וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהתמוטטה, קלינטון שבה למרוץ: "הזמן בבית היה מתנה"

16.9.2016 / 0:06

ארבעה ימים לאחר שעזבה את טקס הזיכרון בניו יורק בשל דלקת ריאות, המתמודדת הדמוקרטית הופיעה בקרוליינה הצפונית. "היה לי זמן לחשוב ולהתחבר מחדש לקמפיין", קראה. בהתייחסות לטראמפ, הוסיפה: "לעולם לא אהיה שחקנית מלהיבה כמו יריבי"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, חזרה אתמול (חמישי) למסע הבחירות בשיא המרץ, לאחר שבתחילת השבוע התמוטטה במהלך טקס זיכרון לציון פיגועי ה-11 בספטמבר בניו יורק. קלינטון שוחחה עם כתבים בדרכה לקרולינה הצפונית ואמרה כי היא "מרגישה מצויין".

"זה נהדר להיות שוב בקמפיין", קראה קלינטון בגרינסבורו, קרוליינה הצפונית. "כפי שאתם אולי יודעים לאחרונה היה לי שיעול שהתברר כדלקת ריאות. השתדלתי לצלוח את זה, אבל אפילו אני נאלצתי להודות שכמה ימי מנוחה יועילו. עם רק חודשיים עד הבחירות, לשבת בבית היה המקום האחרון שהייתי רוצה להיות בו. אבל הסתבר שלהיות כמה ימים עם עצמי הם מתנה. דיברתי עם חברים, שיחקתי עם הכלבים, חשבתי קצת. זה חשוב לשבת עם המחשבות מדי פעם. זה עזר לי להתחבר שוב עם הקמפיין".

עוד באותו עניין:
מטה טראמפ חשף את הדוח הרפואי של המועמד: "מצבו מצוין"
סקר חדש: טראמפ מצמצם את הפער מקלינטון ל-2%
מה הילרי קלינטון ודונלד טראמפ יכולים ללמוד מעימותי העבר בארצות הברית?

מועמדת לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון בעצרת במהלך מסע הבחירות, קרוליינה הצפונית. ספטמבר 2016. AP
"יש דברים שלא צריכים להיות תלויים במזל". קלינטון, אמש/AP

"אנשים כמוני, אנחנו ברי מזל", אמרה. "כשאני לא מרגישה טוב, אני יכולה לקחת כמה ימי מחלה. מיליוני אמריקנים לא יכולים. הם הולכים לעבודה חולים, או מאבדים שכר. לאמריקנים רבים עדיין אין ביטוח בריאות. או שיש להם, והוא יקר מדי מכדי שישתמשו בו באמת. אם הם חולים, אין להם גיבוי. הם נשארים בעצמם. זה הסיפור של יותר מדי אמריקנים".

"יש דברים שלא צריכים להיות תלויים במזל, אלא ברי השגה עבור כולם, לא משנה מה", הוסיפה. במהלך הנאום, התייחסה קלינטון לקווי מדיניות רבים שבכוונתה ליישם אם תיבחר בנובמבר, כולל ביטוח בריאות ציבורי, העלאת שכר המינימום, מדיניות ההגירה, הפחתת התפוצה של נשק גרעיני, זכויות להט"ב ומיעוטים, ועניינים נוספים.

היא יצאה נגד החוק השנוי במחלוקת שעבר בקרוליינה הצפונית, שנועד למנוע מטרנסג'נדרים וטרנסג'נדריות להשתמש בשירותים של המגדר שלהם. "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו אפליה, כאן או בכל מקום אחר", קראה. קלינטון יצאה נגד יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ וטענה כי קווי המדיניות שלו הרסניים. "לעולם לא אהיה שחקנית מלהיבה כמו יריבי", העירה בציניות, בהתייחסות להופעתו של טראמפ מוקדם יותר בתכניתו של ד"ר אוז.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מועמדת לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון, ניו יורק. ספטמבר 2016. AP
"מרגישה מצוין". קלינטון חזרה למרוץ עם חיוך/AP

ביום ראשון עזבה קלינטון את טקס הזיכרון ונאלצה להיעזר באחרים כדי להיכנס לרכב ולנסוע מהמקום. לאחר מכן נמסר ממטה הבחירות שלה כי היא אובחנה כבר ביום שישי כסובלת מדלקת ריאות קלה. האירוע הזה העלה שאלות רבות הנוגעות לכנות שלה בנוגע למצבה הבריאותי. "אני שמחה שסוף סוף פעלתי לפי הוראות הרופא ולקחתי כמה ימי חופש כדי לנוח, במקום לנסות להעביר את זה בפעילות", אמרה קלינטון והוסיפה בריאיון אתמול בבוקר כי לדעתה רבים עושים זאת.

קלינטון והמועמד הרפובליקני דונלד טראמפ פרסמו הצהרות רפואיות מהרופאים האישיים שלהם במהלך השבוע, וחשפו פרטים נוספים על מצבם הבריאותי, כולל רמת הכולסטרול, לחץ הדם ורשימת התרופות שהם נוטלים. הרופאים של שני המועמדים הכריזו כי הם כשירים לכהן כנשיאים. "אנחנו שמחים להציג את כל תוצאות הבדיקות שמראות כי בריאותו של טראמפ מצויינת", פרסם קמפיין הבחירות של המועמד הרפובליקני.

ניהול המשבר הבריאותי של קלינטון על ידי מטה הבחירות שלה, שניסה לשמור על הפרטיות של המתמודדת, תרם לחוסר האמון של רבים בשרת החוץ לשעבר - חודשיים בלבד לפני יום הבחירות - דבר שצמצם את הפער בין המתמודדים והפך את המירוץ לנשיאות לצמוד ביותר.

אירועי הבחירות שערכה קלינטון אתמול היו ההופעות הפומביות הראשונות שלה מאז שעזבה את טקס הזיכרון בתחילת השבוע, מלבד יציאה קצרה לכלי התקשורת לאחר שנחה בדירת בתה, צ'לסי, בניו יורק. ראש מערך הדוברות של קלינטון, ג'ניפר פלמירי, אמרה כי ההפסקה שלקחה המתמודדת הדמוקטית סייעה לה "לחדד את המסר שתעביר לבוחרים בשבועות הקרובים".

(עדכון ראשון: 22:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully