וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על ניצחון טראמפ: הנשיאות גדולה יותר מכולנו

נשיא ארה"ב אמר כי חרף חילוקי הדעות בינו לבין המועמד הרפובליקני, הוא "מקווה לחילופי שלטון חלקים". השניים ייפגשו היום. "משאיר מדינה טובה יותר". הבית הלבן: מקווים שטראמפ לא יחפש לנקום בקלינטון

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש ואוהד פיטר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר אמש (רביעי) כי תפקיד הנשיא "גדול יותר מכולנו" בעקבות ניצחונו של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ בבחירות. זאת, ברקע חילוקי הדעות העמוקים בין השניים, שבהם הכיר אובמה. הנשיא, שנשא דברים מהבית הלבן לצד סגנו ג'ו ביידן, הדגיש כי הוא מקווה שחילופי השלטון "יעברו חלק" כי זהו "סימן ההיכר של הדמוקרטיה שלנו".

אובמה, שיסיים את כהונתו השנייה בינואר, תקף בחריפות את המועמד הרפובליקני לאורך הקמפיין, אולם עם היוודע דבר ניצחונו של המיליארדר שוחח עמו אובמה והשניים אף אמורים להיפגש היום. "אנחנו משאירים מדינה טובה יותר מאשר זו שירשנו לפני שמונה שנים", אמר הנשיא המאוכזב.

עוד בנושא:
קלינטון בנאום ההפסד: צריך לתת לטראמפ הזדמנות, מקווה שיצליח
למרות ההפסד: קלינטון עשויה לזכות ברוב קולות הבוחרים
במטה טראמפ לא שוללים העמדת קלינטון לדין: "נחליט בבוא העת"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בנאום לאחר ניצחון דונלד טראמפ בבחירות, 9 בנובמבר 2016. AP
אובמה וביידן, הערב/AP

מהבית הלבן נמסר אמש כי הנשיא אובמה מקווה שתימשך המסורת האמריקנית שלפיה אנשים בעמדות כוח לא משתמשים במערכת המשפט כדי לרדוף את יריביהם. זאת, אחרי הבטחתו של טראמפ במהלך קמפיין הבחירות לכלוא את קלינטון בשל השימוש שעשתה במיילים פרטיים לאורך כהונתה כשרת החוץ לשעבר, על אף שהחקירה נסגרה על ידי הבולשת הפדרלית (FBI) פעמיים.

"יש לנו מסורת ארוכה במדינה הזאת של אנשים שאינם משתמשים במערכת המשפט כדי לנקום פוליטית", אמר דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט. "הנשיא מקווה שזה יימשך".

(עדכון ראשון: 19:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully