וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון ביטלה את אירועי הקמפיין הקרובים: "סובלת מדלקת ריאות"

12.9.2016 / 9:05

הרופאה של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב התייחסה לראשונה למצבה הרפואי ולסיבת התמוטטותה בטקס הזיכרון בניו יורק, וטענה כי סבלה מהתייבשות ושהיא "מחלימה יפה". עקב מחלתה, ביטלה קלינטון את נסיעתה לאירועי בחירות בקליפורניה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, אובחנה כחולה בדלקת ריאות ביום שישי שעבר - כך מסרה הלילה (שני) הרופאה האישית שלה, ד"ר ליסה ברדק. עוד מסרה הרופאה כי קלינטון התייבשה במהלך טקס הזיכרון לפיגועי ה-11 בספטמבר, שבו תועדה עוזבת את המקום ומועדת בכניסה למכוניתה, וכי כעת היא "מחלימה יפה". בעקבות זאת, היא ביטלה אירועי בחירות שתוכננו להיום ולמחר.

בהודעה הרשמית של ברדק נמסר: "קלינטון סובלת משיעול שקשור באלרגיות, ובמהלך בדיקת מעקב ביום שישי האחרון אובחנה בדלקת ריאות. נרשמה לה אנטיביוטיקה והיא התבקשה לנוח ולהתאים לכך את לוח הזמנים שלה". בהתייחסה לעזיבת הטקס בבוקר, נכתב כי "באירוע היא סבלה מהחום והתייבשה. בדקתי אותה והיא התאוששה וכעת מחלימה בקצב יפה".

גורם במטה קלינטון מסר כי היא ביטלה את השתתפותה באירועי הבחירות שתוכננו לה ליומיים הקרובים בקליפורניה, וכי המועמדת תישאר בביתה בעיירה צ'פאקווה שבניו יורק. קלינטון הייתה אמורה להופיע באירוע לגיוס תרומות, בכנס בחירות וכן בתכנית של אלן דג'נרס. טרם נמסרה התייחסות ממטה הקמפיין שלה לאירוע הפומבי הבא המתוכנן להתקיים ביום רביעי בלאס וגאס.

עוד בנושא:
גורם אמריקני: "מאבטחיה של קלינטון השליכו אותה כמו חתיכת בשר"
כבר לא "אלרגיה לטראמפ": בריאותה של קלינטון הפסיקה להצחיק את ארה"ב
אחרי המעידה בטקס: קלינטון "מרגישה נהדר" – אך שבה לביתה

הילרי קלינטון עוזבת טקס לציון הפיגוע בתאומים בניו יורק, ארצות הברית, 11 בספטמבר 2016. רויטרס
טענה כי היא "מרגישה נהדר". קלינטון עוזבת את הטקס, אתמול/רויטרס

בתיעוד מטקס הזיכרון בניו יורק, נראיתה קלינטון כשהיא נשענת על עמוד לפני שהיא עולה למכוניתה הרשמית בסיוע שומרי הראש שלה. במהלך העלייה לכלי הרכב, היא תועדה כשהיא מועדת ונתמכת בשומרי הראש. עדי ראייה סיפרו לרשת "פוקס" כי היא החליקה בקצה המדרכה, וכי אחת מנעליה נפלה מתחת למכונית, והושבה על ידי אחד משומרי הראש שלה.

מיד לאחר האירוע לא נמסרה תגובה מהמטה של קלינטון, אך לבסוף נמסר בהודעה רשמית כי "במהלך הטקס, היא סבלה מהחום, ולכן עזבה לדירתה של בתה. היא חשה טוב יותר כעת". קלינטון יצאה לבסוף מביתה של הבת, צ'לסי, נופפה לעיתונאים שהיו במקום, ומסרה: "אני מרגישה נהדר. זה יום יפה בניו יורק".

בשנים האחרונות נפוצו שמועות שונות בנוגע לבעיות רפואיות שמהן סובלת לכאורה שרת החוץ לשעבר. ידוע כי קלינטון טופלה בשנת 2012 נגד קריש דם, שבעטיו אף נאלצה להרכיב למשך זמן מה משקפיים עבים במיוחד, לתיקון נזק זמני לראייה המרחבית. רוב השמועות שנפוצו מאז מתבססות על הנחה שהיא למעשה מעולם לא החלימה כיאות מאותו קריש דם, וסובלת מנזק נוירולוגי מתמשך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הילרי קלינטון יוצאת מבית בתה צ'לסי בניו יורק, אחרי שמעדה. 11 בספטמבר 2016. רויטרס
טראמפ טרם התייחס לאירוע המביך. קלינטון בניו יורק, אתמול/רויטרס

השמועות האלה הוכחשו באופן חוזר ונשנה על ידי רופאיה של קלינטון. הפעם האחרונה שבה עלתה סוגיית הבריאות של קלינטון לדיון הייתה בשבוע שעבר, כאשר שיעול טורדני העיב על נאומה באירוע באוהיו, עד שבקושי הצליחה לסיים משפט, ותירצה זאת בבדיחה: "כל פעם שאני חושבת על טראמפ, אני נעשית אלרגית".

יריבה של קלינטון, המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, שמר על שתיקה חריגה במהלך היום, ובכמה כלי תקשורת דווח כי מטה הקמפיין שלו אסר על ראיונות שלו או של אנשים מטעמו במהלך היום. בשעות הערב הוא פרסם הודעה רשמית לציון ה-11 בספטמבר, שבה קרא: "חובתנו היחידה להרוגים היא לעבוד יחד כאומה אחת כדי לשמור על ביטחונם של כל אנשינו מפני האויב המבקש להרוס את אורח חיינו". הוא הוסיף כי הוא "מתפלל עבור אלה שאיבדו את יקיריהם ועבור האחדות שלה אנו זקוקים כדי לעמוד באתגרים הצפויים לנו".

(עדכון ראשון: 00:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully