וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל טראמפ מאיים לעצור את המימון לניו יורק, סיאטל ופורטלנד בשל "אנרכיה"

22.9.2020 / 10:27

הנשיא הרפובליקני מסלים את המאבק בשלוש הערים הליברליות לקראת הבחירות, בטענה שהן לא נאבקות באלימות המפגינים. ראשי הערים טוענים כי זהו מהלך לא חוקי ומבטיחים מלחמה משפטית: "משחקים פוליטיים זולים עם כספים שהקצה הקונגרס"

בווידאו: זירת הירי בפורטלנד/צילום: רויטרס

משרד המשפטים של ארצות הברית איים אמש (שני) לבטל את המימון הפדרלי לניו יורק, סיאטל ופורטלנד בשל "אנרכיה ואלימות" ברחובות שלוש הערים הליברליות. "אנחנו לא יכולים לאפשר בזבוז כספים של משלמי מסים פדרליים, בזמן שביטחון האזרחים מונח על הכף", אמר בהצהרה התובע הכללי וויליאם בר.

בהצהרה משותפת, שלושת ראשי הערים אמרו כי ממשל טראמפ משחק בפוליטיקה וכי הקפאת הכספים הפדרליים תהיה לא חוקית. "זה פוליטי ולא חוקתי, הנשיא משחק משחקים פוליטיים זולים עם כספים שהקצה הקונגרס. הערים שלנו מאחדות את הקהילות, הערים שלנו צועדות קדימה אחרי שנאבקו במגיפה והתמודדות עם המשבר הפיננסי החומר ביותר מאז השפל הגדול - הכול למרות פזיזות ופוליטיקה של הבית הלבן", אמרו.

ערים רבות בארצות הברית חוו מחאות מאז ההרג של ג'ורג' פלויד במאי, ובחלק מהמקרים ההפגנות הסלימו למעשי אלימות וביזה. הממשל הפדרלי שלח כוחות לפורטלנד ולסיאטל ועודד תובעים פדרליים להעמיד לדין מפגינים - כולל עבירות של המרדה נגד מי שהצית מבנים והיה מעורב בפעילות אלימה.

סוכנים פדרלים משליכים רימוני עשן ומרססים גז מדמיע לפיזור ההפגנה נגד הרג ג'ורג' פלויד, פורטלנד, אורגון, ארצות הברית. 26 ביולי 2020. רויטרס
סוכנים פדרלים במהלך הפגנות בפורטלנד, יולי/רויטרס

ההסלמה הנוספת של הממשל במאבק בהפגנות הגיעה אחרי שהנשיא דונלד טראמפ פרסם מוקדם יותר החודש מזכר, שבו קבע קריטריונים לבחינת מימון מדינות וערים "המאפשרות אנרכיה, אלימות והרס של ערים באמריקה". הנשיא הרפובליקני מציג את עצמו כמי שישליט "חוק וסדר" ברחובות לקראת הבחירות, ואילו יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן טוען כי המצב הנוכחי הוא תוצאה של המדיניות שלו.

משרד המשפטים טוען כי הרשויות בכל שלוש הערים סירבו את התערבות הממשל הפדרלי לטובת השבת הסדר, בין היתר. היועץ המשפטי של העיר ניו יוקר, ג'ים ג'ונסון, הבטיח להיאבק במהלך של הממשל בבתי המשפט ואמר כי לנשיא אין סמכות לשנות את החלטות הקונגרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully