וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ניצחון טראמפ: אובמה יצא לבליץ פגישות עם מנהיגי המעצמות

אובמה ייפגש בשבוע הבא עם מנהיגי צרפת, בריטניה, גרמניה וסין לנוכח תוצאות הבחירות שהכו את העולם בתדהמה והעלו חששות רבים. הנשיא הנבחר שוחח היום עם הנשיא הולנד והקנצלרית מרקל על שיתוף הפעולה ושימור הבריתות עמם

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ייפגש בשבוע הבא עם נשיאי צרפת, בריטניה, גרמניה וסין לנוכח תוצאות הבחירות האחרונות בארצו - כך נמסר הערב (שישי) מהבית הלבן. הפגישות עם פרנסואה הולנד, תרזה מיי ואנגלה מרקל יתקיימו בברלין, ואילו עם שי ג'ינפינג יוועד אובמה בשולי ועידה בלימה, בירת פרו. הפגישות באות בעקבות ניצחונו המפתיע של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ.

עם ניצחונו של טראמפ על שרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון, חלק ממנהיגי המדינות, הנחשבות לבעלות ברית חזקות של ארצות הברית, הביעו דאגה. נשיא צרפת הולנד, שעמו שוחח מוקדם יותר טראמפ על תיאום בין וושינגטון ופריז בנושא הלוחמה בטרור והסכם האקלים, אמר השבוע כי "בחירתו פותחת עידן של חוסר ודאות". הוא אמר כי "בירך את טראמפ כפי שנהוג בין מנהיגים של שתי מדינות דמוקרטיות" ואף שיגר אליו מכתב בבקשה להיפגש עמו בהקדם.

עוד בוואלה! NEWS:
ואולי זה לא אסון: הניעור החיובי שטראמפ יכול להעניק לארה"ב ולעולם
מחלוקת במטה טראמפ: האם העיתונאי הקיצוני ינהל את הבית הלבן?
טראמפ נגד המפגינים: "מוחים מקצועיים המוסתים בידי התקשורת"

נשיא ארה"ב ברק אובמה בטקס יום לזכר ותיקי המלחמות בווירג'יניה. 11 בנובמבר 2016. AP
אובמה בטקס בווירג'יניה, היום/AP

הקנצלרית מרקל, שעמה גם שוחח היום הנשיא הנבחר על המשך היחסים בין המדינות, בירכה את טראמפ עם זכייתו ואמרה כי היא מציעה לו לעבוד על בסיס הערכים המשותפים של דמוקרטיה, חופש, כיבוד החוק וכבוד האדם. "הערכים הללו מחברים בין גרמניה לארצות הברית", אמרה, והוסיפה כי העבודה עם ארצות הברית נותרה גורם מרכזי במדיניות החוץ של ברלין.

מיי בירכה אף היא בשם בריטניה את טראמפ על ניצחונו בבחירות וציינה כי "ארצות הברית תישאר בעלת ברית חזקה וקרובה בסחר, ביטחון והגנה". היא הוסיפה כי "לארצות הברית ולבריטניה יש קשר מיוחד המבוסס על ערכי החופש, הדמוקרטיה. אני מצפה לעבודה מול הממשל החדש". הנשיא הנבחר מצדו הזמין את מיי לפגישה "מוקדם ככל האפשר".

נשיא סין הדגיש בשיחה שערך עם טראמפ כי הוא מייחס חשיבות רבה ליחסים עם וושינגטון, ואמר לטראמפ כי הוא מצפה לעבודה משותפת "ללא עימותים ועל בסיס כבוד הדדי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ברק אובמה ודונלד טראמפ בבית הלבן, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
אובמה וטראמפ, אתמול/AP

באירוע לזכר ותיקי מלחמות שנערך היום בוושינגטון התייחס אובמה לבחירות. "כעת, אחרי שהבחירות נגמרו, אנחנו מחפשים אחר דרכים להתאחד שוב ואחת הטובות שבהן היא לכבד את זכר הווטרנים שלנו".

אתמול נפגש אובמה עם הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן. בסיום הפגישה מסר אובמה כי "הייתה פגישה מצוינת. אני מעודד ממנה". לדבריו, "הפגישה הייתה על מגוון נושאים. דיברנו על כמה מהנושאים הארגוניים, ועל מדיניות חוץ ופנים. כמו שאמרתי אמש, העדיפות העליונה שלי בחודשיים הקרובים היא לנסות לאפשר שינוי שיבטיח כי הנשיא הנבחר מוצלח".

טראמפ אמר כי הפגישה, שארכה יותר משעה וחצי, "הייתה אמור להימשך רק 15-10 דקות, רק להגיד שלום. מעולם לא נפגשנו", הבהיר טראמפ. "היינו יכולים להמשיך לשבת עוד הרבה זמן". "אני מצפה לפנות לנשיא בעתיד, כולל למטרות ייעוץ", הוסיף הנשיא הנבחר. "הוא הסביר לי חלק מהקשיים וחלק מהדברים הבאמת נהדרים בנשיאות. אני מצפה להיפגש עמו עוד פעמים רבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully