וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת החללים "הלוזרים": טראמפ חושש מפגיעה בתמיכת הצבא

לפי רשת CNN, הנשיא זועם שהפנטגון לא התייצב לצדו אחרי הפרסומים שלפיהם התייחס בזלזול לחיילים אמריקנים שנהרגו במלחמות - ולכן האשים אותו ביד אחת עם תעשיות הנשק. "הנשיא רוצה לסיים את המלחמות הבלתי-נגמרות", אמר בכיר בבית הלבן

בווידאו: טראמפ מבקר בוויסקונסין/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מודאג שההתבטאויות הפוגעניות שלכאורה אמר על חללים אמריקנים יפגעו בתמיכה בו בשורות הצבא. לפי רשת CNN, שני אנשים ששוחחו עם הנשיא הרפובליקני אמרו כי הוא מודאג מההשלכות של הדיווח במגזין "אטלנטיק", שאותו הוא הכחיש מכל וכל. לפי הדיווח, טראמפ כינה חללים אמריקנים "לוזרים" וסירב לבקר בבית קברות צבאי במהלך ביקורו באירופה.

בעקבות הזעם שלו, בכירים בבית הלבן ניסו להדוף את הדיווח, שפורסם בשינויים כאלו ואחרים בכלי תקשורת נוספים. לפי הדיווח, אחרי שיועציו כבר חשבו שהסיפור דועך, טראמפ החליט לכנס ביום ראשון בערב, יום העבודה, מסיבת עיתונאים שבה תקף את הנהגת הפנטגון בכך שהיא רוצה לשלוח חיילים אמריקנים למלחמות מעבר לים כדי לרצות את תעשיות הנשק.

כל זאת בזמן שהוא מנסה להגביר את התמיכה בקרב לובשי המדים לקראת הבחירות בנובמבר. בשיחות פרטיות הביע הנשיא תסכול מכך שראשי הפנטגון לא הגנו עליו לאחר פרסום הסיפור באטלנטיק וראו בזה תגובה לכך.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בטקס חתימה עם נשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ' וראש ממשלת קוסובו עבדאללה חוטי בבית הלבן. 04 בספטמבר 2020. רויטרס
מאשים את ביידן בתמיכה בסכסוכים מעבר לים. טראמפ/רויטרס

אתמול ניסה ראש הסגל בבית הלבן, מארק מדוז, לעצור את הסחף ואמר כי טראמפ לא התייחס לשר ההגנה מארק אספר, שהיה בעבר לוביסט בכיר של תאגיד הנשק ריית'און, או ליו"ר המטות המשולבים מארק מילי, אולם לא ברור למי כיוון הנשיא את דבריו.

"כל מה שהנשיא אמר זה שלאורך עשורים, כמה פוליטיקאים בכירים וגורמים בפנטגון הראו חוסר נכונות לסיים את המלחמות הבלתי-נגמרות שלנו", אמר גורם בכיר ל-CNN. "הנשיא עומד לצד חיילינו המשרתים בחזית ועם הגנרלים הנהדרים שלנו והוא רוצה לסיים בצורה אחראית את הסכסוכים האלו ולהחזיר את החיילים שלנו הביתה". במהלך דבריו, אמר טראמפ כי יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן תומך בהמשך "הסכסוכים הלא נגמרים" מעבר לים.

היחסים בין טראמפ לאספר התדרדרו בצורה משמעותית, במיוחד אחרי ששר ההגנה הבהיר כי הוא מתנגד לפריסת המשמר הלאומי נגד ההפגנות שפרצו לאחר ההרג של ג'ורג' פלויד. הנשיא צפוי להחליפו אם ייבחר מחדש. בנוסף לכך, לא ברור כיצד המתקפה של טראמפ נגד "ממסד התעשיות הצבאיות" עולה בקנה אחד עם מאמציו לסגור עסקאות נשק עם מדינות זרות, מרכיב מרכזי במדיניות החוץ שלו, כמו ערב הסעודית.

שר ההגנה האמריקני מארק אספר עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בתדרוך על הקורונה בבית הלבן ב-15 במאי 2020. AP
צפוי להיות מוחלף אם טראמפ ייבחר מחדש. אספר/AP

בבית הלבן מציינים את ההכחשות הפומביות של אנשי ממשל לשעבר, כמו דוברת הבית הלבן שרה סנדרס, לגבי מה שהתרחש במהלך נסיעתו של טראמפ לפריז ב-2018, שהייתה אחת התקריות שהובלטו על ידי האטלנטיק. עם זאת, בכירים אחרים לשעבר שהיו יכולים לקבור את הסיפור, כמו ראש הסגל לשעבר ג'ון קלי ויו"ר המטות המשולבים דאז, ג'ו דאנפורד, לא הכחישו אותו. השניים נסעו לבית הקברות איסן-מארן במקום טראמפ, כשביקורו במקום התבטל בשל הגשם.

בקמפיין של הנשיא מעריכים כי הסיפור לא ישפיע משמעותית על טראמפ כל עוד המקורות של הסיפור לא ייחשפו בפומבי. "למקורות אנונימיים אין אותה השפעה", אמר אחד מהם. הם מעריכים כי אילו הם היו מתכננים לתמוך בפרסום בפני הציבור, הם כבר היו עושים זאת.

אחד היועצים השווה בין הדיווח הזה לסרטון שנחשף ב-2016 ושבו נשמע טראמפ מדבר בצורה בוטה על נשים. "הם יוצרים מלא רעש, אבל אפס השפעה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully