וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא שומרים את הנשק בבית: המיליציות של טראמפ שיפטרלו בקלפיות

6.11.2016 / 10:16

המועמד הרפובליקני כרת עוד בתחילת הקמפיין ברית עם איגוד הרובאים, מה שהפיח רוח חיים בארגונים החמושים המקדשים את התיקון השני, המגן על הזכות לשאת נשק. זעקותיו על הונאת בחירות גרמו לדריכות בשורותיהם - והם מבטיחים לוודא ש"המזימה" נגדו לא תצלח

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

זעקות השבר של דונלד טראמפ על הונאת בחירות מצאו אוזן קשבת בקרב תומכים רבים שלו, והן רק התחזקו לאחר החלטת הבולשת הפדרלית (FBI) לפתוח מחדש את חקירתה של הילרי קלינטון. המועמד הרפובליקני מתעקש זה זמן רב שהסקרים מוטים לרעתו – אך לא שוכח להלל אותם כשהם מצביעים על שינוי לטובתו – וכי כל הממסד התגייס לטובתה של יריבתו "המושחתת".

מבלי להתבסס על נתונים ממשיים, המיליארדר טוען לזיופים נרחבים בהצבעה המוקדמת, שנפתחה ברוב המדינות בארצות הברית. הגדיל לעשות טראמפ כשקרא למי שכבר מימשו את זכותם לשנות את החלטתם ולהצביע לו במקום. זהו מהלך לא אפשרי, פרט למדינות הספורות שמאפשרות למי ששלשל לקלפי פתק של מועמד שאינו ברשימה בכלל לשנות את בחירתו.

יומיים לבחירות בארה"ב - סיקור מיוחד:
חורשים את מדינות המפתח: היומיים הגורליים של טראמפ וקלינטון
אחרי צעקות "אקדח" מהקהל: טראמפ הורד מהבמה במהלך עצרת בנבאדה
החסידות האנטי-ציונית קוראת לתמוך בקלינטון: "טראמפ טוב לישראל"

חברי מיליציה מתאמנים בג'קסון, ג'ורג'יה, ארצות הברית, 2 בנובמבר 2016. רויטרס
מספרן זינק בתקופת כהונתו של אובמה. חבר מיליציה בג'ורג'יה/רויטרס

מי שלוקח ברצינות מוחלטת את קונספירציית הטיית הבחירות, אלו ארגוני מיליציה שבהם חברים הגרעין הקשה של תומכי טראמפ. המועמד הרפובליקני כרת ברית עוד בתחילת הקמפיין עם איגוד הרובאים הלאומי, שלו השפעה עצומה על חברי הקונגרס, והבטיח להגן על הזכות המקודשת כל כך לשאת נשק. הוא לא שכח להזהיר שקלינטון תבטל את התיקון השני לחוקה, אף על פי שהיא מעולם לא אמרה זאת. המועמדת הדמוקרטית דוגלת בעמדה דומה לזו של הנשיא ברק אובמה, ובין היתר קוראת לאסור על מי שנמצא ברשימת החשודים בטרור של ה-FBI לרכוש נשק, כפי שעשה המחבל מאורלנדו.

אותן קבוצות חמושות השונאות בדם לבן את הממשל הפדרלי סבורות כי נרקמת קנוניה נגדם, במטרה ליטול מהם את זכויותיהן ואת המועמד שלהן לנשיאות. לכן, כמה מהן הודיעו כי יפטרלו ביום הבחירות באזורי הקלפיות כדי לוודא ש"המזימה" נגד טראמפ לא תצלח. המיליציות הללו מבטיחות כי הן לא יהיו הראשונות לפתוח באש, אך באותה נשימה הן מזהירות כי לא ישאירו את כלי הנשק שלהן בבית.

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בטמפה פלורידה ארצות הברית 05 נובמבר 2016. רויטרס
מזהיר כי קלינטון תבטל את התיקון השני לחוקה. טראמפ/רויטרס

תחייתם של אותם ארגוני שוליים, שבהם רוב החברים הם גברים לבנים, מדאיגה מאוד את הרשויות. לנוכח סירובו של טראמפ להצהיר כי יקבל את תוצאות הבחירות אם יפסיד, מתרבים גם הדיונים בקרב חוגים קיצוניים על "מהפכה אלימה" במקרה שקלינטון תיבחר. בשנות ה-90' שגשגו המיליציות, שהקמתן מעוגנת באותו תיקון שני מקודש, עד למתקפה על מבנה הממשל הפדרלי באוקלהומה סיטי. טימותי מקווי, חייל לשעבר שפיתח שנאה עזה לממשל, פוצץ מכונית תופת במבנה ב-1995, וגרם למותם של 168 בני אדם. אותו אירוע, שהיה הפיגוע הקטלני ביותר בארצות הברית עד למתקפה על מגדלי התאומים, גרם להידלדלות במספרן של המיליציות הפעילות – עד לקאמבק שעשו בשנים האחרונות.

חברי מיליציה מתאמנים בג'קסון, ג'ורג'יה, ארצות הברית, 2 בנובמבר 2016. רויטרס
מבטיחים כי הם לא ירו ראשונים. חברי מיליציה בג'ורג'יה/רויטרס

לפי הארגון Southern Poverty Law Center, המנטר אחרי הקבוצות החמושות, מספרן זינק מ-42 ב-2008 ל-276 בשנה האחרונה. בעיניהן, אובמה שוחק את כוחן של המדינות ורוצה להחרים את כלי הנשק. וכשקלינטון מבהירה כי היא תומכת בקו שנקט הנשיא, קשה לנחש כיצד יגיבו אותן מיליציות במקרה שהבחירות יוכרעו בפער קטן לטובתה של המועמדת הדמוקרטית. ג'ו וולש, תומך נלהב של טראמפ ולשעבר חבר בית הנבחרים מטעם אילינוי, הבטיח בשבוע שעבר "לאחוז במוסקט (סוג של רובה) שלי" אם קלינטון תנצח.

במידה רבה, זה תלוי בטראמפ, אם הוא יהיה מוכן לספוג הפסד בקו הסיום מבלי לנסות וליצור כאוס - דבר שהוא אינו מוכן להתחייב אליו בשלב זה, יומיים בלבד לפני הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully