וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האריס בעימות הסגנים: "הממשל טייח את הקורונה"; פנס: "חיי אדם אינם משחק פוליטי"

עודכן לאחרונה: 8.10.2020 / 11:40

המועמדים לתפקיד סגני הנשיא עסקו במשבר הבריאותי והכלכלי במדינה והצליחו לשמור על איפוק, לעומת העימות הכאוטי בין טראמפ לביידן. המתמודדת הדמוקרטית טענה כי משבר הקורונה הוא "הכישלון הגדול ביותר של ממשל אמריקני". סגן הנשיא המכהן השיב: "סין אשמה במגיפה"

בווידאו: האריס בעימות סגני הנשיא: "הממשל טייח את משבר הקורונה"/רויטרס

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס ומועמדת המפלגה הדמוקרטית לתפקיד סגנית הנשיא קמלה האריס ערכו הלילה (חמישי) את העימות הראשון, והיחיד, ביניהם, שבמרכזו עמדה מחלתו של הנשיא דונלד טראמפ וטיפולו בנגיף הקורונה.

בעימות באוניברסיטת יוטה, שאותו הנחתה העיתונאית סוזן פייג', עלו לדיון גם מדיניות המס והמתחים הגזעיים באמריקה. במהלך האירוע פנס והאריס הצליחו לשמור על איפוק יחסי, לעומת המתקפות החריפות שהטיחו זה בזה טראמפ והמועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן בעימות הכאוטי שנערך ביניהם בשבוע שעבר.

האריס תקפה את מדיניותו של טראמפ בנושאי הבריאות, הכלכלה, שינויי האקלים ומדיניות החוץ, בעוד פנס הגן על התנהלות הממשל הרפובליקני בארבע השנים האחרונות.

המועמדת לתפקיד סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס וסגן הנשיא מייק פנס בעימות לקראת הבחירות. 8 באוקטובר 2020. רויטרס
ניסו לתקן את הרושם הרע. האריס ופנס בעימות, הלילה/רויטרס

העימות נפתח בחילופי דברים בעניין משבר הקורונה, בעוד הנגיף ממשיך להתפשט ברחבי הבית הלבן והגיע אף לנשיא עצמו. "העם האמריקני היה עד לכישלון הגדול ביותר של ממשל נשיאותי בתולדות ארצות הברית. ממשלו של טראמפ הפחית בחומרת המגיפה, הוא טייח את משבר הקורונה", טענה האריס. "אנשים נאלצו להקריב יותר מדי בגלל הממשל הזה".

בתגובה, פנס האשים את סין בהפצת המגיפה והגן על התנהלותו של טראמפ במהלך המשבר. לדבריו, עם התפרצות הקורונה השעה הנשיא את הטיסות מסין, ובכך הייתה לארצות הברית אפשרות להיערך למאבק במגיפה, מה שהציל את חייהם של רבים. "אני רוצה שהעם האמריקני ידע שהחל מהיום הראשון, הנשיא דונלד טראמפ הציב את בריאותה של אמריקה במקום הראשון", הדגיש סגן הנשיא. "סין אשמה בהתפשטות הקורונה, והנשיא טראמפ לא שמח על כך".

המועמדת לסגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, בעימות המועמדים לסגן הנשיא, 8 באוקטובר 2020. AP
"ממשל טראמפ טייח את משבר הקורונה". האריס, הלילה/AP

פנס נשאל על טקס ההכרזה על המועמדת לבית המשפט העליון שנערך בבית הלבן בחודש שעבר, ללא שמירת מרחק או הקפדה על עטיית מסיכות. מאז הטקס, כמה מהמשתתפים נמצאו חיוביים לקוביד-19, בהם הנשיא טראמפ.

סגן הנשיא ציין כי האירוע נערך במרחב הפתוח, ומתח ביקורת על האריס וביידן שאמרו כי היו מחייבים עטיית מסיכות באירועים פדרליים כדי לעודד את השימוש בהן ברחבי המדינה. פנס טען כי דבריהם של המועמדים הדמוקרטים לא מכבדים את החופש של האזרחים לבחור בעצמם כיצד להתנהל מבחינה בריאותית.

"לכבד את הציבור האמריקני זה לומר לו את האמת", אמרה המועמדת הדמוקרטית לסגנית הנשיא. "אתה מכבד את העם האמריקני כשיש לך את האומץ להיות מנהיג, לדבר על דברים שאתה אולי לא רוצה שאנשים ישמעו, אבל הם צריכים לדעת זאת כדי שיוכלו להגן על עצמם".

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, בעימות המועמדים לסגני הנשיאות, 8 באוקטובר 2020. רויטרס
"טראמפ העמיד את הבריאות בראש סדר העדיפויות". פנס/רויטרס

במהלך העימות התיישבו השניים לצד שולחנות שמוקמו במרחק של שלושה מטרים, כשביניהם מפרידות גם מחיצות זכוכית, תזכורה למגיפה שגבתה את חייהם של 210 אלף אמריקנים והחריבה את הכלכלה.

האריס האשימה את טראמפ בהתחמקות מתשלום מס בעקבות תחקיר הניו יורק טיימס שהעלה כי הנשיא הרפובליקני שילם מסים בסך 750 דולר בלבד בשנה בה נבחר לנשיאות, 2016, וכן בזו שאחריה. "כששמעתי על כך לאחרונה אמרתי לעצמי 'אתם מתכוונים ל-750 אלף דולר?', ואז הבנתי שלא - 750 דולר".

פנס ניסה להשיב למתקפות של האריס והפנה את הדיון למדיניות הכלכלה והמיסוי. "יום אחד, ג'ו ביידן הולך להעלות את המסים שלכם", טען. האריס אמרה בתגובה כי ביידן התחייב לא להעלות את תשלום המסים לאף אזרח שמשכורתו השנתית נמוכה מ-400 אלף דולר.

עוד בוואלה!

טראמפ היה במיטבו בעימות נגד ביידן, אבל זה לא בהכרח טוב לו

לכתבה המלאה

בעת שנשאלה על חיסון פוטנציאלי נגד הנגיף, האריס הבהירה כי אינה סומכת על טראמפ. "אם אנשי המקצוע יגידו לנו שעלינו לקבל את החיסון הזה, אני הראשונה בתור. אבל אם טראמפ אומר לנו להתחסן - לא אסכים לקבל אותו", אמרה.

פנס השיב לה בתקיפות ואמר כי "הפגיעה שלך באמון בחיסון לקורונה אינה מקובלת. תפסיקי להשתמש בחייהם של בני אדם ככלי במשחקים פוליטיים".

הזבוב שהפך לכוכב העימות

אחד הרגעים הזכורים ביותר מהעימות היה כשזבוב נחת על ראשו של פנס במשך כמעט שתי דקות, והפך לכוכב רשת עם חשבון טוויטר על שמו ומאות אלפי ציוצים. הקמפיין של ביידן ניצל את העניין בנושא כשפתח אתר בכתובת flywillvote.com, ופרסם תמונה של המועמד מחזיק במחבט זבובים.

התקנת לוחות פלסטיק מגנות מפני קורונה, במהלך הכנות לעימות בין קמלה האריס ומייק פנס בקמפוס אוניברסיטת יוטה בסולט לייק סיטי, יוטה. 7 באוקטובר 2020. רויטרס, רויטרס
התקנת לוחות פלסטיק להגנה מפני קורונה, במהלך הכנות לעימות/רויטרס, רויטרס

האריס, האישה השחורה הראשונה שמועמדת לתפקיד סגנית נשיא, תקפה את יריבה גם בנושא המתיחות הגזעית וביקרה את סירובו של טראמפ לגנות את הקבוצה הימנית קיצונית "הנערים הגאים" וקשריה לאידיאולוגיה גזענית במהלך העימות מול ביידן. בתגובה, פנס האשים את התקשורת בכך שהוציאה את דבריו של הנשיא מהקשרם, ואמר כי הנשיא התכחש לא פעם לקבוצות גזעניות.

גילם של שני המועמדים לנשיאות הוסיף נפח לעימות, כשפנס בן ה-61 והאריס בת ה-55 ביקשו להוכיח כי הם כשירים להיבחר לתפקיד. המועמד שייבחר יהיה הנשיא האמריקני המבוגר ביותר בהיסטוריה האמריקנית, בין אם יהיה זה טראמפ בן ה-74 או ביידן בן ה-77.

שני המועמדים לתפקידי הסגנים התמודדו במרוץ להיבחר כמועמדים במפלגותיהם, ושניהם נתפסים כמועמדים עתידיים לנשיאות ללא קשר לתוצאה בנובמבר הקרוב. האריס היא סנאטורית מקליפורניה ובתם של מהגרים מג'מייקה והודו. פנס הוא חבר קונגרס לשעבר וכיהן כמושל אינדיאנה. הוא הגן באופן קבוע על מדיניותו של טראמפ לאורך כהונתו הסוערת.

ביידן מוביל בסקרים

לפי סקרים שפורסמו בתחילת השבוע, ביידן מגדיל את הפער מטראמפ, פחות מחודש לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית. בסקר של וול סטריט ג'ורנל ו-NBC, המועמד הדמוקרטי מגדיל את הפער מהנשיא הרפובליקני ל-14% - 53% מול 39%. בחודש שעבר, הפער בין היריבים היה 8%.

העימות הלילה נערך בצל מחלתו של טראמפ, ששב השבוע לבית הלבן מאשפוז בבידוד, לאחר שקיבל טיפול ניסיוני וחש טוב יותר. עם זאת, הנשיא התמודד עם ביקורת מחודשת אחרי שהסיר את המסיכה עם שובו מבית החולים, והפציר באזרחים שלא לפחד מהנגיף שבו נדבק בעצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully