וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד מפתיע: טראמפ הדיח את מושל ניו ג'רזי מהרכבת הממשל

צוותו הזמני של הנשיא הנבחר החל בעבודתו, ובזמן הקרוב יוכרזו מינויים לתפקידי מפתח. לפי מקורבים, הנשיא הנבחר החליט להפקיע את המשימה מכריס כריסטי, שהיה אמון עליה בחודשים האחרונים, והעבירה לסגנו מייק פנס עקב "ניסיונו בוושינגטון"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ החליט היום (שישי) כי סגנו מייק פנס יהיה האחראי על הרכבת הממשל, ובכך נטל את התפקיד מידיו של מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי. כריסטי היה אחראי על הנושא בחודשים האחרונים, אך לטענת הנשיא הנבחר, שרבים בסביבתו הגדירו את המעשה כמפתיע, ניסיונו של פנס בוושינגטון ישחק לטובת הממשל החדש.

מוקדם יותר היום פורסם כי טראמפ שוקל למנות את מנהל הקמפיין שלו, מנכ"ל אתר החדשות השמרני Breitbart סטיב בנון, לראש מטה הבית הלבן. גורמים המקורבים לנשיא הנבחר מסרו ל"ניו יורק טיימס" ול-CNN הוסיפו כי טראמפ שוחח גם עם יו"ר המפלגה הרפובליקנית ריינס פריבוס בנוגע למינויו למשרה, אולם ההערכה כי חרף התמיכה לפריבוס מבתו של טראמפ, איוונקה, בנון הוא המועמד המוביל.

עוד בוואלה! NEWS:
ואולי זה לא אסון: הניעור החיובי שטראמפ יכול להעניק לארה"ב ולעולם
אובמה: "הפגישה עם טראמפ - מצוינת", טראמפ: "מצפה לעוד פגישות"
פגישה עם אובמה וגיבוש מינויים: עידן הנשיא טראמפ מתחיל

דונלד טראמפ וכריס כריסטי. רויטרס
כריסטי וטראמפ/רויטרס

המינוי, שצפוי להיות מוכרע בימים הקרובים, הוא הראשון בשורה ארוכה של משרות שיידרש טראמפ למלא בזמן הקרוב, עד להשבעתו לנשיאות ב-20 בינואר. הצוות של טראמפ, כמו גם מטה הקמפיין שלו, כולל הרבה פחות עובדים מהצוותים של מועמדים רפובליקנים קודמים, והוא נדרש כעת למנות לא פחות מ-800 עובדים חדשים למשרות בממשלו החדש, הדורשות סיווג ביטחוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סטיב בנון ודונלד טראמפ בגטיסבורג, פנסילבניה, 22 באוקטובר 2016. AP
ליווה את המועמד במהלך הקמפיין. בנון וטראמפ, לפני כשבועיים בפנסילבניה/AP

הדיווחים על מינויו האפשרי של בנון השנוי במחלוקת עוררו התנגדות גם בקרב אנשיו של טראמפ, שחלקם לא משוכנעים כי הוא מוכשר דיו לתפקיד המרכזי, שנועד להבטיח את תפקודו התקין של הבית הלבן ולקשר בין זרועותיו השונות. בנון, ששמו נקשר לא פעם בהפצת תיאוריות קונספירציה, ופריבוס ליוו שניהם את טראמפ במסע הבחירות שלו, אולם כעת נראה כי הנשיא הנבחר יתבקש להכריע בין מינוי גורמי ימין מעוררי מחלוקת לממשלו, כמו בנון, או דווקא פוליטיקאים מנוסים ומוערכים יותר כמו פריבוס.

שמות נוספים עלו בימים האחרונים בהקשר לתפקידי מפתח בממשל טראמפ. כריסטי, יו"ר בית הנבחרים לשעבר ניוט ג'ינגריץ', וראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני, שלושה מהאנשים הקרובים ביותר לטראמפ, שהיו נאמנים לו לאורך כל קמפיין הבחירות, מועמדים על פי הדיווחים בכלי התקשורת לתפקידים מרכזיים.

גינגריץ' הוא אחד מהמועמדים המסתמנים לתפקיד שר החוץ, וכך גם הסנאטור בוב קורקר מטנסי, המכהן כיושב ראש ועדת החוץ של הסנאט. שמו של ג'וליאני הוזכר בהקשר למשרת התובע הכללי, וכך גם שמו של כריסטי. לפי דיווח ב"פוליטיקו", הסנאטור ג'ף סשנס מאלבמה נשקל לתפקיד שר ההגנה. שם מסקרן נוסף בבורסת השמות הוא שמה של שרה פיילין, מושלת אלסקה לשעבר והמועמדת לתפקיד סגן הנשיא בשנת 2008. לפי דיווח של "פוליטיקו", היא מועמדת לתפקיד שרת הפנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצוות הזמני של טראמפ כבר החל בעבודתו מ"מגדל טראמפ" בניו יורק, ואין זה מן הנמנע כי המינויים הראשונים יוכרזו כבר לאחר סוף השבוע הקרוב. גורם מרכזי בסביבתו של טראמפ כעת, שעשוי גם לזכות לתפקיד רשמי בממשל החדש, הוא חתנו של איל ההון, ג'ארד קושנר, שנועד אתמול עם יועצו הבכיר של הנשיא המכהן ברק אובמה, בעת פגישתו עם טראמפ.

כמו כן, ביומיים האחרונים עלה שמו של מנכ"ל תאגיד הבנקאות JPMorgan Chase, ג'יימי דימון, כמועמד אפשרי למשרת שר האוצר. למרות שדימון לא תמך בטראמפ במסע הבחירות שלו, כמה מיועציו הבכירים של המועמד הרפובליקני מקווים לראות את הבנקאי המוכר מוביל את הקשר עם וול סטריט. גורמים בצוותו של טראמפ פנו לדימון, אולם ככל הידוע טרם נמסרה תשובה מצדו.

(עדכון ראשון: 16:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully