וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לזמן בלתי מוגבל: פייסבוק תסיר מודעות פוליטיות לאחר הבחירות בארה"ב

8.10.2020 / 11:31

החברה הודיעה על המהלך שנועד להגביל מידע מוטעה ושימוש לרעה בשירותיה אחרי סגירת הקלפיות ב-3 בנובמבר. בפייסבוק אף הבהירו כי לא יאפשרו פרסומים שיקראו לביטול התוצאות וקריאות הסתה של משתמשים. "הבחירות הללו לא יהיו דומות לשום דבר אחר, נמשיך במאמץ לקדם מידע אמין"

בווידאו: האריס בעימות סגני הנשיא: "הממשל טייח את משבר הקורונה"/רויטרס

פייסבוק הודיעה הלילה (חמישי) כי תפסיק להציג מודעות פוליטיות לאחר סגירת הקלפיות בארצות הברית ב-3 בנובמבר, ולמשך זמן בלתי מוגבל. כך, המודעות יוסרו מהרשת החברתית החל משבוע לפני הבחירות ולתקופה לא ידועה. החברה הסבירה כי המהלך נועד להגביל את המידע המוטעה והשימוש בשירותיה בימים לאחר הבחירות לנשיאות.

החברה הבהירה כי לא תאפשר פרסומים שמבקשים לבטל את תוצאות הבחירות, והדגישה כי אם מועמד יכריז על ניצחונו בטרם עת היא תודיע למשתמשים כי הספירה עדיין בעיצומה. כמו כן, היא תסיר קריאות של משתמשים שיסיתו נגד מצביעים או גורמים רשמיים במערך הבחירות, ותצנזר מילים בהן "קרב" ו"צבא". זאת, ברקע הטענות כי לזיופים בהצבעות בדואר וסירובו של הנשיא דונלד טראמפ להתחייב כי יפנה את כיסאו אם יפסיד.

מארק צוקרברג מרק פייסבוק. AP
ניסיון להימנע מהפצת פייק ניוז. צוקרברג/AP

החברה הודיעה בעבר כי לא תאפשר פרסום מודעות פוליטיות החל משבוע לפני הבחירות, בעוד בטוויטר אסרו על כך באופן גורף וללא הגבלת זמן. "אמנם מודעות הן דרך חשובה להביע קול, אך אנחנו מתכוונים להפסיק באופן זמני להציג כל מודעה הקשורה לנושאים חברתיים או פוליטיים בארצות הברית כדי להפחית את האפשרות לניצול לרעה של הפלטפורמה. נודיע למפרסמים כאשר נסיר את המגבלה הזו", כתבה הרשת החברתית.

שרה שיף, מנהלת מוצר בפייסבוק, אמרה כי "אנחנו יודעים שהבחירות הללו לא יהיו דומות לשום דבר אחר, וממשיכים במאמצים לקדם מידע אמין אודות הבחירות".

עוד בוואלה!

4 שנים מאז הפרשה, התנהלות פייסבוק עדיין מעלה תהיות לגבי מוכנותה לבחירות

לכתבה המלאה

מדובר במהלך נוסף של פייסבוק למנוע הפצת פייק ניוז בבחירות וניסיון להרחיק את הפלטפורמה מלב הסערה, בדומה לפרשת קיימברידג' אנליטיקה ב-2016. במהלך השנה האחרונה ספגה הרשת החברתית ביקורת על החלטתה לאפשר לפוליטיקאים להפיץ פייק ניוז ולפרסם בסכומי עתק ולהשפיע באופן עקיף על תודעת המשתמשים. לעומת זאת, טיקטוק, וטוויטר אסרו לחלוטין על מודעות פוליטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully