וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ השקיע, ביידן הזניח: הקול ההיספני הכריע את הבחירות בפלורידה

אף שביידן הצליח לנגוס בקולות הלבנים, טראמפ הגדיל את התמיכה בקרב האוכלוסייה הלטינית, בין היתר תוך איום כי הדמוקרטים יביאו "קומוניזם" והתעוררות מאוחרת שלהם. 29 האלקטורים של פלורידה הם קריטיים למרוץ, ובלעדיהם לנשיא הרפובליקני לא היה נותר סיכוי של ממש

בווידאו: טרם ספירת הקולות טראמפ הכריז על ניצחון, ביידן אומר שהוא ניצח/צילום: רויטרס

הנשיא דונלד טראמפ זכה במדינת פלורידה אחרי שהגדיל את התמיכה בקרב ההיספנים באזור מיאמי, בהפרש שקיזז את נטישת חלק מקולותיהם של הלבנים אל עבר יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן.

הניצחון במדינה, המקנה 29 אלקטורים, השאיר את טראמפ במרוץ, משום שבלעדיה היה זה כמעט בלתי אפשרי עבורו לזכות פעם נוספת ב-270 האלקטורים הדרושים לזכיה. אחרי ספירת רוב הקולות, טראמפ ניצח עם 51.2% לעומת 47.8% של ביידן.

טראמפ הרבה להאשים את סגן הנשיא לשעבר בכך שהוא יהפוך את ארצות הברית ל"סוציאליסטית" או "קומוניסטית", והמסר הזה הדהד בקרב האוכלוסייה הקובנית השמרנית שהתמקמה בפלורידה מאז עליית פידל קסטרו לשלטון באמצע המאה שעברה.

תומכי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מנופפים בדגל קובה, מיאמי, פלורידה, 3 בנובמבר 2020. רויטרס
תוכמי טראמפ מנופפים בדגל קובה ביום הבחירות במיאמי, פלורידה/רויטרס

לפני ארבע שנים, טראמפ הפסיד באזור מיאמי בכמעט 30% מהקולות להילרי קלינטון. נכון לספירת רוב הקולות, הפער הזה הצטמצם לכ-8% מהקולות בלבד לטובת ביידן. הנשיא הרפובליקני הצליח להגדיל את התמיכה בו באזור הקריטי הזה מ-334 אלף קולות ב-2016 לכחצי מיליון השנה.

ביידן השקיע זמן ומשאבים רבים יותר בגיוס קולות של מצביעים שחורים בפלורידה, ובקמפיין החלו להשקיע בפעילות נרחבת בקרב בוחרים היספנים רק בשלב מאוחר במרוץ. בסופו של דבר, הדמוקרטים, שקיוו לבלום את דרכו של טראמפ לבית הלבן דרך שלילת פלורידה ממנו, רשמו תוצאות פחות טובות במדינה מאשר ב-2016. הסקרים הראו על קרב צמוד במדינה, כולל יתרון קטן לביידן.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בעצרת במיאמי, פלורידה, 2 בנובמבר 2020. Carlos Barria, רויטרס
טראמפ בעצרת במיאמי, השבוע/רויטרס, Carlos Barria

על אף שמוקדם מדי להסיק מסקנות מפלורידה לגבי יתר המרוצים, דבר ברור הוא שביידן השקיע מאז קבלת מועמדות המפלגה במשיכת קולות לבנים במערב התיכון ומקומות אחרים, ופחות במצביעים ההיספנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully