וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישה עם אובמה וגיבוש מינויים: עידן הנשיא טראמפ מתחיל

10.11.2016 / 11:37

בצל מערכת היחסים העכורה בין השניים, יפתח הנשיא הנבחר פרק חדש בתולדות ארצות הברית כשייפגש עם הנשיא המכהן. בהמשך יתפנה הוא וצוות המעבר שלו למשימת הרכבת הקבינט. בבורסת השמות: כריסטי ואפילו פיילין

עריכת וידאו: ניר חן, צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ יעשה היום (חמישי) את הצעד הראשון בדרך לחילופי שלטון עם הנשיא היוצא ברק אובמה. בשעה 18:00 (שעון ישראל) יגיע טראמפ לבית הלבן לפגישת עבודה ראשונה עם הנשיא המכהן. מדובר בפגישה מסקרנת בעיקר על רקע מערכת היחסים העכורה בין השניים. עם זאת, אמש נאם אובמה והבטיח לעשות ככל שביכולתו על מנת לאפשר חילופי שלטון חלקים.

אובמה ינצל את הפגישה כדי לדון בכמה מהרפורמות שהוא מעוניין להוריש לממשל הבא. טראמפ יקבל מהצוות לביטחון לאומי של אובמה תדרוך על סוגיות חוץ. כמו כן, הנשיא הנבחר וסגן הנשיא הנבחר יחלו לקבל תדרוכים ביטחוניים יומיים, שאותם הנשיא המכהן מקבל בכל בוקר. השבעתו של טראמפ לנשיא צפויה להתקיים ב-20 בינואר, בעוד כ-70 יום, ועד אז יהיה עליו להרכיב את הקבינט שלו, להכריע לגבי מינויי מפתח, ולשקול אילו צעדים הוא מעוניין להיכנס מיד עם כניסתו לתפקיד.

הבחירות בארה"ב - סיקור מיוחד:
אובמה על ניצחון טראמפ: הנשיאות גדולה יותר מכולנו
הנפילה, המיילים וה-FBI: היה ניתן לחזות את ההפסד של קלינטון?
ניצחון הכפר על העיר: "אמריקה השנייה" הביאה את טראמפ לבית הלבן

המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ לצד מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי במסיבת עיתונאים, 1 במרץ 2016. רויטרס
התובע הכללי הבא? כריסטי לצד טראמפ בקמפיין/רויטרס

בחודשיים הקרובים תתבצע עבודת ההכנה של אנשי צוות חילופי השלטון בראשות מקורבו של טראמפ ומושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי. טראמפ עצמו צפוי לעבוד במגדלי טראמפ בניו יורק בשבועות הקרובים, ומרבית ההתייעצויות בין אנשי צוות חילופי השלטון והנשיא הנבחר צפויות להתקיים שם. צוות המעבר של טראמפ מתכנס זה כמה חודשים והוא יושב לא רחוק מהבית הלבן ומגבש את התכניות לממשל החדש. מלבד גיבוש אתיקה משרדית, כולל הקמת יחידה שתלמד כיצד טראמפ יוכל לקיים את הבטחתו לבניית חומה בגבול הדרומי עם מקסיקו.

הצוות של טראמפ, כמו גם מטה הקמפיין שלו, כולל הרבה פחות עובדים מהצוותים של מועמדים רפובליקנים קודמים. אנשי הצוות של טראמפ גם לא הפיקו הצעות מדיניות בעלות נפח או הצעות חקיקה פוטנציאליות, כפי שעשו מועמדים בעבר, למשל מיט רומני. במקום זאת, הם כתבו מסמך בן שני דפים ו-20 פתקיות העוסק בנושאים שונים. המסך מפרט את הפעילות שמעוניין הנשיא הנבחר לראות בסוכנויות השונות ואילו סוגיות יהיו בעדיפות ביום הראשון שלו בתפקיד, במאה הימים הראשונים בתפקיד וכך הלאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

כוורת השמות מתמלאת בספקולציות

בורסת השמות לתפקידים השונים שצפוי טראמפ לאייש מתפקעת מספקולציות, אולם שלושה שמות חוזרים שוב ושוב בהקשר לתפקידי מפתח: כריסטי עצמו, יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ניוט ג'ינגריץ', וראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני. מדובר בשלושה מן האנשים הקרובים ביותר לטראמפ, שהיו נאמנים לו לאורך כל קמפיין הבחירות. גינגריץ', כך דווח במספר כלי תקשורת, הוא מועמד לתפקיד שר החוץ, וכך גם סנאטור בוב קורקר מטנסי, המכהן כיושב ראש ועדת החוץ של הסנאט. בחודש אוגוסט אמר קורקר כי "ישקול בכובד ראש להתמנות למזכיר המדינה" אם טראמפ ייבחר ויציע לו את התפקיד.

פיילין הודיעה על תמיכה בטראמפ: "יבעט לדאעש בישבן". רויטרס
פיילין תחזור לתפקיד ציבורי? עם טראמפ בקמפיין/רויטרס

שמו של ג'וליאני הוזכר בהקשר למשרת התובע הכללי, וכך גם שמו של כריסטי. לפי דיווח ב"פוליטיקו", הסנאטור ג'ף סשנס מאלבמה נשקל לתפקיד שר ההגנה. אמש כבר החל טראמפ בהתייעצויות לגבי דמויות המפתח שהוא מתכוון למנות, וב"וושינגטון פוסט" דווח כי שני המועמדים הבולטים לתפקיד ראש הסגל בבית הלבן הם קורי לבנדובסקי, ששימש מנהל הקמפיין של טראמפ והוחלף בחודשי הקיץ, וכן יו"ר הוועידה הרפובליקנית הלאומית, ריינס פריבוס, כאשר לפי כמה דיווחים סיכוייו של האחרון טובים יותר משל לבנדובסקי.

שם מסקרן נוסף בבורסת השמות הוא שמה של שרה פיילין, מושלת אלסקה לשעבר והמועמדת לתפקיד סגן הנשיא בשנת 2008. לפי דיווח של "פוליטיקו", היא מועמדת לתפקיד שרת הפנים. צוות חילופי השלטון כבר מסר דוחות ראשונים לטראמפ בהתייעצות שנערכה אתמול, ובהם עצות למהלכים שטראמפ יוכל לבצע כבר בשבועות הראשונים לכהונתו.

אחד הצעדים שעליהם התחייב טראמפ בקמפיין הבחירות שלו, הוא פתיחה לדיון מחודש של הסכם הסחר החופשי בצפון ארצות הברית (NAFTA) וכן נסיגה מאמנת הסחר הטרנס-פסיפית, TPP. לפי הערכות, אלו יהיו בין הצעדים הראשונים שלו טראמפ מיד לאחר שייכנס לתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully