וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלומברג ישקיע 100 מיליון דולר בפלורידה כדי לסייע לביידן

14.9.2020 / 13:12

המיליארדר היהודי, שבזבז מיליארד דולר מהונו הפרטי על ניסיון כושל לזכות במועמדות המפלגה, ידחוף שוב את היד לכיס. פלורידה, שבה ניצח טראמפ בפער קטן ב-2016, היא אחת ממדינות המפתח והסקרים בה צמודים

בווידאו: קמלה האריס באירוע קמפיין בחירות בפלורידה/צילום: AP, עריכה: ניר חן

מייקל בלומברג ישקיע כמאה מיליון דולר במדינת פלורידה כדי לסייע למועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן נגד הנשיא הרפובליקני דונלד טראמפ. אחרי שבזבז מיליארד דולר מהונו האישי במהלך ניסיונו הכושל בפריימריז הדמוקרטיים, הוא מכניס את היד עמוק לכיס ברגע מכריע במרוץ. 50 יום לפני יום הבחירות, הסקרים מראים קרב צמוד במדינת המפתח כשלנשיא אין יתרון כספי על יריבו. ההצבעה בפלורידה, שבה ניצח טראמפ ב-2016, תחל בהמשך החודש.

היתרון הכלכלי שהיה לטראמפ בתחילת הדרך התפוגג, אחרי שהקמפיין הרפובליקני פיזר כספים ללא אבחנה ואיסוף הכספים הדמוקרטי זינק אחרי סיום הבחירות המוקדמות היצריות במפלגה.

"מייק בלומברג מחויב לעזור בהבסת טראמפ, וזה יקרה במדינות המפתח", אמר קווין שיקיי, יועץ של בלומברג. הוא הוסיף כי ראש עיריית ניו יורק לשעבר ישקיע כספים שיאפשרו לדמוקרטים ולביידן "להשקיע אפילו יותר במדינות מפתח אחרות כמו פנסילבניה, הקריטיות לניצחון של ביידן".

ראש עיריית ניו יורק לשעבר והאיש העסקים, מייקל בלומברג במהלך נאומו בכנס הדמוקרטים מילווקי, ויסקונסין, ארה"ב 20 באוגוסט 2020.. רויטרס
כשל בפריימריז הדמוקרטיים. בלומברג בוועידת המפלגה, בחודש שעבר/רויטרס

עוד לפני ההשקעה של בלומברג, שני הקמפיינים צופים שפלורידה תהיה המדינה היקרה ביותר במרוץ. היא תהיה הפרס הגדול ביותר מבין המדינות התחרותיות ביום הבחירות, והזוכה בה יקבל 29 מתוך 270 האלקטורים הדרושים לניצחון.

ההצבעה בדואר בפלורידה תתחיל ב-24 בספטמבר, וביידן מתכנן להגיע מחר לביקור ראשון במדינה מאז תחילת הקמפיין. טראמפ ניצח את הילרי קלינטון בפער של 113 אלף קולות, או 1.2%. מאז הוא הפך את פלורידה למעונו והוא ומבקר בה לעתים קרובות.

לפי הסקרים האחרונים, לביידן יש יתרון זעום ביותר, כשהוא מצליח להגדיל את תמיכתו בקרב הבוחרים המבוגרים יותר, אך לא נהנה מתמיכת קולות ההיספנים כפי שהיה עם מועמדים דמוקרטים בעבר. בני 65 ומעלה מהווים חמישית מכלל אוכלוסיית פלורידה, וההיספנים אחד מארבעה.

הקמפיין של טראמפ וועדת הבחירות הרפובליקנית אמרו בשבוע שעבר כי הם אספו תרומות בסך 210 מיליון דולר, הרבה פחות מהשיא של ביידן, 364.5 מיליון דולר. החודש שעבר כלל את שתי ועידות המפלגה.

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, ג'ו ביידן יוצא מכניסייה בגרינוויל, דרום קרוליינה, ארה"ב 13 בספטמבר 2020. רויטרס
זקוק לקולות ההיספנים בפלורידה. ביידן/רויטרס

הגידול בתרומות יוכל לאפשר לביידן למחוק לחלוטין את הפיגור הממושך אחרי טראמפ מבחינה כספית. לפני החודש שעבר, קמפיין טראמפ דיווח על כ-300 מיליון דולר במזומן שיש לו בהישג יד, בהשוואה ל-294 מיליון דולר שיש לביידן. הנתונים הללו לא כוללים כספים שהושקעו על ידי קבוצות חיצוניות. שני המועמדים כבר קנו פרסומות בשווי 58 מיליון דולר בפלורידה עד ל-3 בנובמבר, יותר מבכל מדינה אחרת.

הנשיא הרפובליקני, המפגר אחרי ביידן סקרים הארציים, אמר לכתבים בשבוע שעבר כי הוא ישקיע מהונו הפרטי, אם יהיה צורך בכך. "חשבתי שמיני מייק סיים עם הדמוקרטים", צייץ אתמול טראמפ. "הצל את ניו יוקר במקום".

הדמוקרטים חששו שההבטחה של בלומברג לעזור למפלגה לא תתממש, אחרי שהוא פרש מהפריימריז. כמה מהם זעמו על כך שקיבל שעת שידור מרכזית במהלך הוועידה הדמוקרטית בחודש שעבר ואמרו כי הוצאותיו עד היום עשו מעט מאוד לקידום המועמדות של ביידן או לסיכוייה של המפלגה.

עוזר של בלומברג אמר כי הכסף ישמש להבאת מצביעים שיתמכו ביידן ולפנייה לקול ההיספני בפרט. "זה ייאלץ את הרפובליקנים ואת טראמפ להשקיע יותר ממשאביהם המוגבלים בפלודיה", אמר היועץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully