וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקודת האור של טראמפ: רישום המצביעים הרפובליקנים בשיאו

20.10.2020 / 15:06

המפלגה הצליחה לעקוף את הדמוקרטים בגיוס מצביעים בפלורידה, פנסילבניה ואריזונה הקריטיות למרוץ, בין היתר כי הקורונה האטה את פעילות השטח. הרפובליקנים מציינים כי זו עדות להתלהבות הרבה מטראמפ, הדמוקרטים: "הנתונים האלו הם אשליה, אבל לא לוקחים דבר כמובן מאליו"

בווידאו: טראמפ בעצרת באריזונה מבקר את ביידן וד"ר פאוצי/צילום: רויטרס

המפלגה הרפובליקנית נוגסת ביתרון של הדמוקרטים ברישום מצביעים בכמה מדינות מפתח בבחירות לנשיאות ארצות הברית. לטענתה, זאת עדות להתלהבות היציבה, הזוכה להתעלמות, מהנשיא דונלד טראמפ ומפלגתו.

אף שטראמפ מפגר בסקרים הארציים מתקשה בגיוס הכספים כשנותרו שבועיים בלבד ליום הבחירות, הרפובליקנים רואים בגיוס המצביעים הרשומים בפלורידה, פנסילבניה, אריזונה ומדינות אחרות כנקודת אור נדירה.

הדמוקרטים, כך נראה, נפגעו מהחלטתם לצמצם את רישום הבוחרים מדלת לדלת לאורך רוב חודשי מגיפת הקורונה. ובסוג של היפוך, הרפובליקנים מתגאים בהצלחתם להביא בוחרים חדשים שיוכלו להגדיל את שיעור ההצבעה ולהעניק לטראמפ ארבע שנים נוספות בבית הלבן.

"הדבר הטוב ביותר לרישום מצביעים הוא התלהבות ממועמד והמנגנון", אמר ניק טריינור, מנהל אסטרטגיית מדינות המפתח בקמפיין של טראמפ. "חוסר ההתלהבות מביידן יחד עם המחסור במנגנון הם הסיבה שהם לא מצליחים כפי שעשו בעבר".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מנופף לתומכיו עם עלייתו למטוס בשדה התעופה הבינלאומי בטוסון, אריזונה, ארה"ב 19 באוקטובר 2020. AP
עוד לא אבדה תקוותו. טראמפ/AP

בפלורידה, הרפובליקנים רשמו 146,644 יותר מצביעים מהדמוקרטים מאז פרוץ המגיפה במרץ, והותירו את הדמוקרטים עם היתרון הכללי הקטן ביותר מאז שהמדינה החלה לעקוב אחרי רישומים למפלגות ב-1972. בפנסילבניה, שבה ניצח טראמפ בפער של 44 אלף קולות ב-2016, המפלגה הרפובליקנית הוסיפה 103,171 מצביעים מאשר הדמוקרטים מאז נובמבר.

אפילו באריזונה, שבה הדמוקרטים מצמצמים בעקביות את היתרון של הרפובליקנים בקרב מצביעים רשומים בזכות דור צעיר של בוחרים ממוצא לטיני, הרפובליקנים הוסיפו 30 אלף קולות יותר מהדמוקרטים מאז אמצע אוגוסט.

הדמוקרטים טוענים שההישגים של הרפובליקנים הם בחלקים אשליה. חלק מהבוחרים הרשומים הם מצביעים דמוקרטים לשעבר שעבר מצביעים לרפובליקנים, אך לא עדכנו תא השיוך שלהם עד עתה. הם גם ציינו כי מצביעים צעירים, שנוטים משמעותית לטובת הדמוקרטים, נרשמים יותר ויותר כמחוסרי שיוך מפלגתי. הם סבורים כי היתרון של הרפובליקנים עשוי להיות על הנייר, אבל לא לעזור להם ביום הבחירות.

דייוויד ברגסטיין, דובר הוועדה הלאומית הדמוקרטית, אמר כי הרפובליקנים "בוררים" את סטטיסטיקת רישומי המצביעים. ואולם, הוא הדגיש: "הדמוקרטים לא לוקחים שום דבר כמובן מאליו ועושים הכול כדי להגיע לכל בוחר שאנחנו צריכים".

AP

במדינות רבות ניתן עדיין לרשום מצביעים, ובכמה מהן - כולל מישיגן, מינסוטה וויסקונסין החשובות - ניתן לעשות זאת עוד ביום הבחירות עצמו.

כך או כך, המספרים משקפים מציאות רחבה יותר - מגיפת הקורונה האטה את רישומי הבוחרים מאז התפרצה המגיפה במרץ. היא הובילה לסגירת מוקדי הרשמה כמו פסטיבלי רחוב, קמפוסים וסוכנויות למכירת רכבים.

לפי דוח מרכז ברנן לצדק, גם עם פתיחתה ההדרגתית של הכלכלה מאז, רישומי הבוחרים החדשים ירד ב-38% בהשוואה לתקופה המקביל ב-2016. מומחים מציינים כי ירידה ברישומים בסדר גודל כזה פוגעת בצורה לא פרופורציונלית בצעירים, תושבי הערים הגדולות ובני מיעוטים - פלחים באוכלוסייה הנוטים לדמוקרטים.

"הדבר המכריע ביותר הוא שהמגיפה פגעה ברישומי המצביעים של הדמוקרטים, במיוחד בקרב אוכלוסיות מפתח", אמר ג'ונתן רובינסון ממרכז המידע הדמוקרטי Catalist.

נקודת הפתיחה של הדמוקרטים הייתה טובה. הם הצליחו ברישומים חדשים לאורך רוב כהונתו של טראמפ. הישגיהם אחרי הניצחון שלו עזרו להם לכבוש את בית הנבחרים ב-2018, עם מספר שיא של מצביעים צעירים. הדמוקרטים רואים בכך סימן לכך שעבודתם לפני המגיפה תשתלם בנובמבר.

הדמוקרטים והארגונים הפועלים לרישום מצביעים חדשים היססו לחדש את המפגשים פנים מול פנים עם בוחרים פוטנציאליים. קמפיין ביידן חידש רק החודש חלק מהפעילות הזו, בעוד שהרפובליקנים כבר חזרו לשטח במהלך הקיץ.

"הם ויתרו על פעילות השטח", אמר טריינור על הדמוקרטים.

סקרי האלקטורים - 270 דרושים לניצחון

אלחנדרה גומס, אחת ממנהלי הקבוצות "חיים ביחד למען שינוי" באריזונה והמרכז להעצמה באריזונה, אמרה כי לרישומים ברשת אין אותה השפעה כמו זו בשטח, פנים מול פנים. "בעוד שאנחנו רואים מספר גדל של משתתפים ברשת, זה עדיין לא כמו עבודה פנים מול פנים שמאפשרת שיחה עם בן אדם", אמרה גומס.

למרות זאת, הדמוקרטים עדיין אופטימיים לגבי מצבם במדינה. האנליסט סאם אלמי אמר כי מתוך 66 אלף בוחרים שנוספו מאז אוגוסט שאינם משתייכים לשום מפלגה, מחציתם בני 35 או פחות - אלקטורט חשוב של הדמוקרטים.

בפנסילבניה, הרפובליקנים גדלים בעקביות על חשבון הדמוקרטים מאז הניצחון של טראמפ. הדמוקרטים במדינה מודעים לכך שהנשיא מצליח למשוך בוחרים ותיקים שלהם, שעשויים לעבור למפלגה הרפובליקנית.

"דונלד טראמפ הוא אדם יוצא דופן", אמר ג'ון פטרמן, סגן המושל הדמוקרטי במדינה. הוא אמר כי חרף הירידה במספר הנרשמים לשורות המפלגה, הדמוקרטים ניצחו במרוץ לסנאט ולמושלות במדינה ב-2018. "אני לא מאוד מדואג מהפערים ברישום הבוחרים", אמר.

מפת האלקטורים

בנבאדה, שם הדמוקרטים מצליחים באופן קבוע לרשום יותר מצביעים מאשר הרפובליקנים לקראת הבחירות, האחרונים עקפו את הדמוקרטים בלפחות חמישה חודשים מאז תחילת המגיפה. בקרוליינה הצפונית, שם המרוץ לסנאט עשוי להכריע את השליטה על הבית, הרישום של הרפובליקנים היה גבוה ב-51,381 רשומים על פני הדמוקרטים מאז אמצע מרץ.

בפלורידה, שם הפסידה הילרי קלינטון על אף שהפער של הדמוקרטים במספר הבוחרים הרשומים היה יותר מ-320 אלף, היתרון הצטמצם בכחצי. עם זאת, הדמוקרטים ציינו כי יש אפילו גידול רב יותר במספר הבוחרים שמסרבים להזדהות עם מפלגה כלשהי.

סטיב סקייל, פעיל אסטרטגי דמוקרטי ותיק בפלורידה, שהתלונן בפומבי על כישלון המפלגה לעמוד בקצב של הרפובליקנים ברישומים, אמר בשיחה עם כתבים כי הבוחרים הלא מזוהים הם בעיקר צעירים ולא לבנים.

"זה אמור להיות סימן די טוב", אמר סקייל, שעומד בראש ארגון התומך בביידן, בשיחה עם כתבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully