וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נבחר רשמית כמועמד הרפובליקני: "הבחירות החשובות בהיסטוריה"

עודכן לאחרונה: 25.8.2020 / 10:12

הוועידה של המפלגה נפתחה רשמית בשארלוט, והנשיא המשיך להטיל ספק בלגיטימיות של הבחירות. "הם משתמשים בקורונה כדי 'לגנוב' את הבחירות", תקף את ביידן והדמוקרטים. בנו, דונלד ג'וניור, היה בין הנואמים המרכזיים: "ביידן - המפלצת מביצת לוך נס"

בווידאו: טראמפ בוועידת המפלגה הרפובליקנית בשארלוט/צילום: רויטרס

ועידת המפלגה הרפובליקנית נפתחה הערב (שני) ובחרה רשמית בנשיא דונלד טראמפ במועמדה לבחירות לנשיאות ארצות הברית בנובמבר. טראמפ הגיע לביקור לא מתוכנן בוועידה, הנערכת במתכונת מצומצמת בשארלוט שבקרוליינה הצפונית, בשל מגיפת הקורונה.

טראמפ פנה לצירים שהגיעו להצביע באופן פיזי, בניגוד למה שהתרחש בוועידה הדמוקרטית בשבוע שעבר, ואמר כי אם יפסיד ליריבו ג'ו ביידן - המדינה תלך ל"כיוון נורא". לדבריו, הבחירות בנובמבר הן החשובות ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית. טראמפ האשים את המפלגה הדמוקרטית בשימוש במשבר הקורונה כדי "לגנוב" את הבחירות. "הם משתמשים בקורונה כדי להונות את העם האמריקני, את כל האנשים שלנו, בבחירות", אמר.

לדבריו, "ארצנו יכולה ללכת בכיוון נורא או בכיוון גדול עוד יותר". טראמפ הוסיף כי הכלכלה שגשגה לפני מגיפת הקורונה, וגינה מושלים שממשיכים להשבית את הפעילות הכלכלית כדי לבלום את התפשטות הנגיף. בכך פנה באופן מרומז למועמד מטעם המפלגה הדמוקרטית ג'ו ביידן, שאמר כי הוא יתמוך בהשבתות נוספות במקרה הצורך.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך כינוס הוועידה הרפובליקנית בשרלוט, צפון קרוליינה, ארה"ב 24 באוגוסט 2020. רויטרס
"ארצנו יכולה ללכת בכיוון נורא". טראמפ במהלך כינוס הוועידה הרפובליקנית בשרלוט, הערב/רויטרס

טראמפ, המנסה להימנע מלהיות הנשיא המכהן הראשון מאז ג'ורג' בוש האב שלא זוכה בכהונה שנייה, האשים את הדמוקרטים בניצול דאגות המצביעים מנגיף הקורונה כדי "לגנוב" את הבחירות. לטענתו, הדרך היחידה שבה הדמוקרטים יכולים לנצח היא "אם הבחירות יזויפו". הוא אמר דברים דומים במהלך הקמפיין ב-2016, עד שניצח.

הוא אמר כי האמריקנים יודעים לשמור על עצמם מפני הווירוס, ויכולים להצביע בקלפיות, במקום להצביע דרך הדואר. הוא שב על טענתו חסרת הביסוס ולפיה הצבעה באמצעות הדואר תוביל לזיופים נרחבים, חרף המחקרים שהראו כי זיוף קולות היא תופעה שולית ביותר. טראמפ אמר כי אנשים "יקצרו" קולות דרך מעבר מדלת לדלת מאזרחים שלא שלחו את הפתקים שלהם. בנוסף לכך, הוא טען, שוב ללא תימוכין, שיש מדינות שלא מוודאות את החתימות על מעטפות ההצבעה.

רוב דובריה המרכזיים של הוועידה הרפובליקנית הם בני משפחתו של טראמפ, בעוד שרפובליקנים בכירים בעבר ובהווה רבים נעדרים ממנה. חלקם הביעו תמיכה בדמוקרטים.

בנו הבכור של הנשיא, דונלד טראמפ ג'וניור, אמר בנאומו בכינוס כי ביידן "והשמאל הרדיקלי מאיימים על חופש הביטוי. אם זה יצליח להם, כבר לא נהיה 'הרוב הדומם' אלא 'הרוב המושתק'. זה חייב להיפסק". הוא הוסיף כי "חופש הביטוי היה בעבר ערך ליברלי, לפחות לפני שהשמאל הרדיקלי נכנס לעניינים. עכשיו המפלגה הרפובליקנית היא הבית לחופש הדיבור, המקום בו כל אחד, מכל רקע, יכול לומר את דעתו". לדבריו, ביידן הוא "המפלצת מלוך נס של הביצה".

שגרירת ארצות הברית באו"ם לשעבר ניקי היילי, שיבחה את טראמפ על פעולותיו מול קוריאה הצפונית ועל כך ש"קרע את הסכם הגרעין עם איראן". בנוסף לכך, היא תקפה את המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ואמרה כי "ג'ו ביידן והדמוקרטים עדיין מאשימים את קודם כל את אמריקה, בעוד טראמפ תמיד שם את אמריקה במקום הראשון".

היא הוסיפה כי "עם הנהגתו של טראמפ, עשינו את מה שברק אובמה וג'ו ביידן סירבו לעשות, הגנו על אמריקה וניצבנו נגד אויבינו". לדבריה, "אובמה וביידן אפשרו לקוריאה הצפונית לאיים על ארצות הברית, והנשיא טראמפ ביטל את החולשה הזו. אובמה וביידן אפשרו לאירן להתחמק מרצח ושלחו להם מטוס מלא במזומנים - טראמפ עשה את הדבר הנכון".

עוד בוואלה!

קליאן קונוויי, היועצת הבכירה של טראמפ, תעזוב את תפקידה

לכתבה המלאה
בנו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ ג'וניור, בוועידת המפלגה הרופבליקנית בארה"ב. 25 באוגוסט 2020. רויטרס, רויטרס
"אנחנו הבית לחופש הדיבור". בנו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ג'וניור, בנאומו בוועידה/רויטרס, רויטרס

היילי התייחסה גם להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים. "אובמה וביידן הובילו את האו"ם להוקיע את ישראל", אמרה. "הנשיא טראמפ העביר את השגרירות לירושלים - וכשהאו"ם ניסה לגנות זאת, הייתי גאה להטיל את הווטו האמריקני".

יו"ר המועצה הלאומית הרפובליקנית רונה מק'דניאל אמרה במהלך הוועידה כי "האמת היא שיש רק אדם אחד שמזדהה עם אמריקנים רגילים, ולמעשה נלחם למענם בארבע השנים האחרונות - וזה דונלד טראמפ".

אחרי שהמפלגה הדמוקרטית ניסתה להציג את טראמפ כגזען במהלך הכינוס שלה בשבוע שעבר, הרפובליקנים ניסו להדוף את זאת. על מנת למשוך קולות של שחורים, החיוניים לניצחון של הדמוקרטים, עלו על הבמה כמה דוברים שחורים שדיברו בשבחי טראמפ.

בראשם היה הסנאטור טים סקוט, הרפובליקני השחור היחיד בסנאט. הוא אמר כי סבו אולץ לעזוב את בית הספר כדי לאסוף כותנה, אך חי מספיק זמן כדי לראות את נכדו נבחר. לטענתו, אמריקה עשתה "התקדמות אדירה" עבר שוויון גזעי במהלך נשיאותו של טראמפ.

שגרירת ארצות הברית באו"ם לשעבר ניקי היילי, בוועידת המפלגה הרופבליקנית בארה"ב. 25 באוגוסט 2020. רויטרס, רויטרס
"טראמפ קרע את הסכם הגרעין". שגרירת ארצות הברית באו"ם לשעבר ניקי היילי, הלילה/רויטרס, רויטרס

אחרי התכנסות 336 הצירים שבחרו בטראמפ, המפלגה הרפובליקנית תנסה לשכנע השבוע את אזרחי ארצות הברית שלטראמפ מגיעה כהונה שנייה. טראמפ, המפגר בסקרים אחרי ביידן, מנהל מאבק קשה על מנת לזכות בכהונה שנייה, כשהוא סובל מהשלכות מגיפת הקורונה. הנגיף הרג כ-177 אלף איש בארצות הברית, הרס את הכלכלה ושינה את רוב אורחות החיים באמריקה.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך כינוס הוועידה הרפובליקנית בשרלוט, צפון קרוליינה, ארה"ב 24 באוגוסט 2020. רויטרס
טראמפ במהלך כינוס הוועידה הרפובליקנית בשרלוט/רויטרס

במקביל, ההפגנות ברחבי ארצות הברית נגד אלימות וגזענות המשטרה נמשכות, שלושה חודשים אחרי הרג העצור השחור ג'ורג' פלויד במיניאפוליס. בימים האחרונים נרשמו כמה הפגנות בשרלוט נגד הנשיא הרפובליקני, ובלילה שבין ראשון לשני התעמתו מפגינים עם שוטרים.

חמישה מפגינים נעצרו, לפי המשטרה, שריססה גז פלפל על המוחים, שחסמו לטענתה את התנועה ותקפו שוטרים. החלקים המרכזיים הנוספים בוועידה ייערכו באזור וושינגטון הבירה, וטראמפ יישא את נאום קבלת המועמדות ממדשאות הבית הלבן ביום חמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully