וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לא ישתתף בעימות השני מול ביידן אחרי שעבר למתכונת וירטואלית

עודכן לאחרונה: 8.10.2020 / 21:10

הוועדה המארגנת הודיעה כי העימות בשבוע הבא יתנהל במתכונת שונה, לאור הידבקות הנשיא בקורונה, אך זה הודיע: "לא אבזבז את הזמן". בקמפיין שלו אמרו כי הוא יקיים עצרת פוליטית במקום, וביקשו לדחות בשבוע את המועד. בקמפיין ביידן מתנגדים

בווידאו: העימות הנשיאותי הראשון בין טראמפ לביידן/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע היום (חמישי) כי הוא לא ישתתף בעימות הנשיאותי השני מול יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן. זאת אחרי שהוועדה המארגנת החליטה לקיימו במתכונת וירטואלית, בעקבות הידבקותו של הנשיא הרפובליקני בנגיף הקורונה. טראמפ אמר כי מדובר ב"בזבוז זמן", וטען שהוא מרגיש טוב ויכול לשוב לקיים עצרות פוליטיות. ביידן הבהיר השבוע כי לא ישתתף בעימות השני אם טראמפ לא יחלים לחלוטין מהנגיף עד לקיומו.

בריאיון ראשון מאז שחלה בנגיף, אמר טראמפ לרשת פוקס כי הפורמט החדש לא מקובל עליו, וכי הקמפיין שלו מסר שהוא יערוך עצרת פוליטית במקום. הקמפיין של טראמפ הציע בהמשך לדחות בשבוע את העימות במיאמי, שאמור להיערך במתכונת של שאלות מהקהל, למועד שבו אמור להיערך העימות השלישי, ואת העימות השלישי לדחות בשבוע גם כן, ל-29 באוקטובר. בקמפיין ביידן מתנגדים להזזת התאריכים.

"המועמדים ישתתפו ממקומות רחוקים ונפרדים", מסרה ועדת העימותים הנשיאותיים, שציינה כי המנחה והקהל יהיו נוכחים באולם במיאמי. הוועדה אמרה כי ההחלטה נועדה "להגן על בריאותם וביטחונם של כל המעורבים". העימות הראשון בין השניים בשבוע שעבר היה כאוטי ומלא עלבונות.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והמועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן, בעימות הראשון במהלך הבחירות לנשיאות. 30 בספטמבר 2020. רויטרס, רויטרס
ביידן וטראמפ בעימות הראשון, בשבוע שעבר/רויטרס, רויטרס

הנשיא הרפובליקני אמר כי הוא לא חושב שהוא מדבק יותר, אף שלפי המרכז לבקרה ולמניעת מחלות, מי שחווה תסמינים קלים עד בינוניים יכול להיות מדבק לפחות עד עשרה ימים מרגע ההידבקות, וצריך להישאר בבידוד. רופאיו של הנשיא אמרו אתמול כי הוא לא סובל מתסמינים כבר 24 שעות, אך לא פירטו מעבר לכך על מצבו.

טראמפ, שאובחן חיובי 48 שעות לאחר העימות עם ביידן בקליבלנד, טוען שהוא הבריא מהמחלה, ושב לזלזל בימים האחרונים במגיפה שגרמה למותם של 210 אלף איש. בעימות הראשון הוא לעג לביידן על הקפדתו לעטות מסיכות. השניים שמרו על מרחק ולא לחצו ידיים.

ההידבקות של הנשיא בן ה-74, שנמצא בקבוצת סיכון בשל גילו ומשקלו העודף, טלטלה את הקמפיין שלו חודש בלבד לפני הבחירות ורבים מיועציו הקרובים, כמו רעייתו מלניה, נדבקו בווירוס. על אף רצונו לשוב לשטח, לא ברור מתי יוכל לעשות זאת. הוא עדיין מבריא מהווירוס בבית הלבן, ואתמול שב לראשונה לחדר הסגלגל.

"אני לא הולך לבזבז את הזמן שלי על עימות וירטואלי", אמר טראמפ בריאיון. "ככה לא נראה עימות. אתה יושב מאחורי מחשב ועושה עימות - זה מגוחך, ואז הם קוטעים אותך מתי שהם רוצים". הנשיא הרבה להתפרץ לדבריו של ביידן בעימות הראשון והקשה על המנחה, כריס וואלאס מרשת פוקס, לנהל את האירוע. בוועדת העימותים אמרו כי הם יכניסו שינויים לעימות הבא.

גורם המעורה בנושא אמר לרויטרס כי כמה מיועציו של טראמפ טוענים שהוא מחמיץ הזדמנות לפרוס את משנתו בפני מיליוני צופים. למרות היתרון של ביידן בסקרים הארציים, אלו במדינות המפתח מצביעים על קרב צמוד יותר. כבר יותר משישה מיליון איש בחרו בהצבעה המוקדמת, שיא של כל הזמנים.

עוד בוואלה!

האריס בעימות הסגנים: "הממשל טייח את הקורונה"; פנס: "חיי אדם אינם משחק פוליטי"

לכתבה המלאה

הקמפיין של ביידן אמר כי בעקבות החלטתו של טראמפ, העימות האחרון צריך להיערך במתכונת של שאלות ותשובות. "כל מועמד לנשיאות מאז 1992 השתתף באירוע כזה, וזאת תהיה בושה אם דונלד טראמפ יהיה הראשון לסרב", אמרה סגנית מנהלת הקמפיין, קייט בדינגפילד, בהצהרה שמסרה. לדבריו, ביידן ימצא אירוע להשתתף בו שבו יוכל לקבל שאלות מהקהל ב-15 באוקטובר, במקום העימות.

טראמפ סיפר היום כי הוא עדיין נוטל סטרואידים לטיפול בנגיף, ואמר כי הוא יהיה רחוק מכל אחד, אם יקיים עצרת פוליטית כפי שהוא רוצה. עם זאת, הבית הלבן לא אמר מתי הוא יצא בפעם האחרונה שלילי בבדיקותיו.

"מדוע הבית הלבן לא מספר למדינה את העובדה החשובה הזו?", תקפה יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי הדמוקרטית.

הלילה קיימו הסגנים - מייק פנס הרפובליקני וקמלה האריס הדמוקרטית - את העימות היחיד ביניהם. הוא התנהל בצורה סדירה ומנומסת הרבה יותר מהעימות בין טראמפ לביידן, אך הנשיא אמר כי סגנו "השמיד" את יריבתו. הוא כינה את האריס "מפלצת", ודבריו הציתו מחדש את האשמתו בסקסיזם וגזענות כלפי סגניתו המיועדת של ביידן - האישה השחורה הראשונה המועמדת לתפקיד סגנית נשיא ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully