וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הקורונה, המבוגרים נוטשים את טראמפ. זה עוד יעלה לו בבחירות

עודכן לאחרונה: 11.10.2020 / 22:00

מצביעים בני 55 ומעלה היו קריטיים לניצחון של הנשיא ב-2016, אך טיפולו במגיפה ורצונו לבטל את אובמה-קר מרחיק ממנו רבים. במדינות שיכריעו את הבחירות בנובמבר הם פלח מרכזי באלקטורט, והם עשויים לתת לביידן את הניצחון

בווידאו: טראמפ בכנס ראשון מאז שחלה בקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

מצביעים מבוגרים רבים בארצות הברית לא מתכננים לבחור בנשיא דונלד טראמפ, בשל השתוללות מגיפת הקורונה במדינה - כך עולה מנתונים של סוכנות הידיעות רויטרס. המצביעים המבוגרים היו חלק מרכזי בבסיס התמיכה שהוביל את טראמפ לניצחון ב-2016.

לפי סקרים מהחודשים ספטמבר ואוקטובר, טראמפ ויריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן זוכים לתמיכה כמעט שווה בין בני 55 ומעלה - 47% אמרו שהם יבחרו בסגן הנשיא לשעבר ב-3 בנובמבר, ואילו 46% תומכים בטראמפ. זה עשוי להיות סימן מבשר רעות עבור הנשיא הרפובליקני, המפגר בסקרים, קצת יותר משלושה שבועות לפני הבחירות.

במשך שנים ארוכות, הרפובליקנים הסתמכו על המצביעים המבוגרים, שיוצאים במספרים גדולים לקלפיות ביום הבחירות. ב-2016, טראמפ ניצח בקרב קבוצת הגיל הזו בפער של 13%. ב-2012, מיט רומני נהנה מפער דומה.

וורן סיקורה, בן 71, ואשתו ז'אן סיקורה, בת 77 מביעים תמיכה בנשיא דונלד טראמפ לפני הופעתו של סגן הנשיא מייק פנס,פלורידה, 10 באוקטובר 2020. Phelan M. Ebenhack, AP
אלקטורט חשוב של הרפובליקנים. תומכי טראמפ בעצרת של פנס בפלורידה/AP, Phelan M. Ebenhack

הסקרים הראו כי ביידן נהנה מאחזוי תמיכה גבוהים מאלו של הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לפני ארבע שנים, בקרב מצביעים מבוגרים בכמה מדינות מתנדנדות, שם שיעורים בקרב הבוחרים הוא גדול במיוחד. הניצחון בהן יהיה מכריע במרוץ.

בוויסקונסין, הפער של ביידן על טראמפ בקרב בוחרים מבוגרים הוא 10%, והשניים צמודים בפנסילבניה, מישיגן ופלורידה, בקרב קבוצת הגיל הזאת. לפני ארבע שנים טראמפ ניצח באותן מדינות, בפער של 10% עד 29% בקרב אוכלוסייה זו.

61% מהמבוגרים סברו שהטיפול של הנשיא במגיפה לא טוב

לפי הסקרים, מחצית מהמצביעים המבוגרים בחמש המדינות הללו קשרו בין המספר הגבוה של המאובחנים והמתים בארצות הברית ל"מנהיגות כושלת והחלטות של הנשיא טראמפ".

רנדי בוד, רפובליקני בן 59 מדאגלס, אריזונה, הצביע לטראמפ בשנת 2016, אך הוא אמר כי הוא מאוכזב מהמלצתו על שתיית אקונומיקה כדרך להתגונן מפני הקורונה. "הוא לא צריך לומר את הדברים שהוא אומר", אמר בוד, שטרם הכריע כיצד יצביע. הוא גם מודאג ממאמציו של טראמפ לבטל את אובמה-קר, מה שישאיר מיליוני אמריקנים ללא ביטוח בריאות במהלך משבר בריאותי. "היו לו ארבע שנים לבוא עם תכנית והוא לא עשה את זה", אמר.

תמיכת הבוחרים המבוגרים בטראמפ נשחקה מאז שמגיפת הקורונה התפשטה במדינה, הובילה לסגירת אלפי עסקים והכבידה על מערכת הבריאות, שעליה נסמכים המבוגרים יותר מכל מגזר אחר. 61% אמרו בשבוע שעבר כי הם סבורים שהטיפול של הנשיא במגיפה לא טוב, עלייה של 12% בהשוואה למאי. אחוזי התמיכה בדרך הטיפול של טראמפ במגיפה צנחו לשפל החמור ביותר מאז שרויטרס החלה לשאול את השאלה במרץ.

עוד בוואלה!

טראמפ בסרטון ראשון מאז שהשתחרר: הידבקותי בקורונה היא "ברכה מאלוהים"

לכתבה המלאה
תהלוכה של למעלה מ-300 עגלות גולף לתמיכה במועמד הדמוקרטי לנשיאות לשעבר,  ג'ו ביידן, פלורידה. 10 באוקטובר 2020. John Raoux, AP
הקמפיין של ביידן משקיע מאמצים לגייס את קולותיהם. תומכי הדמוקרטים בפלורידה/AP, John Raoux

83% מהמבוגרים חוששים מהאיום של הנגיף על בריאותם וביטחונם, הרבה יותר מהצעירים. בניסיון לעצור את הדימום, הקמפיין של טראמפ שלח את סגן הנשיא מייק פנס לעצרת בווילג'ס, קהילת גמלאים במרכז פלורידה, הנחשבת למעוז רפובליקני.

ביום חמישי, בעודו מבודד בבית הלבן בשל הידבקותו בקורונה, הנשיא שוחח עם אזרחים מבוגרים בשיחת וידאו וכינה אותם "האנשים המועדפים" עליו. הוא הבטיח שתרופות למאבק בקורונה יהיו חינם עבורם. "אתם פגיעים וגם אני. אנחנו הולכים לדאוג למבוגרים שלנו".

הקמפיין של טראמפ מציין את הצו הנשיאותי שעליו חתם בשנה שעברה, לחיזוק תכנית הביטוח הלאומית לבני 65 ומעלה. "הנשיא טראמפ והממשל שלו נותרו ממוקדים בהגנה על האזרחים הפגיעים ביותר שלנו, כולל על אזרחינו המבוגרים", אמר קן פרנזו, דובר מטעם הקמפיין.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בכנס בבית הלבן, 10 באוקטובר 2020. רויטרס
83% מהמבוגרים חוששים מהאיום של הנגיף. טראמפ בכנס בבית הלבן, אתמול/רויטרס

ביידן פונה גם הוא למצביעים המבוגרים, במיוחד באריזונה ובפלורידה. הקמפיין שלו העלה פרסומות שבהן נראה זוג מפלורידה שלא יכול לראות את נכדיו בשל המגיפה. אחרות התמקדו באיום של הנשיא לבטל את המימון לביטוח הלאומי.

היועץ האסטרטגי הרפובליקני אלכס קוננט אמר כי טראמפ צריך להבין כיצד להשיב את הבוחרים המבוגרים - ומהר. "זה קריטי", אמר קוננט, שהחברה שלו זיהתה מגמה דומה. "טראמפ לא ינצח ללא תמיכה גדולה מצד המצביעים המבוגרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully