וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה שאליה כוונו ההערות הגסות של טראמפ: "נעצבתי לשמוע אותן"

בהקלטה מ-2005 נשמע המועמד הרפובליקני אומר על ננסי אודל, מנחת תכנית בערוץ בידור אמריקני: "אני מודה, ניסיתי לזיין אותה, אבל היא הייתה נשואה". אודל הגיבה לראשונה: "אף אישה לא צריכה להיות המושא של הערות גסות כאלה"

צלמים זמניים מורשים

ננסי אודל, מנחת תכנית בערוץ הבידור ET, שאליה כוונו ההערות הסקסיסטיות בקטע הווידאו המוקלט של המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ ב-2005, התייחסה הלילה (ראשון) לראשונה לדברים שנאמרו עליה. "נעצבתי לשמוע שהערות כאלה עדיין קיימות בחברה שלנו", מסרה בהצהרה רשמית.

"כששמעתי את ההערות אתמול, היה מאכזב לשמוע חפצון כזה של נשים", הוסיפה. "השיח צריך להשתנות משום שאף אישה, אף אדם, לא צריך להיות המושא של הערות גסות כאלה, לא משנה אם המצלמות עבדו או לא. לכולם מגיע כבוד, לא משנה המקום או המגדר. כאישה שעבדה קשה מאוד עבור הקריירה שלה, וכאם, אני מרגישה מחויבת לדבר בקול בתקווה שהחברה שלנו תהפוך לטובה יותר".

לקריאה נוספת:
בכירים רפובליקנים קוראים לטראמפ לפרוש: "מספיק, הוא לא ראוי"
טראמפ על ההקלטה: אין סיכוי שאפרוש; רעייתו: דבריו פגעו בי
"איוונקה כוסית, הייתי באורגיות": הקלטות נוספות של טראמפ נחשפות

ננסי אודל, האישה שטראמפ התייחס אליה בצורה סקסיסטית בהקלטה שדלפה, מרץ 2016. AP
אודל/AP

בהקלטה מ-2005 תועד טראמפ משמיע הערות גסות על נשים בכלל, ועל אודל בפרט, בעוד מצולם לתכנית "אקסס הוליווד" לקראת השתתפותו באופרת הסבון "ימי חיינו". בסרטון שפורסם על ידי "וושינגטון פוסט", נשמע טראמפ אומר כי הוא ניסה להתחיל עם אודל. "ניסיתי להתחיל איתה ונכשלתי", אמר אז. "אני מודה, ניסיתי לזיין אותה. היא הייתה נשואה". לדבריו, "התחלתי איתה בכל כוחי. למעשה, לקחתי אותה לקנות רהיטים. היא רצתה לקנות רהיטים. אמרתי לה: 'אני אראה לך איפה יש רהיטים יפים'. התחלתי איתה כמו כלבה, אבל לא הצלחתי להגיע לשם והיא הייתה נשואה". בהמשך אמר כי "כעת היא שינתה את המראה שלה" ורמז כי עברה ניתוח להגדלת השדיים.

הפרסום הוביל להתנצלות של המועמד הרפובליקני. "מדובר היה בהתלוצצות של חדר הלבשה", כתב טראמפ בהצהרה ראשונית לעיתונות. הוא הוסיף: "זו היתה שיחה פרטית שהתקיימה לפני שנים רבות". בהמשך התנצל טראמפ פעם נוספת על הדברים. בהצהרה מצולמת שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו, אמר טראמפ: "מעולם לא אמרתי שאני אדם מושלם, ולא העמדתי פנים שאני מישהו שאיני. אמרתי ועשיתי דברים שאני מתחרט עליהם, והמילים שמופיעות בווידאו הזה, בן יותר מעשור, הם אחד מהם. כל מי שמכיר אותי, יודע שהמילים הללו לא משקפות את מי שאני. אמרתי את זה, זו הייתה טעות, ואני מתנצל. אני נוסע ברחבי הארץ לדבר על שינוי לאמריקה, אבל המסע הזה שינה גם אותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דונלד טראמפ המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית בישיבה בטראמפ טאוור, 7 באוקטובר 2016. AP
טראמפ/AP

הלילה התייחסה גם חברת סוכריות המנטה "טיק טק" לדבריו של טראמפ. בהקלטה נשמע טראמפ אומר: "אני צריך סוכריות טיק טק, למקרה שאתחיל לנשק אותה (כוכבת אופרת הסבון "ימי חיינו")". "אני נמשך באופן אוטומטי לנשים יפות – ואני פשוט מתחיל לנשק אותן". לפי הציוץ של החברה בטוויטר, "טיק טק מכבדת נשים באשר הן. ההערות וההתנהגות (של טראמפ) לגמרי אינן הולמות ולא מקובלות".

ברקע התרחקות בכירי המפלגה מטראמפ: הלילה ייערך העימות השני

הלילה ייערך העימות הנשיאותי השני בין טראמפ להילרי קלינטון, על רקע הפניית עורף של בכירים רפובליקנים במפלגה בעקבות פרסום ההקלטה. הבולט והבכיר שבהם הוא המועמד הרפובליקני משנת 2008, סנאטור ג'ון מקיין, שפרסם הלילה הצהרה שבה ביטל את תמיכתו במועמדות של טראמפ לנשיאות.

"התנהגותו של טראמפ השבוע, ששיאה בחשיפת הערותיו המשפילות כלפי נשים והתרברבותו בתקיפות מיניות, מונעת ממני להמשיך להביע את תמיכתי במועמדותו", כתב מקיין. לדבריו, רצה לכבד את בחירת נציגי המפלגה בטראמפ כמועמד אך הפרסומים האחרונים הביאו אותו לשנות את דעתו. "אשתי סינדי ואני לא נצביע לדונלד טראמפ", הוסיף. "מעולם לא הצבעתי למועמד דמוקרטי לנשיאות ולא אצביע להילרי קלינטון. אנו נשים במעטפה פתק עם שמו של חבר המפלגה הרפובליקנית הראוי לכהן כנשיא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully