וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא הנשיא שלי": רבבות מפגינים נגד טראמפ ברחבי ארה"ב; עשרות נעצרו

אלפים יצאו לרחובות בערים מרכזיות במחאה על ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות. מחוץ לבית הלבן הדליקו מאות נרות ו"התאבלו", בניו יורק התאספו אלפים סביב מלונו, וחלקם אף הציתו דגלי ארה"ב. בקליפורניה ניפצו שמשות והשליכו חפצים על שוטרים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

עשרות אלפי בני אדם יצאו להפגנות מחאה ברחבי ארצות הברית הלילה (חמישי) נגד הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, במחאה על קמפיין הבחירות שלו, התבטאויותיו החריפות נגד מהגרים, מוסלמים וקבוצות מיעוט נוספות במדינה. תנועת המחאה המרכזית ביותר נרשמה במנהטן שבעיר ניו יורק, שם פקדו אלפי מפגינים כמה מוקדים מרכזיים בעיר, בהם כיכר קולומבוס, כיכר יוניון ובית המלון של טראמפ שבשדרה החמישית, צעקו "לא הנשיא שלי" וחלקם הציתו דגלי ארצות הברית. כ-30 נעצרו בעיר.

מאות התאספו בערים לאס וגאס, סן דייגו, פילדלפיה, בוסטון, ופורטלנד שבאורגון, והפגנות נוספות התקיימו בסן פרנסיסקו ובלוס אנג'לס. לפי המשטרה, באוסטין, בירת טקסס, כ-400 בני אדם צעדו ברחובות. באוקלנד, שבקליפורניה מחו כ-6,000 בני אדם ברחובות, חלקם השליכו המפגינים חפצים על השוטרים, שעטו אמצעי הגנה, וניפצו שמשות בבית מרקחת. לפי עד ראייה, המשטרה הגיבה באמצעים כימיים לפיזור הפגנות. המוחים ביקשו לצאת נגד הצהרות קמפיין טראמפ לבניית חומה לאורך הגבול עם מקסיקו כדי למנוע ממהגרים להיכנס לארצות הברית באופן לא חוקי.

הבחירות בארה"ב - סיקור מיוחד:
אמריקה חצויה: כורי הפחם שהמליכו את טראמפ וחשבון הנפש של התקשורת
אובמה על ניצחון טראמפ: הנשיאות גדולה יותר מכולנו
"נוקאאוט לאחים המוסלמים": בעולם הערבי מברכים על ניצחון טראמפ

הפגנות נגד בחירתו של טראמפ לנשיאות במנהגטן ארצות הברית 10 נובמבר 2016. רויטרס
הפגנות המוניות נגד טראמפ בניו יורק, הלילה/רויטרס
הפגנות נגד בחירתו של טראמפ לנשיאות במנהגטן ארצות הברית 10 נובמבר 2016. רויטרס
שורפים דגלי ארה"ב במנהטן/רויטרס

בלוס אנג'לס התיישבו המפגינים על מחלף הכבישים 110 ו-101, וחסמו את אחד מעורקי התנועה של העיר. שוטרים, חמושים באמצעים לפיזור הפגנות, ניסו לפנות אותם משם. לפי כלי תקשורת מקומיים, 13 מפגינים נעצרו. בשיקגו כ-1,800 בני אדם התאספו סביב בית המלון הבינלאומי של טראמפ בדרום העיר, וקראו "לא לטראמפ, לא לקו קלוקס קלן, לא לגזענות בארצות הברית". משטרת שיקגו חסמה כבישים רבים בעיר במטרה לעכב את המפגינים ולמנוע מהם להגיע לבית המלון. "אני מבוהלת ממה שקורה במדינה הזו", אמרה אדריאנה ריזו, בת 22 שהפגינה בשיקגו, והחזיקה שלט שעליו נכתב "תיהנו מהזכויות שלכם כל עוד אתם יכולים". מחוץ לבית הלבן, התכנסו כמה מאות אנשים כשהם מחזיקים בנרות ו"מתאבלים" על תוצאות הבחירות.

במקביל, התגית "לא הנשיא שלי" הגיעה אתמול לראש הנושאים הפופולריים ביותר בטוויטר. "הגזענות ניצחה, הסקסיזם ניצח, ההומופוביה ניצחה, הבורות ניצחה וההטרדות המיניות ניצחו", כתבה אחת הגולשות בצירוף התגית. "נראה שאכפת לנו יותר ממיילים מאשר מהוגנות ושוויון", כתב בזעם משתמש אחר. כמו כן, באתרי המכירות באינטרנט החלו למכור מוצרים ממותגים עם כתובות נגד טראמפ. בין היתר ניתן למצוא באחד האתרים חולצה ועליה דגל ארצות הברית הפוך, שלידו כתוב: "אל תאשימו אותי, אני הצבעתי לקלינטון".

בתקרית ירי שאירעה בסיאטל סמוך להפגנת מחאה נגד הנשיא נפצעו חמישה בני אדם. עם זאת, ממשטרת סיאטל נמסר כי הירי אינו קשור להפגנה עצמה ונבע מוויכוח בין כמה בני אדם.

הפגנה בניו יורק:

הפגנות מחאה נגד דונלד טראמפ בשיקגו, ארצות הברית, 10 בנובמבר 2016. רויטרס
אלפי אנשים סמוך למלון טראמפ בשיקגו, הלילה/רויטרס
הפגנות מחאה נגד דונלד טראמפ בבית הלבן, ארצות הברית, 10 בנובמבר 2016. רויטרס
מחוץ לבית הלבן הדליקו המפגינים נרות ו"התאבלו" על תוצאות הבחירות/רויטרס

מקמפיין טראמפ טרם נמסרה תגובה להפגנות האחרונות. עם זאת, בנאום ניצחון שנשא במגדל טראמפ שבניו יורק, שם שהה במשך הלילה הדרמטי ביותר בהיסטוריה המודרנית של ארצות הברית, קרא טראמפ לאחות את פצעי הפילוג והצהיר כי יהיה הנשיא של כל האמריקנים.

ביום רביעי בבוקר, לאחר ההכרזה על ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית, הפגנות נגד הנשיא הנבחר פרצו בכמה ערים ברחבי המדינה. בין היתר, נערכו צעדות באוקלנד, לוס אנג'לס, פורטלנד וניו יורק. מאות סטודנטים נאספו להפגנה באוניברסיטת קליפורניה שבלוס אנג'לס.

באוקלנד, בצפון קליפורניה, דווח כי המפגינים הציתו אש. כמו כן, באורגון דווח על מפגינים שהציתו מוצרים ממותגים של קמפיין טראמפ. מפגינים נוספים נאספו מול הבית הלבן כבר בשעות הלילה, וקרא קריאות בגנותו של טראמפ.

(עדכון ראשון 3:40)

הפגנות נגד בחירתו של טראמפ לנשיאות בסן דייגו ארצות הברית 10 נובמבר 2016. רויטרס
"חיי לטינים חשובים". מפגינים בסן דייגו/רויטרס
הפגנות מחאה נגד דונלד טראמפ בבית הלבן, ארצות הברית, 10 בנובמבר 2016. רויטרס
מפגינים מחוץ לבית הלבן, הלילה/רויטרס
הפגנות נגד בחירתו של טראמפ לנשיאות בלאס וגאס ארצות הברית 10 נובמבר 2016. רויטרס
מפגינים נושאים דגל הגאווה בלאס וגאס/רויטרס
הפגנות מחאה נגד דונלד טראמפ בשיקגו, ארצות הברית, 10 בנובמבר 2016. רויטרס
הפגנות המוניות בשיקגו, הלילה/רויטרס

מחאות המוניות בשדרה החמישית:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully