וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מודה: היו לנו קשרים עם מטה טראמפ לפני שנבחר לנשיאות

10.11.2016 / 14:09

סגן שר החוץ צוטט אומר כי לנציגים רוסים "היו קשרים" עם אנשים בעלי השפעה במעגל הקרוב של הנשיא הנבחר. במהלך הקמפיין נפרצו מחשבי מטה קלינטון והוועידה הדמוקרטית, והרוסים הואשמו בכך

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

סגן שר החוץ של רוסיה סרגיי ריבקוב אמר היום (חמישי) כי למוסקבה היו קשרים עם הקמפיין של דונלד טראמפ לפני היבחרו לנשיאות ארצות הברית. ריבקוב צוטט אומר לסוכנות הידיעות "אינטרפקס" כי "היו קשרים" עם אנשים בעלי השפעה במעגל הקרוב של טראמפ. "אני לא אומר שכולם, אבל רובם, תמכו בקשרים עם נציגים רוסים. אנחנו ממשיכים בשיתוף פעולה זה", הוסיף וסירב לפרט.

קשריו של טראמפ עם רוסיה היו אחד מהנושאים הרגישים ביותר בקמפיין שלו, במיוחד לאור מחמאותיו לנשיא ולדימיר פוטין, שאותו תיאר כמנהיג חזק. מתנגדיו של טראמפ וכן סוכנויות המודיעין האמריקניות סברו כי רוסיה אחראית למתקפות הסייבר ולהדלפות המיילים של מטה הילרי קלינטון והוועידה הדמוקרטית. אך רוסיה הכחישה את מעורבותה בהליך הבחירות בארצות הברית וכן את הקשרים עם המועמד הרפובליקני.

דוברת משרד החוץ אישרה בשיחה עם סוכנות "בלומברג" כי צוות השגרירות הרוסית בארצות הברית נפגש עם אנשי הקמפיין של טראמפ, ולדבריה, מדובר "בנוהל רגיל". לדבריה, מטה הקמפיין של קלינטון סירב לבקשות פגישה כזאת.

הבחירות בארה"ב:
"לבטל את האלקטורים": אלה שחששו ממחאת תומכי טראמפ הציתו אחת בעצמם
פגישה עם אובמה וגיבוש מינויים: עידן הנשיא טראמפ מתחיל
נשיא אחד, 70 תביעות: טראמפ עשוי להתייצב למשפט כבר החודש

דונלד טראמפ לאחר נאום הניצחון בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
טראמפ/רויטרס

אתמול שיגר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מברק לדונלד טראמפ ובירך אותו על זכייתו בבחירות לנשיאות ארצות הברית. פוטין כתב לטראמפ כי הדיאלוג בין מוסקבה לוושינגטון ישרת את שתי המדינות. הנשיא הרוסי הביע תקווה לשיפור היחסים עם וושינגטון עם כניסתו של איל ההון מניו יורק לבית הלבן. פוטין טען כי ארצו אינה אשמה במצב היחסים עם ארצות הברית, והוסיף כי לאחר בחירתו של טראמפ לנשיאות, "רוסיה מוכנה למלא את חלקה כדי לבנות מחדש את היחסים".

במהלך הקמפיין לבחירות לנשיאות קרא טראמפ לשיפור היחסים עם רוסיה ואף הצהיר על תמיכתו בכמה ממהלכיה השנויים במחלוקת, כמו הפלישה לחצי האי קרים, בניגוד לדעת הממשל האמריקני. בנוסף לכך, טראמפ אף קרא לרוסיה לפרוץ למחשביה של המועמדת הדמוקרטית, כדי למצוא את 30 אלף המיילים שלא הוגשו לבדיקה במסגרת החקירה בגין שימושה בחשבונה הפרטי בעת שכיהנה כשרת החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully