטה הבחירות של טראמפ להגיש תביעה בגין אי סדרים נגד רשם ההצבעות במחוז קלארק שבנבאדה. תביעה שנדחתה על הסף בבית המשפט.

מטה טראמפ טען כי הקלפיות במחוז נשארו פתוחות ביום שישי שעבר שעתיים מעבר לזמן המתוכנן. הקמפיין סבר כי הדבר אפשר ל"אנשים מסוימים" להצביע - ככל הנראה בהתייחסות להיספאנים תושבי המחוז. בכירים במחוז מסרו כי רק מי שכבר חיכה בתור בעת סגירת הקלפיות הורשה להצביע בזמן הנוסף. בתגובה, דרשו במטה הרפובליקני לרשום בנפרד את הקולות ששולשלו לאחר זמן סגירת הקלפיות.

הבחירות בארה"ב - סיקור מיוחד:
תחזית ראשונית: קלינטון מובילה במדינות המפתח - עדכונים שוטפים
הערבים בארה"ב מעניקים לקלינטון את המפתח לבית הלבן: "טראמפ חמור"
שילם והצביע: מדוע נתן טראמפ כסף לילד בקלפי?

מועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ מצביע בקלפי, ניו יורק. נובמבר 2016. רויטרס
חושש להטיית בחירות. טראמפ מצביע/רויטרס

כאמור, בית המשפט דחה על הסף את התביעה. על פי הדיווח ברשת KTNV המקומית, השופטת הסכימה עם פקידי המחוז שטענו כי דרישת המטה הרפובליקני לרישום כבר מבוצעת בפועל. "אני לא יכולה לחייב אותם לעשות משהו שהם כבר עושים", קבעה ואף נזפה בו.

תקרית נוספת, מביכה מעט, אירעה לבנו של המועמד, אריק טראמפ. טראמפ הבן פרסם תמונה שלו של פתק ההצבעה שלו בעודו מצביע בקלפי בניגוד לחוקי הבחירות. "הקואליציה הדמוקרטית נגד טראמפ", שלוחה של ארגון תרומות (סופר פאק) נגד המועמד הרפובליקני, הגישה תלונה נגד הבן לוועדת הבחירות בניו יורק. הציוץ של טראמפ הבן ובו התמונה נמחק מאז.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אריק וטיפאני טראמפ בוועידת המפלגה הרפובליקנית, קליבלנד, אוהיו, 18 ביולי 2016. רויטרס
הביך את אביו. אריק טראמפ/רויטרס

בריאיון לתחנת רדיו מקומית סירב המועמד הרפובליקני להתחייב לקבל את תוצאות הבחירות. לדבריו, בריאיון לתחנת הרדיו 610WTVN, קיים חשש להטיית הבחירות "בהרבה מקומות", והוא כי יפעל "אם אני אחשוב שמשהו לא בסדר". הוא הוסיף: "אם אני חושב שהכול בסדר, זה שונה מאוד. אנחנו רק יכולים לחכות ולראות". כמו כן, הוא טען כי "ננצח בגדול".

במהלך יום ההצבעה נרשמו תורים ארוכים, מקרים בודדים של ציוד לא תקין וכמה הטרדות בעמדות ההצבעה, אך החשש מבעיות גדולות עוד יותר התבדה בעיקרו. ארגוני זכויות אזרח אמרו כי הם מקבלים תלונות על התנהגות מאיימת בעמדות הצבעה בפנסילבניה ובפלורידה. ואולם, גורם במפלגה הדמוקרטית מסר כי מטה קלינטון טרם דווח על בעיות שיטתיות מעבר לכמה תקלות מינוריות.

סגן הנשיא הדמוקרטי טים קיין מצביע בבחירות ארה"ב בפנסיליבניה, נובמבר 2016. רויטרס
טים קיין מצביע בפנסילבניה. דיווחים על איומים במדינה/רויטרס

ארגוני זכויות אזרח, שבשירותם עובדים 7,000 מתנדבים, אמרו כי קיבלו 20 אלף שיחות טלפון בקו החם שלהם עד שעות אחר הצהריים. כמעט חצי מהתלונות היו לגבי עמדות הצבעה שלא נפתחו בזמן או מכונות הצבעה שלא עבדו כראוי, סיפר קריסטן קלארק, נשיאת ועידת עורכי הדין לזכויות אזרח. כ-28% הגיעו מאזרחים שגילו שהם לא רשומים להצביע.

עם זאת, לדבריה, היו כמה דיווחים על הטרדות. "גילינו עלייה במספר תקריות של איומים על מצביעים והטרדות מצביעים", בהשוואה לבחירות לנשיאות ב-2012. במחוז ברווארד, פלורידה, שני פקידי בחירות בעמדת הצבעה פוטרו לאחר שהתעמתו בשאלה כיצד להתמודד עם תלונות על הפחדות. בג'קסונוויל שבפלורידה סירב אדם לעזוב את העמדה כשהתבקש.

יותר מחצי מתלונות על הפחדה הגיעו מפנסילבניה, שם עובדי קלפי שאלו לכאורה מצביעים למי הצביעו, ומצביעים שעמדו בתור צעקו זה על זה, העידה קרן הוברט פלין, נשיאת ארגון "אינטרס משותף". כמו כן, משרד התובע בפילדלפיה, שמפקח על הבחירות בעיר הגדולה במדינה, צייץ כי לא קיבל אף תלונה חריגה. במחוז דורהם בקרוליינה הצפונית הסכימו להאריך את שעת סגירת הקלפיות ל-20:30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully