וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI חוקר אם רוסיה קשורה לפרסום המיילים של האנטר ביידן

17.10.2020 / 11:33

גורם המעורה בנושא אומר כי החקירה החלה אחרי שגורמי המודיעין הזהירו בחודש שעבר שרוסיה פועלת להשמיץ את המועמד הדמוקרטי לפני הבחירות. תכתובות המיילים, שלא ברור אם הן אותנטיות, פורסמו בניו יורק פוסט אחרי שהגיעו לידי ג'וליאני, פרקליטו של טראמפ

בווידאו: טראמפ וביידן בראיונות לפני הבחירות/צילום: רויטרס

הרשויות הפדרליות בארצות הברית חוקרות אם רוסיה עומדת מאחורי המיילים הקשורים להאנטר ביידן, בנו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות - כך אמר גורם המעורה בנושא. חקירת ה-FBI קשורה לדיווח של ניו יורק פוסט השבוע על תכנים שאותרו בכונן קשיח במחשב של ביידן הבן, שהגיעו לידי רודי ג'וליאני, עורך דינו של הנשיא דונלד טראמפ. המיילים שפורסמו כללו התכתבויות של בנו של סגן הנשיא לשעבר עם אנשי עסקים מאוקראינה ומסין, אף שאמינותן לא ברורה.

לפי הדיווח בעיתון, שעורר הדים אחרי שנחסם על ידי טוויטר ופייסבוק, המידע מהמחשב ניתן לג'וליאני מבעל חנות לתיקון מחשבים בדלוואר, שבה הושאר מחשב נייד בשנה שעברה, אך בעליו מעולם לא דרש אותו בחזרה.

בדיקת ה-FBI הגיעה אחרי שגורמי המודיעין בארצות הברית הזהירו בחודש שעבר שרוסיה פועלת להשמיץ את ביידן לקראת הבחירות בחודש הבא.

אחד המיילים שפורסמו ביום השבוע בניו יורק פוסט היה מ-2015, של יועץ בכיר בבוריסמה, חברת גז אוקראינית שבה עבד האנטר ביידן, שהודה לו על שנתן לו הזדמנות להיפגש עם אביו בזמן שהוא עוד היה סגן הנשיא. קמפיין ביידן ועורך דין מטעמו של האנטר ביידן אמרו כי אין תיעוד של פגישה כזו, אך הם לא התייחסו לאותנטיות של המיילים.

סגן הנשיא לשעבר והמועמד לנשיאות ג'ו ביידן ובנו האנטר בוושינגטון 30 בינואר 2010. רויטרס
רוסיה מנהלת קמפיין הכפשה נגד המועמד הדמוקרטי. ביידן ובנו האנטר/רויטרס

רוברט קוסטלו, המייצג את ג'וליאני, אמר כי הוא לא מודע לחקירה כלשהי של ה-FBI, ונציגים מטעם ניו יורק פוסט סירבו להשיב לשאלות בנושא. גורמים ב-FBI סירבו לאשר או להכחיש את קיומה של חקירה בנושא. זה מגיע בזמן שטראמפ לוחץ על משרד המשפטים להעניש את ביידן וגורמים אחרים בממשל אובמה על חקירת המוערבות הרוסית בבחירות הקודמות.

המעורבות של ג'וליאני בסיפור הדליקה נורות אדומות. ג'וליאני נסע ברחבי העולם כדי לחפש חומרים נגד משפחת ביידן, פיתח קשרים עם דמויות מפוקפקות, כולל חבר פרלמנט אוקראני שלפי גורמים אמריקניים הוא סוכן רוסי וחלק מקמפיין נרחב יותר של הרוסים נגד המועמד הדמוקרטי, המוביל בסקרים על הנשיא הרפובליקני. מקורביו של הנשיא חוששים שניסיונו של ג'וליאני להפיל את משפחת ביידן עלולה לפגוע בנשיא כבומרנג.

ביום חמישי אמר ג'וליאני בריאיון לתכנית SiriusXM כי המיילים לא נפרצו אלא הגיעו לידיו באופן חוקי דרך המחשב שהשאיר האנטר ביידן. אתמול אמר בריאיון לפוקס ניוז כי המידע "אותנטי לגמרי".

ג'וליאני והמודיעין הרוסי

בוושינגטון פוסט דווח ביום חמישי כי סוכנויות המודיעין הזהירו את הבית הלבן בשנה שעברה שג'וליאני הוא מטרה לקמפיין השפעה רוסי, ארבע שנים אחרי שבקרמלין סייעו לטראמפ דרך פריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית והפצת דיסאינפורמציה ברשתות החברתיות. הפרשה הנוכחית שבה מעורב ג'וליאני מדגישה את הסכנה שהוא מהווה לממשל, שבשנים האחרונות התמודד עם חקירות פדרליות סביב שיתוף פעולה אפשרי בין מקורבי טראמפ למוסקבה.

על פי הדיווח בוושינגטון פוסט, שציטט ארבעה גורמים רשמיים לשעבר, ההערכה התבססה על מידע שכלל התקשרויות מיורטות שלפיהן ג'וליאני היה במגע עם גורמים הקשורים למודיעין הרוסי. עוד דווח כי היועץ לביטחון לאומי רוברט אובריאן הזהיר את טראמפ שהמידע שמביא ג'וליאני מאוקראינה מזוהם על ידי רוסיה, אך הנשיא התעלם. בימים האחרונים הוא מתמקד במיילים של האנטר ביידן, עם הישורת האחרונה של המרוץ לבית הלבן.

ג'וליאני היה גורם מרכזי בקידום התיאוריה חסרת הביסוס שלפיה אוקראינה, ולא רוסיה, התערבה בבחירות 2016. מאמציו לדחוף את אוקראינה לחקור את משפחת ביידן ביססו את הליך החקירה נגד טראמפ, שהסתיים בהדחה בבית הנבחרים וזיכוי בסנאט מוקדם יותר השנה. טראמפ הואשם בכך שעצר את הסיוע הצבאי לקייב והתנה אותו בחקירת יריבו הדמוקרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully