וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמלה האריס תהיה הסגנית הראשונה בתולדות ארה"ב: "עשינו זאת, ג'ו"

7.11.2020 / 20:33

הסנאטורית מקליפורניה בת ה-55 עשתה היסטוריה בכמה מובנים, כשתהיה האישה בתפקיד הבכיר ביותר אי-פעם בארה"ב. כבת להורים מהודו וג'מייקה, ואשתו של יהודי, היא נמצאת במרחק נגיעה מהנשיאות

בווידאו: קמלה האריס מברכת את ביידן לאחר ניצחונם בבחירות/מתוך טוויטר

הסנאטורית קמלה האריס תהפוך לסגנית הנשיא הראשונה של ארצות הברית, אחרי שג'ו ביידן הדמוקרטי הוכרז הערב (שבת) כמנצח במרוץ. "עשינו זאת, ג'ו", אמרה האריס בתיעוד שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה, שבו היא נראית משוחחת עם הנשיא הנבחר בזמן שהיא עושה הפוגה מריצה.

האריס, בת 55, בת להורים מג'מייקה ומהודו, היא סנאטורית מקליפורניה והיא גם האישה השחורה והאסייתית הראשונה שמתמודדת לאחד משני התפקידים המרכזיים בארצות הברית. אחרי הניצחון, היא גם תהיה האישה שמחזיקה בתפקיד הבכיר ביותר אי-פעם בארצות הברית, כשהיא נמצאת במרחק נגיעה מהנשיאות. במקרה שביידן בן ה-78 לא יסיים את הקדנציה שלו, היא תירש אותו אוטומטית.

קמלה האריס ביום הבחירות לנשיאות ארה"ב, מישיגן, 3 בנובמבר 2020. רויטרס
האריס ביום הבחירות/רויטרס

אחרי שניהלה קמפיין קצר ולא מוצלח בפריימריז הדמוקרטיים, כולל ויכוח מתוקשר עם ביידן באחד העימתים, היא נבחרה לרוץ עם ביידן בעיצומו של חשבון נפש על ההיסטוריה הגזענית שלה אחרי ההרג של ג'ורג' פלויד. האריס, שהייתה בסך הכול הסנאטורית השחורה השנייה בהיסטוריה כשנבחרה לסנאט ב-2016, תמיד הייתה בראש הרשימה של ביידן.

היא הפכה לתומכת נלהבת ברפורמה משטרתית ובצדק חברתי - בסנאט, ברחובות וברשתות, כשהיא מתעמתת עם רפובליקנים באולם הסנאט ותוקפת בחריפות את הנשיא הרפובליקני דונלד טראמפ.

עבור האריס, תובעת שוברת מחסומים לשעבר והתובעת הכללית לשעבר של קליפורניה, תקופה זו גיבשה אצלה את התכלית שהייתה חסרה בקמפיין הכושל שלה לראשות המפלגה הדמוקרטית.

עוד בוואלה!

הרשתות בארה"ב: ביידן ניצח בבחירות ויהיה הנשיא הבא

לכתבה המלאה
המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן והסנאטורית קמלה האריס בעצרת בדטריוט, 9 במרץ 2020. רויטרס
ביידן לצד האריס/רויטרס

אחרי פתיחה חזקה של הקמפיין, האריס קרסה במהירות בשל זגזוגים בעמדותיה. בתחילה היא הציגה את עצמה כמועמדת פרוגרסיבית בתוך השדה שכלל את הסנאטורים הרדיקליים ברני סנדרס ואליזבת וורן, אולם בהמשך היא הלכה למרכז. עמדותיה בנוגע למערכת הבריאות, לדוגמה, היו מבולגנות. היא פרשה כבר בדצמבר, עוד לפני ששולשל הפתק הראשון בפריימריז הדמוקרטיים.

"היא ניסתה קצת לשחק במרכז וניסתה להיות הכול עבור כולם", אמר ג'ואל פיין, יועץ אסטרטגי דמוקרטי שעבד בקמפיין של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון ב-2016. עכשיו, לדבריו, "יש לה כבר קול יותר מוגדר. יש יותר בהירות לגבי דמותה הציבורית".

הרקע שלה באכיפת החוק נתפס כחולשה בתחילת המרוץ. אולם, פועלה בהמשך הרשים חלק מהספקנים, שאמרו כי היא לא עשתה די כדי לחקור תקריות ירי של המשטרה ולעתים קרובות מדי צידדה בתובעים בהרשעות שגויות בעבר.

נחשבת לתומכת ישראל

האריס ביקרה בישראל בסוף 2017 ונועדה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. היא נחשבת לתומכת של ישראל, מתנגדת לתנועת ה-BDS והביעה בעבר תמיכה בפיתרון שתי המדינות. בנוסף לכך, בעלה של האריס, דאגלס אמהוף, הוא יהודי, ובתפקידה כתובעת מחוז סן פרנסיסקו היא אף הקימה יחידה לטיפול בפשעי שנאה, שרבים מהם כוונו כלפי יהודים. נושא זה הפך למוקד עבודתה גם כששימשה התובעת הכללית של קליפורניה.

בזמן שקידמה באופן ציבורי את מאבקה למען צדק חברתי, האריס שקדה על ביסוס יחסיה עם ביידן. בין השניים הייתה ידידות ארוכה בזכות קרבתה של האריס לבו ביידן, בנו המנוח של סגן הנשיא לשעבר שהיה התובע הכללי של דלוואר ועבד יחד עם האריס כשהייתה בתפקיד זה בקליפורניה.

עם זאת, היחסים בינה לבין ביידן האב החמיצו בשנה שעברה, כשהיא הלמה בו על התנגדותו בעבר בחובת הסעות תלמידים לבתי ספר ציבוריים, שלמעשה תמכה בהפרדה בין תלמידים לבנים לשחורים. ג'יל, אשתו של ביידן, אמרה אז כי היה זה "אגרוף בבטן", וכמה מיועציו של ביידן תיארו את המתקפה של האריס עליו כמהלך אופורטוניסטי. ביידן, בכל אופן, הדגיש לקראת הבחירה בה כי הוא "לא נוטר טינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully