וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא יומי של נדבקים בארה"ב, טראמפ הצביע ושם מסיכה בקלפי

יותר מ-84 אלף איש אובחנו, ושיאים נשברו ב-16 מדינות שונות, בהן כמה שיכריעו את המרוץ לנשיאות. חוקרים מזהירים: חצי מיליון ימותו עד פברואר ללא כיסויי פנים. הנשיא הצטרף לעשרות מיליונים שכבר בחרו לפני 3 בנובמבר, והגיע לקלפי בפלורידה: "הצבעתי לבחור בשם טראמפ"

בווידאו: העימות האחרון לפני הבחירות בין טראמפ לביידן/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

יותר מ-84 אלף איש נדבקו בנגיף הקורונה ביממה האחרונה בארצות הברית - שיא יומי של מאובחנים, עם התפרצותה המחודשת של המגיפה ברחבי המדינה. השיא הקודם היה ב-16 ביולי, עם 77,299 מקרים, וזה החדש נקבע בזמן שחוקרים בוושינגטון צופים כי מספר המתים מהווירוס בארצות הברית יגיע לחצי מיליון בפברואר. המגיפה הובילה לשבירת שיא של מספר המצביעים בבחירות המוקדמות, וגם הנשיא דונלד טראמפ הגיע כבר היום (שבת) לקלפי.

ביום שישי נשבר שיאי נדבקים יומיים ב-16 מדינות שונות בארצות הברית, בהם חמש הנחשבות למכריעות במרוץ לבית הלבן: אוהיו, מישיגן, קרוליינה הצפונית, פנסילבניה וויסקונסין. מומחי בריאות לא הצביעו על סיבה ספציפית לזינוק, אך ציינו גורמים כמו ירידה בטמפרטורות שמובילה להתקהלויות במקומות סגורים, התעייפות מהקפדה אל אמצעי הריחוק וחזרתם של תלמידים לבתי ספר וקולג'ים.

"אנחנו בדרך לעלייה משמעותית בסתיו ובחורף", אמר כריס מוריי, מנהל בכיר באוניברסיטת וושינגטון ואחד ממחברי המחקר, שלפיו מספר המתים עד פברואר יכול להיות נמוך ב-95% מהתחזיות ולהגיע ל-130 אלף אם תהיה הקפדה על כיסוי פנים.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מצביע בקלפי בספריה בווסט פאלם ביץ', פלורידה, 24 באוקטובר 2020. Tom Brenner, רויטרס
הטיפול בקורונה עוד עשוי לעלות לו בבחירות. טראמפ בקלפי בפלורידה, היום/רויטרס, Tom Brenner

המלצות דומות נשמעו מפיו של ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה המוביל למגיפות בארצות הברית, שהרבה להתעמת עם טראמפ בנושא.

"החדשות הטובות באופק הן שהחיסונים נראים מבטיחים מאוד", אמר פאוצ'י בריאיון לרשת CNN. "אני בתקווה שעד סוף נובמבר או תחילת דצמבר נראה שיש לנו לפחות חיסון אחד או שניים - ואולי יותר אבל לפחות שניים - שהוא בטוח ויעיל".

שר הבריאות אלכס אזר אמר כי ההתפרצות הנוכחית קשורה להתנהגות הציבור, ולדבריו התקהלויות בתוך הבתים הפכו למוקד התפשטות משמעותי.

כשנשאל על טענתו של טראמפ במהלך העימות האחרון עם יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן על כך שארצות הברית בדרך לנצח את המגיפה, השיב אזר ל-CNN כי טראמפ ניסה לספק תקווה לאמריקנים הממתינים לחיסון.

עוד בוואלה!

משפט אחד של ביידן על תעשיית הנפט עשוי להיות הנשק האחרון של טראמפ

לכתבה המלאה
שלט המכווין למרכז היבדק וסע בכביש במדינת ויסקונסין, ארה"ב, 23 באוקטובר 2020. Bing Guan, רויטרס
שלט המכווין למרכז היבדק וסע בוויסקונסין/רויטרס, Bing Guan

גם מספר המתים עולה, וביום חמישי נרשמו 916 קורבנות ברחבי ארצות הברית, יממה אחרי ש-1,200 איש מתו מהנגיף - נתון שלא נראה מאז אוגוסט. ביום שישי דיווחו 18 מדינות על מספר חולי הקורונה המאושפזים הגבוה ביותר מאז תחילת המגיפה, והמספר הכללי בארצות הברית הגיע לשיא של חודשיים - 41 אלף חולים מטופלים בבתי החולים, עלייה של 34% מאז 1 באוקטובר, על פי נתונים של רויטרס.

לפי גודל האוכלוסייה, המדינה שבה המצב החמור ביותר היא דקוטה הצפונית, עם 887 מקרים חדשים בשישי ובחמישי. אחרי דקוטה הדרומית, מונטנה וויסקונסין.

טראמפ: "הצבעתי לבחור בשם טראמפ"

היום הצטרף טראמפ ליותר מ-54 מיליון אמריקנים שכבר הצביעו, והוא עשה זאת בספרייה בווסט פאלם ביץ', ליד אחוזת מאר-א-לאגו, שאליה עבר כתושב קבוע מניו יורק בשנה שעברה. הנשיא הרפובליקני חייב לזכות בפלורידה כדי לשמור על סיכוי להישאר בבית הלבן למשך ארבע שנים נוספות.

"הצבעתי לבחור בשם טראמפ", אמר לכתבים אחרי ההצבעה. הנשיא יצא לעצרות בחירות בשלוש מדינות חשובות נוספות, הראשונה שבהן קרוליינה הצפונית.

ביידן, בליווי רעייתו ג'יל, חוזרים גם הם לשטח היום, והוא יקיים שני אירועים במדינת המפתח פנסילבניה. הנשיא הקודם ברק אובמה יקיים עצרת בפלורידה, בהופעתו השנייה באירוע למען סגנו לשעבר אחרי זה שערך בפנסילבניה ברביעי.

לפי מיזם הבחירות של ארצות הברית, ארגון העוקב אחרי שיעור ההצבעה, כ-54.2 מיליון אמריקנים כבר הצביעו כשנותרו עשרה ימים עד ליום הבחירות. אם קצב זה יימשך, שיעור ההצבעה הסופי צפוי להיות הגבוה ביותר זה יותר ממאה שנה.

הנהירה לקלפיות היא סימן לעניין הרב במרוץ השנה, לצד הרצון להימנע מתורים צפופים ב-3 בנובמבר ולצמצם את הסכנה להידבק בנגיף הקורונה. מדינות רבות הרחיבו את ההצבעה בקלפיות ובדואר כאמצעי זהירות להצבעה בזמן המגיפה.

טראמפ, שמרבה לטעון ללא ביסוס שהצבעה בדואר היה פתח להונאת בחירות, אפילו כשמומחים אומרים שהיא בטוחה כמו כל שיטה אחרת, הצביע בעצמו דרך הדואר מאז שהעתיק את מגוריו - בפריימריז הרפובליקניים במרץ ובבחירות ארציות בפלורידה באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully