וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירועים מקבילים: ביידן תקף את התנהלות הנשיא בקורונה, טראמפ התעמת עם המנחה

עודכן לאחרונה: 16.10.2020 / 14:40

המועמד הדמוקרטי ונשיא ארה"ב ענו על שאלות מהקהל בריאיונות שהועברו בשידור חי, במקום העימות שתוכנן. הנשיא התקשה לענות אם נבדק לקורונה לפני העימות הראשון: "לא זוכר". לראשונה, הוא התחייב להעביר את הנשיאות אם יפסיד. ביידן: "הוא פספס הזדמנויות במאבק בנגיף"

בווידאו: טראמפ וביידן בראיונות לפני הבחירות/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והמועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן ערכו הלילה (שישי) שני אירועי בחירות מקבילים, שהחליפו את העימות שתוכנן ביניהם לקראת הבחירות.

"טראמפ פספס הזדמנויות ענקיות במאבק בקורונה", תקף ביידן בשידור חי ממרכז החוקה הלאומי בפילדלפיה, פנסילבניה. טראמפ אמר באירוע נפרד שנערך במוזיאון פרז במיאמי, פלורידה כי הוא אינו זוכר אם נבדק לקורונה לפני העימות הראשון, כשיומיים לאחר מכן אובחן חיובי לווירוס..

ביידן הזכיר את העובדה שממשל טראמפ הכריז כי הנגיף יעלם עד חג הפסחא או שיסתיים עם החום של הקיץ. "טראמפ המשיך לומר דברים שלא היו נכונים", טען. "הוא לא דיבר על מה שצריך לעשות משום שהוא דאג, להשקפתי, לשוק המניות", המשיך. "טראמפ אמר שעשה זאת כי הוא פחד שהאזרחים האמריקנים ייכנסו לפאניקה. אמריקנים לא נכנסים לפאניקה, הוא נכנס לפאניקה".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לוקח חלק בפורום העירייה מטעם חדשות של NBC חדשות במיאמי, פלורידה. רויטרס, רויטרס
"לא זוכר אם נבדקתי לפני העימות הראשון". טראמפ במיאמי, הלילה/רויטרס, רויטרס

הנשיא המכהן טען כי אנשים שעוטים מסיכות "נדבקים כל הזמן", ולא הצליח לענות אם נבדק לפני העימות הקודם. "אני לא יודע, אני אפילו לא זוכר. אני נבדק כל הזמן. אחרי העימות, אני חושב שזה היה יום אחרי, אובחנתי כחיובי. זו הפעם הראשונה בה גיליתי על כך", אמר. כשנשאל בשנית אם נבדק, בהתאם לכללי הוועדה לעימותים נשיאותיים, ענה "כנראה שכן נבדקתי יום לפני", אך בפעם הבאה שנשאל חזר והשיב: "אולי כן, אולי לא".

לאחר שלא עשה זאת בעימות הראשון, הנשיא גינה את קבוצות העליונות הלבנה. "גיניתי את העליונות הלבנה. עשיתי זאת במשך השנים אבל אתם תמיד שואלים את השאלה הזאת", התעמת עם המנחה. "אתם לא שואלים את ג'ו ביידן אם הוא מגנה את אנטיפה או לא". עוד הוסיף כי הוא "מגנה גם את אנטיפה ומגנה את האנשים בשמאל שמבעירים את הערים שלנו, שמונהגים על ידי דמוקרטים". עם זאת, הוא סירב לגנות את תיאוריית הקונספירציה QAnon.

בהמשך, טראמפ התחייב לראשונה להעביר את הנשיאות ליריבו אם יפסיד, אך חזר על הטענות שהוכחו כשקריות לאי-סדרים בבחירות הקודמות. "הם ריגלו אחרי הקמפיין שלי וניסו להפיל נשיא מכהן שנבחר בבחירות, ואז הם מדברים על 'אתה תסכים להעברה שקטה'? התשובה היא כן, אבל אני רוצה בחירות הוגנות", אמר. "כשאני רואה אלפי פתקי הצבעה עם השם שלי זרוקים בפח, אני לא שמח על כך".

ג'ו ביידן משתתף באירוע שכלל ראיון ושאלות מהקהל בפילדלפיה, 15 באוקטובר 2020. אי-פי, AP
"טראמפ לא דיבר על מה שצריך לעשות". ביידן באירוע בפילדלפיה, הלילה/AP, אי-פי

בתגובה לחוסר הבהירות של טראמפ בנוגע לבדיקה, אמר ביידן שידרוש כי יעבור אחת שתצא שלילית לפני העימות הבא. במהלך האירוע הוסיף ביידן כי הוא מתכנן להפוך את הצווים הנשיאותיים שטראמפ הוציא נגד טרנסג'נדרים. "צריכה להיות אפס אפליה", הבהיר.

המועמד הדמוקרטי התייחס גם למינויה של איימי קוני בארט לשופטת בית המשפט העליון. הוא האשים שבשימוע שעברה לא ענתה על הרבה מהשאלות ולא הציגה תפיסת עולם שיפוטית. כמו כן, הביע דאגה מזכויות הקהילה הגאה ביחס למינוי שופטים שמרנים. "אני חושב שיש סיבה טובה מאוד להיות מודאג בשביל הלהט"ב. נלחמתי הרבה זמן כדי לוודא שיש שוויון לכולם", אמר.

במהלך האירועים, שהועברו בשידור חי, ענו שני המועמדים על שאלות שהופנו אליהם מהקהל. העימות השני תוכנן להיערך באופן וירטואלי בעקבות הידבקותו של טראמפ בקורונה, אך בוטל לבסוף בעקבות סירובו של הנשיא. העימות השלישי והאחרון מתוכנן ל-22 באוקטובר בנאשוויל, טנסי.

עוד בוואלה!

הקרב על המדינות המתנדנדות: ביידן מגדיל את הפער במישיגן וויסקונסין

לכתבה המלאה
תומכיו של ג'ו ביידן מחוץ לאירוע שקיים דונלד טראמפ במיאמי, ארצות הברית, 16 באוקטובר 2020. רויטרס
תומכי ביידן מחוץ לאירוע של טראמפ במיאמי, הלילה/רויטרס

פחות משלושה שבועות ליום הבחירות ב-3 בנובמבר, הנשיא הרפובליקני מחפש דרכים לשנות את הדינמיקה של המרוץ, שבו לביידן יתרון דו-ספרתי במרבית הסקרים, בעוד הבוחרים ממשיכים להצביע בכמויות גדולות. לפי ספירת אוניברסיטת פלורידה, יותר מ-17 מיליון אמריקנים, המהווים 12.5% מסך הקולות שנמנו בבחירות הכלליות ב-2016, הצביעו עד כה דרך שירותי הדואר.

בקמפיין טראמפ מקווים לעלייה בקולות הרגע האחרון, אולם סקרים שנערכו בין 9 ל-13 באוקטובר מראים שיש משמעותית פחות מצביעים מתלבטים השנה - בסביבות 8% - והם אינם נוטים כלל לעבר אחד המועמדים. לפני ארבע שנים, בשלב זה של הקמפיין - יותר מפי שניים מהאנשים התלבטו באופן דומה בין טראמפ ליריבתו הדמוקרטית, הילרי קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully