וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ טרם הודה בהפסד, אך בעולם בירכו את ביידן: "מצפים לשתף פעולה"

עודכן לאחרונה: 8.11.2020 / 10:03

בעלי בריתה של ארה"ב, בראשם מרקל, מקרון וטרודו, שיחסיהם עם טראמפ היו מתוחים, הכירו במועמד הדמוקרטי כנשיא הנבחר: "מצפים להתמודד עם האתגרים בעולם, כמו משבר האקלים". גם מנהיגים המיודדים עם טראמפ, כמו ג'ונסון ומודי, בירכו את ביידן. נתניהו המתין שעות ארוכות

בווידאו: ג'ו ביידן נושא נאום ניצחון/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מנהיגים מרחבי העולם, כולל של בעלות ברית מרכזיות של ארצות הברית, מיהרו הערב (שבת) לברך את המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן על ניצחונו המסתמן בבחירות. זאת אף שהנשיא דונלד טראמפ, שיחסיהם עמו היו סוערים, טרם הכיר בהפסדו.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו היו בין הראשונים שהכירו בניצחון של ביידן, זמן קצר אחרי שרשתות הטלוויזיה בארצות הברית הכריזו עליו.

"אני מצפה לשיתוף פעולה עתידי עם הנשיא ביידן", מסרה מרקל. "לחברות הטרנס-אטלנטית שלנו אין תחליף אם אנחנו נצליח לעמוד באתגרים הגדולים של זמננו".

שר האוצר שלה, אולף שולץ, הלך רחוק יותר, כשאמר שממשל ביידן יאתחל את היחסים בין ארצות הברית לאירופה. "עתה יש הזדמנות לפרק חדש ומלהיב ביחסים הטרס-אטלנטיים", צייץ.

בישראל, שקיימה יחסים קרובים עם ממשל טראמפ, הברכה של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיעה רק הבוקר, שעות ארוכות אחרי ההכרזה בארצות הברית. רוסיה וערב הסעודית טרם הגיבו.

הפלסטינים בירכו על לכתו של טראמפ, בעוד שבאיראן אמרו כי זאת עדות לכישלון מדיניות הסנקציות.

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן בנאומו בדלאוור. 4 בנובמבר 2020. רויטרס
הברכות מיהרו להגיע. ביידן/רויטרס

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו אמר כי הוא מצפה לעבוד יחד כדי להתמודד עם "האתגרים הגדולים ביותר בעולם", כולל משבר האקלים - סוגיה שגרמה למתיחות בין ממשל טראמפ למדינות רבות. באופן רשמי, וושינגטון פרשה מהסכם האקלים של פריז ביום רביעי, יום אחרי הבחירות, אחרי הבטחתו של הנשיא הרפובליקני לצאת מהאמנה. ביידן הבטיח לשוב להסכם אם ייבחר.

"האמריקנים בחרו את הנשיא שלהם", צייץ מקרון, שידע עליות ומורדות ביחסיו עם טראמפ. "יש לנו הרבה לעשות כדי להתגבר על הקשיים של היום. הבה נעבוד יחד!".

מנהיגים רבים לא ציינו את טראמפ בשמו, אך סגן ראש ממשלת ספרד, פבלו איגלסיאס השמאלי קיצוני, אמר כי עזיבתו תחליש את הימין הקיצוני בעולם. "אלו חדשות טובות לכדור הארץ, אחרי שהימין הקיצוני בעולם איבד את הנכס הפוליטי החזק ביותר שלו", צייץ.

עוד בוואלה!

הנשיא ה-46: אחרי חצי מאה בוושינגטון, ביידן הגיע לפסגת חייו

לכתבה המלאה

יורש העצר של האמירויות מברך את ביידן

גם מנהיגים שהיו ביחסים טובים עם הנשיא הרפובליקני הצטרפו לברכות, כמו ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.

ג'ונסון ציין גם הוא את סוגיית שינויי האקלים בעת ברכתו לביידן. "ארצות הברית היא בעלת בריתנו החשובה ביותר ואני מצפה לעבוד יחד מקרוב על הנושאים המשותפים לנו, משינויי האקלים ועד סחר וביטחון", אמר.

מודי ציין בברכתו לביידן את קמלה האריס, הסגנית של ביידן, שאמה היגרה מהודו לארצות הברית.

יורש העצר של איחוד האמירויות, מוחמד בן זאיד, שלו קשרים קרובים עם ממשל טראמפ גם כן, שלח את ברכתו לביידן. "אנחנו מאחלים בכנות להמשך הפיתוח והשגשוג של העם האמריקני", צייץ מוחמד בן זאיד, שהוביל את הנורמליזציה עם ישראל בתיווך ממשל טראמפ. "איחוד האמירויות וארצות הברית הן חברות ובעלות ברית עם קשרים היסטוריים חזקים, שאותם אנו מצפים לחזק עוד יותר".

גם לבנון, שיחסיה עם ממשל טראמפ היו מתוחים, בירכה את ביידן, וכך גם ירדן, קטאר, אפגניסטן ופקיסטן.

נשיא קוריאה הדרומית מון מברך את ביידן

יושיהידה סוגה, ראש ממשלת יפן, הצטרף גם הוא למברכים. "ברכות חמות לג'ו ביידן ולקמלה האריס", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "אני מצפה לעבוד איתכם במשותף לחיזוק הברית בין ארצות הברית ויפן ולהבטחת שלום, חופש ושגשוג באזור האינדו-פסיפי ומעבר לו".

מנהיג מדינה נוסף מאסיה שבירך את ביידן הוא נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה-אין, שפרסם את ברכתו לנשיא הנבחר ולסגניתו קמלה האריס בחשבון הטוויטר שלו. "ברכותיי לג'ו ביידן ולקמלה האריס", כתב. "הברית שלנו חזקה והקשר בין המדינות שלנו חזק כסלע. אני מצפה לעבוד איתכם למען הערכים המשותפים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully