וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חורשים את מדינות המפתח: היומיים הגורליים של טראמפ וקלינטון

6.11.2016 / 8:31

לקראת הישורת האחרונה בבחירות שני המועמדים מבקרים בכל יום בלפחות שלוש מדינות מתנדנדות - כף המאזניים שיכריעו מי יהיה הנשיא הבא של ארה"ב. רוב התחזיות מעניקות לקלינטון סיכוי גבוה יותר לזכות, אך הסקרים מצביעים על קרב צמוד במיוחד ברוב המדינות

צילום: רויטרס

יומיים בלבד נותרו מערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, ושני המועמדים חורשים את המדינה עם עשרות אירועים בזמן שנותר. במהלך השבת ביקר דונלד טראמפ בלא פחות בארבע מדינות. קלינטון, מנגד, מלבד העצרות הרבות, נעזרת בנשיא ברק אובמה, בסנאטור ברני סנדרס, ובהופעות של ידוענים.

לוח האירועים של המועמד הרפובליקני מתמלא, ויש לו עוד לפחות שבעה בלוח הזמנים. את רובם המכריע הוא יערוך במדינות מתנדנדות כמו פלורידה, צפון קרולינה, ניו המפשייר ופנסילבניה. במקביל, הודיע טראמפ על אירוע של הרגע האחרון במינסוטה, מדינה שלא הצביעה לדמוקרטים מזה עשרות שנים, אך לפי הסקרים קלינטון זוכה בה ליתרון.

מטה קלינטון מנסה בינתיים לעודד הצבעת צעירים בעזרת זמרים כמו ג'ון בון ג'ובי, ג'יימס טיילור, סטיבי וונדר, וקייטי פרי. הראשון מופיע בפלורידה, השני בניו המפשייר, והאחרונים בפילדלפיה.

עוד על הבחירות בארצות הברית בוואלה! NEWS:
סקר: קלינטון השיבה יתרונה על טראמפ טרם הודעת ה-FBI; מובילה ב-6%
לא רק קלינטון או טראמפ: אזרחי ארה"ב יכריעו גם בסוגיית הלגליזציה
כשקיסינג'ר הכריז על שלום: "הפתעות אוקטובר" שזעזעו את הבחירות

: דונלד טרמאפ אוחז תינוק בעצרת בחירות בטמפה פלורידה ארצות הברית 05 נובמבר 2016. AP
כל האמצעים כשרים: טראמפ אוחז בתינוק בעצרת בפלורידה, אתמול/AP

כמו כן, מנסה קלינטון להיאבק על קולות מצביעי אוהיו. מאז שנות ה-60, לא נבחר נשיא מבלי לנצח באוהיו, וכרגע קלינטון נמצאת במדינה הזו בפיגור של 3.3% בסקרים. מדינת האם של המערב התיכון נחשבת לברומטר המושלם, ובמטה של קלינטון מבינים שהפיגור במדינה זו, עם 18 צירים בחבר האלקטורים מתוך 270 הדרושים לניצחון, עלול להיות סיבה להפסד.

בשישי קיימה בקליבלנד עצרת עם כוכבי העל של הפופ, ביונסה וג'יי זי, והמטה שלה הודיע כי תשוב לשם מחר לעצרת עם כוכב ה-NBA לברון ג'יימס, המשחק בקליבלנד קבליירס. ג'יימס הביע תמיכה בקלינטון לפני כחודש, אולם זו תהיה הפעם הראשונה שהוא משתתף באירוע פוליטי למענה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ביונסה וג'יי זי באירוע בחירות למען קלינטון בקליבלנד, אוהיו, 5 בנובמבר 2016. רויטרס
הילרי קלינטון וביונסה באוהיו, במהלך סוף השבוע/רויטרס

המועמד הרפובליקני, מנגד, לגלג על הישענותה של קלינטון על ידוענים, ואמר אמש בפלורידה: "שמעתי שאנשים עמדו בתור כאן החל משתיים לפנות בוקר. אני לא צריך את ג'יי זי כדי למלא אולם, אנחנו עושים זאת בדרך הישנה והטובה. אנחנו ממלאים אולמות כי אנשים אוהבים לשמוע את מה שיש לנו לומר והם רוצים להשיב את אמריקה לגדולתה".

עצרת הסיכום של קלינטון תיערך בפילדלפיה שבפנסילבניה, מדינה מתנדנדת וחשובה. הפער לטובתה עמד על כ-8% לפני שבועיים ומאז הצטמצם במחצית, מה שמציב את טראמפ בעמדה טובה לניצחון. לעצרת יגיעו קלינטון ובעלה ביל, ברק אובמה והגברת הראשונה מישל. עצרת הסיכום של טראמפ מתוכננת להיות בניו המפשייר, עם סגנו המיועד מייק פנס, אולם לוח האירועים של המועמד מוסיף להתעדכן ולא מן הנמנע כי יקבע אירועים נוספים ביממה הקרובה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה בכנס בחירות באוהיו, 1 בנובמבר 2016. רויטרס
אובמה בעצרת בחירות באוהיו/רויטרס

ביום הבחירות מתכוננים המועמדים להיות בניו יורק, שם ייערכו העצרות האחרונות. טראמפ יקיים אירוע במלון הילטון שבמרכז מנהטן, בעוד קלינטון שכרה אולם בעל תקרת זכוכית, בדומה לאירוע הניצחון שלה בפריימריז, אז הכריזה כי "ניפצה את תקרת הזכוכית" של נשים בפוליטיקה. הסקרים מוסיפים להיות צמודים, כשסקר פוקס ניוז מאתמול מנבא יתרון שני אחוזים לקלינטון. אתר התחזיות של נייט סילבר אומד את סיכוי קלינטון לנצח ב-65% לעומת 35% לטראמפ.

מפת האלקטורים המעודכנת:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully