וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוונגליסטים, לבנים ולא-עירוניים: האנשים שהביאו לטראמפ את הניצחון

9.11.2016 / 13:18

הערים הגדולות והשחורים נשארו עם קלינטון, אולם התמיכה הנרחבת של המועמד הרפובליקני, בין היתר, בקרב מצביעים לבנים ללא השכלה אקדמית, דחפה אותו לבית הלבן. התמיכה הנשית בקלינטון – נמוכה מהתמיכה באובמה ב-2012

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

הפופולריות שלה זכה דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית אמנם הפתיעה את הסוקרים, כמו גם גורמים לא מעטים במערכת הפוליטית בוושינגטון, אולם פילוח של נתוני ההצבעה שופך אור על מוקדי התמיכה של איל ההון מניו יורק, ועל האופן שבו הצליח לגרוף תמיכה נרחבת ולהביס את שרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון במרוץ לבית הלבן.

בקרב המצביעות, קלינטון הובילה על טראמפ, אולם עשתה זאת בפער זעום בלבד. 49% מהנשים הצביעו לקלינטון, ו-47% מהן הצביעו לטראמפ. לשם ההשוואה, הנשיא המכהן ברק אובמה פתח פער של שבע נקודות על יריבו מיט רומני בקרב הנשים במערכת הבחירות של שנת 2012.

עוד בוואלה! NEWS:
שורפים כובעים של טראמפ: הפגנות מחאה ברחבי ארה"ב
הרוב הגדול זה 80 שנה: הרפובליקנים שומרים על שליטה בקונגרס
לא רק נשיא: קליפורניה בחרה במריחואנה, קולורדו תמכה בהמתת חסד

תומכי המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ, מול הבית הלבן, וושינגטון/רויטרס

היתרון הזעום של קלינטון בקרב הנשים מחוויר נוכח שלל הטענות נגד טראמפ בדבר יחסו הבעייתי לנשים ופרשות ההטרדה המינית שבהן הוא מעורב. כ-60% מהנשים הלבנות במדינת המפתח פלורידה, למשל, הצביעו עבור המועמד הרפובליקני. על פי נתוני רויטרס ומכון המחקר Ipsos, קלינטון זכתה ליתרון גדול יותר בקרב מצביעות בגיל 34-18 – 55% מול 38% לטראמפ – אולם עדיין מדובר בשיעור נמוך יותר מזה שלו זכה אובמה ב-2012.

קלינטון נהנתה מיתרון גדול בקרב מצביעם היספנים, שחורים ואמריקנים ממוצא אסייתי, אולם נראה כי באופן כללי, קבוצות אלה לא יצאו להצביע בשיעור קרוב אפילו לזה של שיעור ההצבעה לאובמה בבחירות הקודמות. 89% מהמצביעים השחורים, 66% מההיספנים ו-65% מהאמריקנים ממוצא אסייתי תמכו בקלינטון.

טראמפ, מצדו, נתנה מתמיכה נרחבת בקרב אזרחים שלא השלימו 12 שנות לימוד, ובמיוחד בקרב מצביעים לבנים ללא השכלה אקדמית. המועמד הרפובליקני החזיק ביתרון של יותר מ-30 נקודות על פני קלינטון בקרב גברים לבנים ללא השכלה אקדמית, וביתרון של 27 נקודות בקרב נשים לבנות ללא השכלה על-תיכונית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

קבוצה נוספת שהצביעה, באופן כללי, כגוש מאוחד והביאה לטראמפ את הניצחון היא המצביעים הלבנים האוונגליסטים. הם מזוהים באופן מסורתי עם הרפובליקנים, ולמרות תדמיתו הבעייתית של טראמפ מבחינת עברו המיני, הם לא נטשו את מועמד המפלגה. כ-76% מהם הצביעו לטראמפ, ואילו רק כ-20% הצביעו לקלינטון.

כמו כן, קלינטון מובילה במרכזי הערים, אולם טראמפ מוביל בפער גדול באזורים הכפריים. למרות יתרון ממוצע של כשש נקודות לקלינטון בערים הגדולות, טראמפ הוביל ב-27 נקודות באזורים הלא-עירוניים. סקר רויטרס ו-Ipsos שעליו מבוססים הנתונים נערך במהלך יום הבחירות, בקרב יותר מ-45 אלף מצביעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully