וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההפרעות: המיקרופונים של טראמפ וביידן יושתקו בעימות הקרוב

עודכן לאחרונה: 20.10.2020 / 9:14

כלקח מהמפגש הסוער הקודם בין שני המועמדים, הוחלט על הצעד כדי למנוע הפרעות חוזרות. הנשיא הודיע שישתתף בעימות שיתקיים ביום חמישי הקרוב, אך דרש לשנות את הנושאים שבמרכזו, כדי שיתמקד יותר במדיניות החוץ: "זה מאוד לא הוגן"

בווידאו: טראמפ יצא למסע במדינות המתנדנדות/צילום: רויטרס

ועדת העימותים הנשיאותית בארצות הברית קבעה הלילה (שלישי) כי המיקרופון של כל אחד מהמועמדים לנשיאות, דונלד טראמפ וג'ו ביידן, יושתק בחלקים מהעימות השלישי והאחרון המתוכנן להתקיים ביום חמישי הקרוב, כדי לאפשר ליריב לדבר ללא הפרעה.

לפי הודעת הוועדה, בתחילת כל אחד מששת קטעי העימות, יקבל כל מועמד שתי דקות כדי לענות על שאלה ראשונית. לאחר מכן יתקיים דיון פתוח, במהלכו שני המיקרופונים יהיו פתוחים.

הוועדה הבהירה כי ההחלטה על השינוי התקבלה בעקבות העימות הראשון בין טראמפ וביידן, שהוגדר ככאוטי וסוער במיוחד. במקביל, קמפיין טראמפ דרש לשנות את הנושאים שבמוקד העימות הקרוב - כך שיתמקד יותר בנושא מדיניות החוץ.

טראמפ הודיע כי ישתתף בעימות, למרות שלדעתו התנאים אינם הוגנים. "אני אשתתף, אני פשוט חושב שזה מאוד לא הוגן", אמר טראמפ לעיתונאים. לדבריו, "זה מאוד לא הוגן שהם שינו את הנושאים של העימות, וזה מאוד לא הוגן שיש לנו שוב עימות מוטה לחלוטין".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והמועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן, בעימות הראשון במהלך הבחירות לנשיאות. 30 בספטמבר 2020. רויטרס, רויטרס
בניסיון למנוע הפרעות. העימות הראשון בין טראמפ וביידן, בחודש שעבר/רויטרס, רויטרס

בתוך כך, הנשיא האמריקני מתח הלילה ביקורת על העיתונות האמריקנית ועל ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה המוביל למגיפות בארצות הברית המייעץ רבות לבית הלבן ולטראמפ.

"אני לא מתמודד מפוחד", אמר הנשיא האמריקני לעיתונאים לפני שהמריא לעצרת בחירות נוספת, הפעם בטוסון שבאריזונה. "אני חושב שאני מתמודד זועם, מתמודד מאושר, מתמודד שמרוצה מהעבודה הנהדרת שהוא ביצע".

נכון להיום, כשבועיים לפני יום הבחירות, נשיא ארצות הברית מפגר בסקרים אחר יריבו מהמפלגה הדמוקרטית בכמה מדינות מתנדנדות. טראמפ נחוש להפוך את תמונת הבחירות, והוא מקווה לשחזר את הזינוק של הרגע האחרון שביצע בבחירות הקודמות. אך המסרים הלא עקביים שלו, עלייה נוספת בכמות מקרי הקורונה והתקפותיו על מומחים כמו פאוצ'י עשויים להקשות על מאמציו.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך עצרת תומכים בטוסון, אריזונה. 20 באוקטובר 2020. אי-פי, AP
טראמפ במהלך עצרת תומכים בטוסון שבאריזונה, הלילה/AP, אי-פי

במהלך העצרת העצים טראמפ את התקפותיו על התקשורת, תוך שהוא מייחד את תשומת הלב לקריסטן ווקר, מנחת העימות הנשיאותי הבא מרשת NBC. הוא גם תקף את רשת CNN, שלטענתו מכסה באגרסיביות את מגיפת הקורונה.

"אנחנו הולכים לנצח", אמר טראמפ לצוות הקמפיין שלו בשיחת ועידה שקיים מלאס וגאס. "לא הייתי אומר את זה לפני שבועיים-שלושה אולי", הודה הנשיא המכהן, כשהוא מתייחס לימים שבהם אושפז בבית החולים לאחר שנדבק בקורונה. הוא הבהיר שכעת הוא מרגיש טוב יותר מאשר בכל השלבים בבחירות 2016. "אנחנו במצב הכי טוב שהיינו בו אי פעם", אמר.

עוד בוואלה!

הישורת האחרונה: טראמפ יצא למסע במדינות המתנדנדות

לכתבה המלאה
עצרת תומכים של טראמפ בטוסון, אריזונה. 20 באוקטובר 2020. אי-פי, AP
קהל תומכיו של טראמפ בעצרת בטוסון, אריזונה, הלילה/AP, אי-פי

טראמפ תקף את המומחים המדעיים שבהם נעזר ממשלו, ואמר כי הם שליליים מדי לגבי המגיפה שהרגה כמעט 220 אלף אמריקנים. "לאנשים נמאס לשמוע את פאוצ'י ואת כל האידיוטים האלה", אמר הנשיא על המומחה הבכיר ביותר למחלות זיהומיות. "בכל פעם שהוא מדבר בטלוויזיה, תמיד יש איזו פצצה. אבל זו תהיה פצצה גדולה יותר אם אפטר אותו. פאוצ'י הוא אסון", הוסיף.

פאוצ'י אמר בתחילת השבוע בריאיון לתכנית "60 דקות" של רשת CBS, כי הוא לא הופתע מכך שטראמפ חלה בנגיף לאחר שערך סדרת אירועים גדולים עם מעט כיסויי פנים. "חששתי שהוא יחלה כשראיתי אותו במצב של צפיפות, ללא הפרדה בין אנשים כשכמעט אף אחד לא עוטה מסיכה", אמר פאוצ'י על הנשיא.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה המוביל למגיפות בארצות הברית. 20 באוקטובר 2020. אי-פי, AP
"בכל פעם שהוא מדבר בטלוויזיה יש פצצה". ד"ר פאוצ'י, המומחה למגיפות המייעץ לממשל/AP, אי-פי

בעצרת באריזונה, תקף טראמפ גם את יריבו ביידן, על שהתחייב להיענות לעצתם של המומחים המדעיים. הוא אמר בביטול כי יריבו "רוצה להקשיב לד"ר פאוצ'י". דחייתו של טראמפ את הייעוץ המדעי בנושא המגיפה כבר גררה גינויים בשתי המפלגות.

יריבו ביידן, מנגד, לא ערך אירוע בחירות אתמול, אך צוות הקמפיין שלו שיבח את ד"ר פאוצ'י וביקר את טראמפ על "מנהיגות פזיזה ורשלנית שמאיימת לסכן עוד חיים". בקמפיין של ביידן הדגישו כי "המסר של טראמפ בימים האחרונים של המרוץ הוא ללעוג בפומבי לג'ו ביידן על האמון במדע ולקרוא לד"ר פאוצ'י, מומחה הבריאות המוביל - 'אסון' ואידיוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully