וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-4 מיליון כבר בחרו: ההצבעה המוקדמת בארה"ב שוברת שיאים

עודכן לאחרונה: 6.10.2020 / 19:24

מגיפת הקורונה והרצון להכריע בקרב בין טראמפ לביידן הובילה לנהירה לקלפיות שכבר נפתחו או להצבעה בדואר. ב-2016, בתקופה המקבילה לפני הבחירות, הצביעו רק 75 אלף איש. לפי ההערכות, 150 מיליון יצביעו השנה - שיעור שלא נראה מאז 1908. "זה משוגע"

בווידאו: טראמפ שוחרר מבית החולים וחזר לבית הלבן/צילום: רויטרס

אזרחי ארצות הברית נוהרים להצביע עוד לפני 3 בנובמבר בקצב חסר תקדים - כך עולה מנתונים מוקדמים שמצביעים על היתכנות לשיא בשיעור המצביעים בקרב בין הנשיא דונלד טראמפ ליריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן.

לפי "מיזם הבחירות של ארצות הברית", יותר מ-3.8 מיליון כבר הצביעו - זינוק אדיר בהשוואה ל-2016, אז הצביעו 75 אלף איש בשלב זה, ארבעה שבועות לבחירות.

מייקל מקדונלד, מאוניברסיטת פלורידה, שעומד בראש המיזם, אמר כי השינוי נובע מהרחבת ההצבעה המוקדמת בדואר במדינות רבות, בשל החשש מנגיף הקורונה והנחישות להשתתף בהכרעה על גורלו הפוליטי של טראמפ.

ההצבעה המוקדמת בבחירות לנשיאות ארה"ב באיווה סיטי, אייווה, ארה"ב, 16 באוגוסט 2020. רויטרס
זינוק אדיר במצביעים בהשוואה ל-2016. הצבעה מוקדמת באיווה סיטי/רויטרס

"מעולם לא ראינו כל כך הרבה אנשים מצביעים זמן רב כל כך לפני הבחירות", אמר. "אנשים מצביעים אחרי שהם קיבלו החלטה, ואנחנו יודעים שאנשים רבים קיבלו החלטה לפני זמן רב וכבר הכריעו לגבי טראמפ". הוא מעריך כי 150 מיליון בעלי זכות בחירה יצביעו בנובמבר - 65% מכלל הבוחרים - והשיעור הגבוה ביותר מאז 1908. ביידן מוביל על טראמפ בסקרים הארציים, אך אלו בתוך המדינות המתנדנדות מעידים על מרוץ צמוד יותר.

לדברי מקדונלד, הנתונים הגיעו מ-31 מדינות, והמספרים יגדלו במהירות עם הצטרפותן של מדינות נוספות בשבועות הקרובים למעגל ההצבעה המוקדמת דרך הקלפי או באמצעות מעטפות כפולות. רק שש מדינות לא מאפשרות הצבעה מוקדמת.

על פי ועדת הבחירות, אחוז המצביעים בקלפי ביום הבחירות נמצא בירידה מתמשכת. זאת, בעוד מספר המצביעים בבחירות המקדימות מזנק. ב-2004 הצביעו קרוב ל-25 מיליון איש לפני נובמבר, ב-2016 מספרם יותר מהוכפל ל-57 מיליון - או שניים מכל חמישה מצביעים.

ההצבעה המוקדמת בבחירות לנשיאות ארה"ב בטאמפה פלורידה, ארה"ב, 16 באוגוסט 2020. רויטרס
רק בשש מדינות אין אפשרות להצביע לפני 3 בנובמבר. קלפי בטמפה, פלורידה/רויטרס

טראמפ מרבה לצאת נגד ההצבעה בדואר על בסיס טענות לא מבוססות שהיא תוביל לזיופים, אך מומחים אומרים שזה חריג במיוחד. לפי מיזם הבחירות, המתקפות מצד הנשיא גרמו לירידה בעניין של הרפובליקנים בהצבעה דרך הדואר. בשבע מדינות מספר הדמוקרטים שהצביעו דרך הדואר היה יותר מפי שניים מהרפובליקנים.

בפלורידה, אחת המדינות שיכריעו את המרוץ, הדמוקרטים ביקשו יותר מ-2.4 מיליון מעטפות והחזירו כבר 282 אלף. הרפובליקנים, לעומת זאת, ביקשו כ-1.7 מיליון מעטפות והשיבו יותר מ-145 אלף.

ההצבעה המוקדמת בבחירות לנשיאות ארה"ב בוושינגטון, ארה"ב, 5 באוקטובר 2020. רויטרס
5% מהדמוקרטים אמרו שהם כבר הצביעו. אזרח בהצבעה המוקדמת בוושינגטון, אתמול/רויטרס

סקר של רויטרס משבוע שעבר מצא כי 5% מהדמוקרטים ברחבי ארצות הברית אמרו שהם כבר הצביעו, לעומת 2% מהרפובליקנים. כ-58% מהדמוקרטים מתכננים להצביע מוקדם בהשוואה ל-40% מהרפובליקנים.

מקדונלד אמר כי הצבעה מוקדמת בדרך כלל מתחילה חזק, ואז דועכת לפני עליה נוספת לקראת יום הבחירות. ואולם, בכמה מדינות, שיעור המשתתפים שבר שיאים חודש לפני.

ההצבעה המוקדמת בבחירות לנשיאות ארה"ב בוושינגטון, ארה"ב, 5 באוקטובר 2020. רויטרס
"כל פיסת מידע מצביעה על שיעור הצבעה גבוה". מצביעים בוושינגטון, אתמול/רויטרס

בדקוטה הדרומית, ההצבעה המוקדמת מהווה כ-23% מכלל שיעור המצביעים ב-2016. בווירג'יניה מדובר ב-17% ובוויסקונסין, מדינה מתנדנדת, כ-15%.

"זה פשוט משוגע", אמר מקדונלד. "כל פיסת מידע מצביעה על שיעור הצבעה גבוה בבחירות האלו. אני חושב שזאת עובדה ברורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully