וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ באירוע ראשון מאז שחלה: "האומה שלנו תביס את הנגיף הסיני"

עודכן לאחרונה: 11.10.2020 / 9:03

נשיא ארה"ב נאם ממרפסת הבית הלבן בפני מאות מתומכיו, באירוע שהוגדר כ"נשיאותי" - ולא כעצרת בחירות. הוא שב לכנות את הקורונה "הנגיף הסיני" ואמר כי הוא "מרגיש מצויין". זאת, כשבוע לאחר שחרורו מאשפוז, אחרי שחלה, ולמרות הביקורת על השימוש במעון לאירועים פוליטיים

בווידאו: טראמפ בכנס ראשון מאז שחלה בקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ערך הערב (שבת) אירוע בחירות ראשון בבית הלבן, לראשונה מאז חלה בקורונה. טראמפ, שטען כי הוא כבר אינו נוטל תרופות נגד הנגיף, נשא נאום ממרפסת הבית הלבן לעיני כמה מאות מתומכיו שהתאספו במדשאה הדרומית.

בפתח דבריו, טראמפ אמר כי הוא מרגיש מצוין, כפי שטען כבר במהלך השבוע האחרון. במהלך הנאום, שב הנשיא לכנות את נגיף הקורונה "הנגיף הסיני", תוך שהוא מצייר אותו כאויב האומה. "האומה שלנו הולכת להביס את הנגיף הסיני", אמר. זאת, לדבריו טראמפ, "בעזרת הכוח של הרוח האמריקנית".

במהלך הלילה אמר הרופא של טראמפ, שון קונלי, כי בדיקה שערך הנשיא הראתה שהוא לא מהווה "סכנת הדבקה לאחרים". הבית הלבן לא הבהיר אם משמעות הדבר היא שהנשיא יצא שלילי בבדיקת קורונה. יותר מ-213 אלף איש מתו מהווירוס בארצות הברית, וקרוב ל-7.7 מיליון נדבקו.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בכנס ראשון בבית הלבן  מאז שחלה בקורונה 10 באוקטובר 2020. רויטרס
"נביס את הנגיף הסיני עם הרוח האמריקנית". טראמפ, הערב/רויטרס

הנאום מתרחש כשבועיים לאחר שהנשיא אובחן כחיובי לנגיף. האירוע בבית הלבן הוגדר כ"נשיאותי", ולא כחלק מאירועי קמפיין הבחירות של טראמפ. זאת, על אף שספג ביקורת בעבר על כך שהוא משתמש בבית הלבן לאירועים פוליטיים. לפחות מ-11 יועציו הקרובים אובחנו חיוביים לנגיף.

למרות הטענה כי מדובר באירוע רשמי, טראמפ השתמש בבמה כדי לתקוף את יריבו, המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן, ואת סגניתו, הסנאטורית קמלה האריס. "אני חושב שנביס אותם כל כך חזק," אמר. טראמפ חזר על קריאותיו לפתוח מחדש את הכלכלה, על אף שמספר הנדבקים בנגיף הגיע לשיא של חודשיים ביום שישי האחרון.

קולו של טראמפ היה צלול, ללא סימני הכחכוח מהריאיונות האחרונים שנתן, אך נאומו היה קצר מהרגיל. על כף ידו היה פלסטר, הוא עמד ללא מסיכה על המרפסת, בפני קהל של מאות אנשים, רובם שחורים או היספנים, שהם אלקטורט חשוב של הדמוקרטים. רוב המשתתפים היו עם מסיכות, אך לא שמרו מרחק.

הנשיא הרפובליקני מפגר בסקרים הארציים אחרי ביידן, אך המצב במדינות המתנדנדות צמוד יותר. טראמפ מתכנן לצאת מוושינגטון השבוע, ולקיים עצרות בחירות בפלורידה ביום שני, בפנסילבניה ביום שלישי ובאיווה ביום רביעי. במהלך נאומו, הוא אמר כי הדמוקרטים מקדמים אג'נדה "סוציאליסטית", ואפילו "קומוניסטית", וציין את ביצועיו במאבק בפשיעה ובחיזוק הכלכלה האמריקנית.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בכנס בבית הלבן, 10 באוקטובר 2020. רויטרס
התומכים עטו מסיכות, אך לא שמרו על מרחק. האירוע בבית הלבן/רויטרס

במקביל לנאום הנשיא, וברקע הביקורת על התנהלותו ביחס לנגיף הקורונה, קמפיין ביידן מסר כי המועמד הדמוקרטי יצא שלילי פעם נוספת לנגיף.

הדמוקרטים וכמה פרשנים מתחו ביקורת על האירוע, שעשוי להפוך למוקד הדבקה חדש, בדומה לטקס ההכרזה על מועמדותה של השופטת איימי קוני בארט לבית המשפט העליון. הם גם תקפו את השימוש במבנה פדרלי לצרכי בחירות.

כשנשאל על האירוע של טראמפ, אמר ביידן כי הוא מקווה שהנשיא ותומכיו פעלו בזהירות. "הם צריכים לשמור מרחק ולעטות מסיכות", אמר סגן הנשיא לשעבר. "זה הדבר האחראי היחיד לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully