וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימות הנשיאותי השני בוטל לאחר שטראמפ סירב להשתתף

הוועדה ביטלה את העימות שתוכנן להתקיים באופן וירטואלי, אך העימות השלישי אמור להתקיים כמתוכנן ב-22 בחודש. על אף שלא ברור אם הוא עדיין מדבק, טראמפ יארח מאות משתתפים בבית הלבן ויקיים עצרת בפלורידה: "אני מרגיש מאוד חזק". ביידן: "הוא חסר זהירות"

בווידאו: העימות הנשיאותי הראשון בין טראמפ לביידן/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ועדת העימותים הנשיאותיים בארצות הברית ביטלה הלילה (שבת) את העימות השני בין הנשיא דונלד טראמפ למועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן, שהיה אמור להתקיים ב-15 באוקטובר באופן וירטואלי. זאת, לאחר שהנשיא הרפובליקני הודיע ביום חמישי האחרון שאינו מתכוון להשתתף בעימות. עוד מסרה הוועדה כי העימות השלישי, שנקבע ל-22 באוקטובר, יתקיים כמתוכנן.

בעקבות הידבקותו של טראמפ בנגיף הקורונה החליטה הוועדה המארגנת לקיים את העימות במתכונת וירטואלית. הנשיא אמר כי מדובר ב"בזבוז זמן", וטען שהוא מרגיש טוב ויכול לשוב ולקיים אירועי בחירות. הערב הוא יקיים אחד כזה בבית הלבן, שאליו אמורים להגיע מאות אנשים. בנוסף לכך, הוא יישא דברים באירוע בחירות בפלורידה ביום שני הקרוב, באירוע ראשון מחוץ לוושינגטון מאז שאובחן בנגיף. בהודעה נכתב שהנשיא הרפובליקני ינאם באירוע בשדה התעופה הבינלאומי סנפורד באורלנדו. פלורידה היא אחת המדינות החשובות ביותר בבחירות הקרובות.

לא ברור אם טראמפ, שהכריז ב-2 באוקטובר כי הוא חיובי לנגיף וטופל במשך שלושה לילות בבית חולים צבאי, עדיין מדבק. בריאיון שהעניק לפוקס הלילה אמר הנשיא הרפובליקני המפגר בסקרים כי הוא נדבק שוב, אך לא חשף את התוצאות. טראמפ טען כי הוא כבר לא נוטל תרופות. "אני מרגיש מאוד חזק", אמר.

דוברת הבית הלבן קיילי מקנאני אמרה כי הנשיא נחוש להמשיך בקפמיין, אך יעשה זאת בצורה בטוחה. מקנאני היא אחת מכמה מיועציו של טראמפ שאובחנו כחיוביים לנגיף. בקמפיין של טראמפ אמרו כי הנוכחים בעצרת בפלורידה ביום שני הקרוב יעברו בדיקות חום, יקבלו מסיכות וגישה לחיטוי ידיים.

הנשיא דונלד טראמפ ויריבו ג'ו ביידן בעימות הנשיאותי, 30 בספטמבר 2020. AP
בוטלה התמודדות השנייה בין השניים. העימות הראשון בין טראמפ לביידן/AP

ביידן תקף בחריפות את החלטתו של טראמפ להמשיך את הקמפיין. "בהצלחה. לא הייתי מופיע אלא יש לכם מסיכה ואפשר לשמור מרחק", אמר המועמד הדמוקרטי לכתבים בפרדייז, נבדה. בעצרת דרייב-אין, שבה הנוכחים ישבו במכוניותיהם, השתלח סגן הנשיא לשעבר בהתנהגותו הלא אחראית של הנשיא מאז שאובחן בווירוס.

"התנהגותו האישית חסרת הזהירות מאז האבחנה שלו, וחוסר היציבות שיש לכך על הממשל שלנו, הם חסרי מצפון. הוא לא נוקט את אמצעי הזהירות הנדרשים כדי להגן על עצמו או על אחרים. כל זמן שדונלד טראמפ הוא הנשיא, הוא יהיה יותר פזיז". ביידן נשא את כל הנאום כשהוא עוטה מסיכה ומרכיב את משקפי השמש שהפכו לסימן ההכר שלו. המשתתפים צפרו במהלך העצרת כדי להשמיע את תמיכתם בדבריו.

2,000 מוזמנים לבית הלבן

לפי הניו יורק טיימס, טראמפ מתכנן לארח היום עד 2,000 איש במדשאה הדרומית של הבית הלבן, במה שיהווה את האירוע הראשון בהשתתפותו מאז אובחן בקורונה. הנשיא צפוי לנאום להמוני המוזמנים מאחת המרפסות בבית הלבן. האירוע אמור להתקיים תחת הנושא "חוק וסדר"והמשתתפים צפויים לעטות מסיכות.

גורמים בבית הלבן ובקמפיין טראמפ הביעו דאגה מכך שהאירוע יתדלק את הביקורת על הזלזול של טראמפ בנגיף, שהביא למותם של יותר מ-210 אלף אזרחים אמריקנים. בשל כך, גורם המעורה בנושא אמר שכל המוזמנים יידרשו להביא ולעטות מסיכה, יעברו בדיקות חום וימלאו שאלון.

האירוע מגיע שבועיים אחרי טקס ההכרזה על מינוי השופטת איימי בארט לבית המשפט העליון, שנחשד כמקור האפשרי להתפרצות בבית הלבן, בה נדבקו טראמפ ורעייתו ולפחות 12 אחרים. המומחה הבכיר למחלות זיהומיות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אמר כי היה "אירוע הדבקה המוני בבית הלבן", כשהוא מציין כי המגיעים התקהלו ללא עטיית מסיכות.

בנוסף לכך, משרד הבריאות במינסוטה אמר כי תשעה נדבקים נוספים נקשרו לעצרת שערך טראמפ בעיר במידיג'י ב-18 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully