וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ שב לחדר הסגלגל למרות שטרם הבריא: "הקורונה - מתנה מאלוהים"

עודכן לאחרונה: 8.10.2020 / 10:53

הנשיא שוחח מלשכתו עם כמה מושלים, שישה ימים אחרי שאובחן כחיובי לנגיף. רופאו אמר כי הוא לא הראה תסמינים ביממה האחרונה, ופיתח נוגדנים בדמו. טראמפ, שרוצה לשוב לקמפיין במהרה, הבטיח כי התרופה שבה טופל תשווק בחינם לאזרחים

בווידאו: טראמפ שב לחדר הסגלגל למרות שטרם הבריא: "הקורונה - מתנה מאלוהים"/טוויטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שב אמש (רביעי) לחדר הסגלגל, שישה ימים אחרי שאובחן כחיובי לנגיף הקורונה. טראמפ אמר כי הוא שוחח עם מושלי מדינות טקסס ולואיזיאנה על ההכנות לקראת פגיעה אפשרית של הוריקן "דלתא".

רופאו של הנשיא, ד"ר שון קונלי, אמר כי טראמפ, שחזר השבוע לבית הלבן אחרי כמה ימים של טיפול בבית חולים, לא הראה תסמינים של הווירוס ביממה האחרונה. קונלי אמר כי הוא לא סובל מחום בארבעת הימים האחרונים ובדמו נמצאו נוגדנים לווירוס. לדבריו, הנשיא הרפובליקני לא נזקק לשום סיוע בחמצן מאז שנלקח ביום שישי לבית החולים וולטר ריד בפרברי וושינגטון.

מאז ששוחרר, טראמפ חזר לזלזל בנגיף, שהרג כ-210 אלף אמריקנים והדביק יותר משבעה מיליון אנשים, כולל את רעייתו, הגברת הראשונה מלניה טראמפ, ושורה ארוכה של בכירים בממשלו ובקונגרס.

טיפולו במגיפה הוא אחד מהנושאים המרכזיים שעומדים על הפרק לקראת הבחירות בעוד פחות מארבעה שבועות, וטראמפ ממשיך לפגר בסקרים הארציים אחרי יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, 7 באוקטובר 2020. רויטרס
רוצה לשוב לקמפיין במהירות. טראמפ בבית הלבן, הלילה/רויטרס

בניסיון להחיות את הקמפיין שלו, טראמפ אמור להעניק היום ריאיון טלוויזיוני ראשון, לרשת פוקס ניוז. בסרטון שפרסם בטוויטר שלו, תיאר הנשיא את המחלה שלו כ"ברכה מאלוהים" ואמר כי השימוש שלו בטיפול החדשני של חברת "רג'נרון" אפשר לו לחוות על בשרו כמה יעילה התרופה. הוא הבטיח שהיא תהיה זמינה לכולם בחינם, אך הוא לא אמר כיצד הוא יעשה זאת ומי ישלם את העלות. הוא הדגיש שוב ושוב שהוא מרגיש טוב, אך רופאיו מספקים מעט מאוד פרטים על מצבו.

מדי יום נרשמים בארצות הברית כ-44 אלף נדבקים חדשים בנגיף. טראמפ לא נראה בציבור מאז שובו במסוק הנשיאותי לבית הלבן ביום שני, שאליו חזר באירוע שתוכנן לטלוויזיה. למרות מחלתו, יועציו מספרים כי טראמפ מחפש דרכים כדי להעביר את מסריו החוצה ולפגוע ביתרון של ביידן במדינות המתנדנדות. לדבריהם, הוא עשוי לשאת היום נאום מרחוק בפני אזרחים ותיקים.

יועציו אומרים כי טראמפ חסר סבלנות לשוב לקמפיין ומתעקש לקיים את העימות הנשיאותי השני שאמור להיערך בעוד שבוע במיאמי, למרות שביידן הבהיר כי הוא לא ישתתף אם הנשיא לא יחלים. הלילה נערך העימות בין המועמדים לסגנים, קמאלה האריס הדמוקרטית וסגן הנשיא מייק פנס בצל המחלה של טראמפ ושרשרת הנדבקים בתוך הבית הלבן.

רשימת אנשי הבית הלבן שאובחנו בנגיף הקורונה, ארה"ב. 06 באוקטובר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
הכוורת החולה של טראמפ/אתר רשמי, אתר רשמי

לפחות 19 ממקורביו של הנשיא בן ה-74, הנמצא בקבוצת סיכון בשל גילו ומשקלו העודף, אובחנו חיוביים לנגיף בימים האחרונים. על פי הסקרים, רוב הציבור האמריקני סבור שהוא לא ניהל בצורה טובה את משבר הקורונה, שגרם גם להרס הכלכלה.

בעקבות התפשטות הווירוס בבית הלבן, נקבעו אמצעי זהירות חדשים. ראש הסגל, מארק מדוז, אמר כי כל מי שבא במגע עם טראמפ לובש "ציוד מגן מלא, מסיכות, כפפות וכו'". תזכיר שפורסם ביום שני קרא להגבלת התנועה בקומה הראשונה באגף המערבי ובאזור המגורים, וכל מי שבמרחק של שני מטר מהנשיא נדרש להיות עם ציוד מגן ולעבור חיטוי ידיים. על פי הדיווחים, בימים האחרונים יותר אנשים נראים עם מסיכות בבית הלבן מעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully