וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אכזרי ומפחיד": הנאום של מישל אובמה נגד טראמפ מכה גלים

14.10.2016 / 20:05

הגברת הראשונה טלטלה את הציבור בנאומה בכנס בחירות, שעסק בהתבטאויות של המועמד הרפובליקני לגבי נשים: "זה לא 'דיבור מלתחות', אני לא יכולה להפסיק לחשוב על זה". כלי תקשורת בארה"ב כבר הכתירו אותה כ"הנשק החזק ביותר של קלינטון"

צילום: רויטרס

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון ככל הנראה לא תיארה לעצמה שדווקא רעייתו של הנשיא המכהן ברק אובמה, מישל, תהפוך בעיני רבים לאחד הקלפים החשובים שיסייעו לה לגבור על יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ בבחירות שייערכו בעוד פחות מחודש. בנאום כן וגלוי לב תיארה אובמה את התחושות שחשה לאחר פרסום ההקלטה שבה נשמע טראמפ מדבר בגסות כלפי נשים, וגרמה לאזרחים רבים להתרגש.

"אני לא יכולה להפסיק לחשוב על זה", אמרה אובמה מול הקהל הרב שהתאסף בעצרת בחירות בניו המפשייר. "אני חושבת שלבוא לפה ולתת את נאום הבחירות הרגיל שלי יהיה דבר לא כן לעשות. זה משהו שאנחנו לא יכולים לטאטא מתחת לשטיח. זו לא הייתה 'שיחת מלתחות', אלא אדם חזק שמדבר באופן פתוח על לנשק ולגעת בנשים".

"בבחירות האלה יש לנו מועמד לנשיאות שבימי חייו אמר על נשים דברים כל כך מזעזעים", הוסיפה אובמה. "לא אחזור על שום דבר מזה היום. בשבוע שעבר שמענו אותו מתרברב על תקיפה מינית של נשים. אני לא מאמינה שמועמד לנשיאות ארצות הברית דיבר על תקיפה מינית". היא דחתה את הטענות לכך שמדובר בתקרית שולית שהתרחשה לפני זמן רב, וציינה: "זו לא תקרית בודדת, אלא דוגמה לדרך שבה התייחס לנשים לאורך חייו".

עוד כתבות בנושא:
טראמפ על הטענות להטרדות מיניות: "המצאה מוחלטת, זה לא קרה"
"לא נעשה בתום לב": ארבע נשים טוענות שהותקפו מינית בידי טראמפ
אחרי העימות: קלינטון שומרת על הפער מטראמפ בסקרים

מישל אובמה תקפה בנאום בניו המפשייר את דונלד טראמפ, 13 באוקטובר 2016. AP
"לא מאמינה שמועמד לנשיאות דיבר על תקיפה מינית". אובמה, אתמול/AP

"התחושה שאתה יכול לעשות כל דבר לאישה? זה אכזרי ומפחיד. זה כואב, זה כואב", אמרה מישל בגלוי לב. "זו כמו תחושת הבחילה שאת הולכת ברחוב ומישהו זורק לך הערות על הגוף שלך, ואחר כך את מרגישה לא בנוח עם הגוף שלך. זו בושה, אי אפשר לגלות סובלנות כלפי זה. זה לא משנה לאיזו מפלגה אתה משתייך, לאף אחת מאיתנו לא מגיע שיתייחסו אליה ככה".

אובמה ציינה כי הדברים מגיעים בשבוע שבו ציין העולם את "יום הנערות הבינלאומי". "ביום שלישי חגגנו את יום הנערות הבינלאומי, זו הייתה חגיגה נפלאה, והיה לי את הכבוד לדבר עם נשים מדהימות. אמרתי להן שמגיע להן שיתייחסו אליהן בכבוד והגינות, ושעליהן להשמיע את קולן. זה היה ביום שלישי, והנה אני כאן, בקמפיין שבו אנחנו שומעים שפה קשה נגד נשים. זה קשה לנו לא רק כנשים, אלא גם כהורים, וכאזרחים שחושבים שמנהיגי האומה צריכים להגיע לסטנדרטים מסוימים של הגינות"

"עכשיו זה הזמן של כולנו לעמוד ולומר 'מספיק, זה צריך להיעצר עכשיו'", סיכמה אובמה. "אם זה כואב לנו כמבוגרים, תחשבו מה זה עושה לילדים שלנו. הגברים בחיים שלי לא מדברים ככה על נשים. לפטור את זה ב'שיחת מלתחות'? זה עלבון לאנשים הגונים. הגברים שאני ואתם מכירים לא מדברים ככה לנשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון בעצרת בחירות בקולורדו,  12 באוקטובר 2016. רויטרס
קלינטון/רויטרס

בבית הלבן צפו כי לאחר הדברים של רעיית הנשיא, יצא נגדה דונלד טראמפ בנאומיו הקרובים. דובר הבית הלבן, אריק שולץ, אמר כי הוא ממליץ למיליארדר מניו יורק שלא להזכיר את האישה הראשונה. "אני לא חושב על דרך נועזת יותר עבור טראמפ לאבד יותר קולות ממה שכבר איבד מאשר התייחסות לאישה הראשונה של ארצות הברית", אמר.

הנאום הופץ במהרה ברשת וזכה לשיתופים רבים. אתרי חדשות בארצות הברית הקדישו את כתבתם הראשית לנאומה של האישה הראשונה, וכמה כלי תקשורת הכתירו אותה כ"נשק החזק ביותר של קלינטון". המועמדת הדמוקרטית בעצמה התייחסה לנאום של אובמה, ואמרה לקהל תומכיה: "אם לא עוד לא ראיתם את נאומה בניו המפשיר, אתם צריכים לעשות זאת". כמו כן, היא כתבה בעמוד הטוויטר שלה: "אני חשה כבוד. תודה שאמרת במילים את מה שנמצא בלבבותיהם של רבים".

המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ בעצרת בפלורידה, ארה"ב. אוקטובר 2016. רויטרס
"הטענות נגדי מזויפות". טראמפ/רויטרס

אתמול פרסמו שלושה עיתונים בארצות הברית טענות של נשים לפיהן המועמד הרפובליקני טריד אותן מינית. בתגובה לכתבות, טראמפ אמר באירוע בחירות בפלורדיה: "הטענות הללו מזויפות. הן בדיה, הן שקר, האירועים האלה מעולם לא קרו. הטענות חסרות שחר, כבר יש לנו ראיות שיפריכו את השקר והן יפורסמו בקרוב. השקרים האלה מגיעים מכלי תקשורת שפרסומי העבר שלהם כבר הופרכו. תאגידי התקשורת אפילו לא ניסו להצליב את העובדות, כי חקירה פשוטה הייתה מעלה שזה לא יותר משקרים".

טראמפ המשיך לתקוף את העיתון "ניו יורק טיימס" שפרסם חלק מהטענות. "לפני שישה חודשים, ניו יורק טיימס הכושל פרסם סיפור, כוכבת הסיפור אמרה שאני בחור נהדר ושהיא מעולם לא אמרה את האמירות שיוחסו לה", ציין. "זה יהיה חלק בתביעה שאנחנו מכינים נגדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully