וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשתות החברתיות צנזרו פוסטים של טראמפ על "גניבת הבחירות"

עודכן לאחרונה: 4.11.2020 / 12:01

הנשיא הרפובליקני כתב בטוויטר ובפייסבוק כי "אנחנו מובילים בגדול, לא ניתן להם לגנוב את הבחירות או להצביע אחרי סגירות הקלפיות". בטוויטר סימנו את הציוץ, וכתבו כי "התוכן עשוי להיות לא מדויק בהקשר לתוצאות הבחירות". בפייסבוק הבהירו: "ספירת הקולות נמשכת"

בווידאו: טרם ספירת הקולות טראמפ הכריז על ניצחון, ביידן אומר שהוא ניצח/צילום: רויטרס

פייסבוק וטוויטר צנזרו הבוקר (רביעי) פוסטים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהתייחס לתוצאות הבחירות. הנשיא צייץ כי "אנחנו מובילים בגדול, אבל הם מנסים לגנוב את הבחירות. לעולם לא ניתן להם לעשות זאת. לא ניתן להצביע לאחר סגירת הקלפיות".

טוויטר סימנה את הציוץ של הנשיא, הסתירה אותו מהמשתמשים וכתבה כי "התוכן עשוי להיות לא מדויק בהקשר לתוצאות הבחירות". בפייסבוק תייגו פוסטים של הנשיא: "התוצאות הסופיות עשויות להיות שונות מספירת ההצבעות הראשונית, מכיוון שספירת ההצבעות תימשך ימים או שבועות לאחר סגירת הקלפיות".

המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן, תקף את טראמפ בעקבות הציוץ. "זה לא המקום שלי או המקום של טראמפ להכריז על הזוכה בבחירות האלה", צייץ ביידן. "זה מקומם של המצביעים".

פייסבוק סימנה פוסט של דונלד טראמפ, 3 בנובמבר 2020. פייסבוק, צילום מסך
סימון הפוסט של טראמפ בפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

הציוץ של טראמפ נכתב במקביל להצהרה שמסר ביידן, שהביע אופטימיות לקראת תוצאות הבחירות. "אנחנו בדרך לניצחון, ומרגישים טוב לגבי איפה שאנחנו נמצאים", הכריז ביידן מווילמינגטון שבדלאוור. "נדע מה התוצאות הערב, ונצטרך להיות סבלניים עד שכל קול נספר".

דונלד טראמפ ביום הבחירות לנשיאות ארה"ב, וירג'יניה, 3 בנובמבר 2020. רויטרס
טוויטר סימנו את הציוץ שלו. טראמפ בווירג'יניה, הלילה/רויטרס

מדובר באחד מהצעדים שטוויטר הכריזה כי תנקוט במקרה של ניסיון להפיץ מידע שגוי או מוטה בהקשר של הבחירות. ברשת החברתית מסרו כי יום לאחר הבחירות המועמדים לא יורשו לטעון שהם ניצחו בבחירות לפני שתהיה תוצאה מוצהרת ורשמית. בטוויטר אמרו גם שהמועמדים לא יוכלו לצייץ או לשחזר תכנים שמעודדים התערבות בהליך הבחירות.

ברשת החברתית מסרו כי אם יתפרסם ציוץ שכזה, יתווסף אליו קישור עם מידע עדכני ומדויק אודות מצב הבחירות. כלומר, טוויטר לא מסירה את הציוצים או מעלימה אותם מהפיד, אך היא כן מתייגת את אותם פרסומים.

טוויטר היא לא הרשת החברתית היחידה שהודיעה כי תנקוט צעדים על מנת לשמור על טוהר הבחירות ולמנוע הפצת מידע שקרי. גם פייסבוק הכריזה כי תבצע שינוי אלגוריתמים של עדכוני חדשות, כדי לדכא פוסטים ויראליים המפיצים אלימות או פייק ניוז. ברשת החברתית עוד עשויים להשבית האשטגים מסוימים הקשורים למידע שגוי סביב תוצאות הבחירות, כשהרף הנוגע להסרת תכנים צפוי לרדת.

בגוגל ויוטיוב עובדים עם סוכנות הידיעות אי-פי כדי לספק תוצאות בחירות רשמיות. גוגל הודיעה כי תשהה מודעות המתייחסות לבחירות 2020, או לתוצאות לאחר יום הבחירות. כל אלו, כדי להגביל את הפוטנציאל לבלבל את הגולשים בימים הקרובים.

יוטיוב הודיעה כי תסיר פרסומי פייק ניוז או תוכן שטוען כי ההצבעה בדואר נועדה להטות את תוצאות הבחירות. "החברה לא תאפשר פרסום טענות מוטעות בדבר הצבעה או תוכן המעודד התערבות בהליך הדמוקרטי", נמסר. כמו כן, החברה תמשיך לאכוף את הכללים הקיימים לרבות תוכן המקדם אלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully