וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל טראמפ עצר את מפקד האוכלוסין שבועיים לפני המועד

14.10.2020 / 15:10

ארגוני זכויות אזרח ספגו מכה כשבקשתם להאריך את הספירה עד 31 באוקטובר נדחתה על בית המשפט העליון. משרד המשפטים טוען שהחוק דורש לסיים זאת במועד הזה, אך הדמוקרטים סבורים כי זה ניסיון של הרפובליקנים לספירת חסר של מהגרים ומיעוטים כך שירוויחו בשרטוט מחוזות הבחירה

בווידאו: טראמפ ערך עצרת ראשונה מאז שנדבק בקורונה/צילום: רויטרס

בית המשפט העליון של ארצות הברית אפשר לממשל לסיים את מפקד האוכלוסין מוקדם יותר מהמתוכנן. השופטים הפכו פסיקה של בית משפט בערכאה נמוכה יותר, שהורה על הארכת המפקד, המתקיים פעם בעשור, להימשך עד 31 באוקטובר. לשכת מפקד האוכלוסין אמרה ב-3 באוגוסט כי היא תעצור את איסוף המידע עד 30 בספטמבר, והתמשכות ההליך המשפטי הקנו לעותרים שבועיים נוספים לקיים את המפקד.

זאת מכה עבור ארגוני זכויות אזרח, שמודאגים מספירת חסר, במיוחד בקרב מיעוטים אתניים. מי שהפסידו בעתירה היו הרשויות בלוס אנג'לס, המחוזות הכוללים את יוסטון וסיאטל. בממשל טראמפ טוענים כי הקדמת המועד נועדה לעמוד בתאריך היעד של 31 בדצמבר בהתאם לחוק. התוצאות יועברו לידי הנשיא.

המתנגדים אומרים כי הנשיא הרפובליקני, המתמודד על כהונה שנייה, מנסה להוביל לספירת חסר באזורים המזוהים עם הדמוקרטים שבהם חיות קהילות מהגרים גדולות.

הדיוק בספירה הוא קריטי, מאחר שהוא קובע את מחוזות הבחירה של בית הנבחרים ובתי המחוקקים במדינות השונות לקראת הסבב הבא של שרטוט מחוזות הבחירה. בנוסף לכך, הוא קובע את דרך חלוקת הסיוע הפדרלי של טריליון וחצי דולר בשנה. שרטוט המחוזות גם קובע את מספר המושבים שמקבלת כל מדינה בבית הנבחרים.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך נאומו בעצרת תמיכה בסנפורד, פלורידה, ארה"ב 13 באוקטובר 2020. רויטרס
העליון אישר לממשל טראמפ להקדים את מפקד האוכלוסין/רויטרס

השופטת הליברלית סוניה סוטומיור, היחידה שהתנגדה להחלטה, אמרה כי קיצור תקופת המפקד "מקריבה את הדיוק למען המהירות".

במשרד המשפטים, שהגן על לשכת מפקד האוכלוסין בהליך המשפטי, אמרו כי התלונות צריכות להיות מועלות בפני הקונגרס, שיכול להאריך את המועד הקבוע בחוק. "בניגוד למה שהעותרים סבורים, הלשכה לא יכולה להתעלם מהמועד הקובע בחוק כדי לרדוף אחרי רעיון חמקמק של מפקד טוב יותר", אמרו עורכי הדין המייצגים את משרד המשפטים.


הדמוקרטים תקפו את הפסיקה. "החוקה קובעת כי הממשל הפדרלי חייב לערוך מפקד שלם ומדויק, והחובה הזו לא צריכה להיפגע מציות למועד קבוע בחוק שמעולם לא חזה מגיפה של פעם בדור", אמרה יו"ר ועדת הפיקוח בבית הנבחרים, קרולין מלוני. הוועדה חוקרת את הטיפול של ממשל טראמפ במפקד האוכלוסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully