וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע הרפובליקני שמונה בידי אובמה ורודף את הזוג קלינטון

ג'יימס קומי, ראש ה-FBI שעשוי להכריע את הבחירות, השתתף בחקירות של משפחת קלינטון בעבר, בהן זו שהובילה לחשיפת פרשת מוניקה לווינסקי. לסגן התובע הכללי בממשל בוש יש עוד שבע שנים בתפקיד, כך שהוא עשוי ללוות את המועמדת הדמוקרטית - בעודו מנהל חקירה נגדה

עריכה: ניר חן

(עמרי נחמיאס בדיווח לאולפן וואלה! NEWS מקרוליינה הצפונית)

בדרך כלל עבודתו של ראש הבולשת הפדרלית בארצות הברית נותרת חסויה והוא אמור להיות דמות א-פוליטית העוסקת בשמירה על ביטחון המולדת. עם זאת, ג'יימס קומי, רפובליקני בהשקפותיו שמונה על ידי הנשיא ברק אובמה, צלל אל תוך מערכת הבחירות הסוערות עם החלטתו הדרמטית – והשנויה במחלוקת – לחדש את חקירת פרשת המיילים של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון.

זאת לא הפעם הראשונה שעורך הדין לשעבר, שהצהיר כי היה חבר במפלגה הרפובליקנית במרבית שנותיו הבוגרות, מעורב בסקנדל הקשור לממשל ולמשפחת קלינטון. באמצע שנות ה-90, הוא הצטרף בתור יועץ מיוחד לוועדה של הסנאט, שחקרה הונאה הקשורה לעסקת נדל"ן בארקנסו שבה לכאורה היו מעורבים הנשיא והגברת הראשונה. החקירה לא הולידה כתבי אישום, אך הולידה חקירה אחרת שחשפה לבסוף את היחסים בין ביל קלינטון למוניקה לווינסקי.

המרוץ על הבית הלבן מתקרב לסיום || כל הכותרות
חקירת קלינטון: "ה-FBI יידרש לבדוק 650 אלף מיילים"
שיחות מיניות ותמונות חושפניות: מיהו הפוליטיקאי שמאיים על קלינטון?

ראש ה-FBI, ג'יימס קומיי. AP
מינוי של אובמה. קומי ואובמה, 2015/AP

ב-2002, קומי, בהיותו תובע פדרלי, הוביל את חקירת החנינה שהעניק קלינטון ב-2001 לאיש העסקים מרק ריץ', שהואשם בעבירות של הלבנת הון בטרם נמלט מארצות הברית. החלטתו של הנשיא היוצא גררה טענות ולפיהן היא התקבלה מאחר שאשתו לשעבר של ריץ' תרמה לקמפיין שהריץ את הילרי קלינטון לסנאט בשנת 2000, למפלגה הדמוקרטית ולספריית קלינטון כחלק מעסקה לזיכויו של ריץ'. קומי, שהוביל את החקירה נגד איש העסקים, סגר את התיק.

גם מממשלים קודמים לא חשך קומי את שבטו. ב-2007 הוא חשף בפני ועדת המשפטים של הסנאט את התנגדותו לתכנית המעקב של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA), בהיותו סגן התובע הכללי בממשלו של ג'ורג' וו. בוש. הוא סיפר כי ב-10 במרץ 2004 ניסו בבית הלבן לשכנע את התובע הכללי דאז ג'ון אשקרופט, שהיה מאושפז בטיפול נמרץ, לחתום על הארכת תכנית ההאזנה. אשקרופט סירב וגם קומי – שהיה בחדר – לא פצה את פיו.

ביל קלינטון מודה לחברי בתי הנבחרים הדמוקרטיים שהצביעו נגד הדחתו ונשבע לסיים את כהונתו .דצמבר 1998. AP
להם לקומי יש עבר עשיר. ביל והילרי קלינטון, 1998/AP

קומי, בן 55 ויליד יונקרס, ניו יורק, הוא בסך הכל ראש ה-FBI השביעי. הוא מונה לכהונה בת עשר שנים ב-2013, כך שהוא גם ילווה את קלינטון אם זו תזכה בבחירות בשבוע הבא. הוא מונה על יד הסנאט כמעט פה אחד – 93 מול אחד – ביולי אותה שנה.

החלטתו לפתוח שוב את פצע המיילים של המועמדת הדמוקרטית זיכתה אותו בשבחים מצדו של יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ - שלפני כן לא היסס לתקוף אותו בשל סגירת התיק ביולי - אולם הקימו עליו רבים במפלגה הדמוקרטית וגם במשרד המשפטים. ראש ה-FBI, שאמור להישאר מחוץ לבוץ הפוליטי, עשוי בסוף של דבר להיות זה שהכריע את הבחירות הסוערות ביותר בתולדות ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully