וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאוצ'י נגד טראמפ: עיוות את דבריי בתשדיר בחירות

המומחה למגיפות אמר כי סרטון שבו הוא לכאורה משבח את עבודת הממשל נגד הקורונה הוציא את דבריו מהקשרם. הנשיא הרפובליקני, שהרבה להתעמת עמו לאורך המגיפה, הגן על התשדיר. "עשינו עבודה פנומנלית"

בווידאו: טראמפ בכנס ראשון מאז שחלה בקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

המומחה המוביל למגיפות בארצות הברית, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אמר כי תשדיר בחירות של קמפיין טראמפ עיוות את דבריו כדי להציגו כמי שלכאורה שיבח את ההתנהלות של הממשל במשבר הקורונה.

בתשדיר, אמר ד"ר פאוצי כי "הוא לא יכול לדמיין מישהו עושה יותר" כדי להיאבק בווירוס, אך המומחה הבהיר כי הוא דיבר על עצמו ועל בכירים אחרים וכי דבריו הוצאו מהקשרם. הוא אמר כי הוא מעולם לא הביע תמיכה פומבית בשום מועמד פוליטי, לאורך 50 שנות שירותיו הציבוריים. לדבריו, נעשה שימוש בקטע, מתוך ריאיון שהעניק לרשת פוקס אי-שם במרץ, ללא אישורו.

הנשיא הרפובליקני יקיים היום עצרת בחירות בפלורידה, לאחר שרופאיו אמרו כי הוא יכול לחדש את הקמפיין שהושהה בעקבות הידבקותו בווירוס. הוא מפגר בסקרים הארציים מול המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, בין היתר על רקע הביקורת הרבה על טיפולו במגיפה שהרגה 213 אלף אמריקנים - המספר הגבוה ביותר בעולם. קבוצה גדולה של גורמי ממשל אובחנו חיוביים לווירוס בימים האחרונים.

בסרטון, שנמשך חצי דקה, נאמר כי "הנשיא טראמפ מחלים מנגיף הקורונה, וכך גם אמריקה", בטרם עולים דבריו של פאוצ'י, שלא פעם סתר את דבריו של הנשיא הרפובליקני על הנגיף. בקמפיין של הנשיא הגנו על תשדיר הבחירות.

הנשיא דונלד טראמפ והמומחה למחלות זיהומיות ד"ר אנתוני פאוצ'י, בתדרוך בנושא נגיף הקורונה בבית הלבן. וושינגטון, ארצות הברית. 22 באפריל 2020. AP
מעולם לא הביע תמיכה פומבית בשום מועמד פוליטי. פאוצ'י עם טראמפ, אפריל/AP

"אלו מילותיו של ד"ר פאוצ'י, ששיבח את עבודתו של ממשל טראמפ. המילים שנאמרו היו מדויקות, והגיעו ישירות מפיו של ד"ר פאוצי'", אמר טים מורטו, אחד מדוברי הקמפיין.

גם הנשיא הגן על השימוש בקליפ, ואמר כי אלו אכן "מילותיו" של ד"ר פאוצ'י. "עשינו עבודה 'פנומנלית', לפי כמה מושלים", הוא צייץ. טראמפ הרבה לזלזל בנגיף לאורך המשבר, וסירב לחבוש מסיכה עד שנדבק בעצמו.

פאוצ'י היה חלק מכוח המשימה שהקים הבית הלבן למאבק בווירוס, אך לא חסך מביקורת על הממשל. הוא אמר כי ארצות הברית הייתה צריכה להגיב מהר יותר ובצורה נרחבת יותר, והביע התנגדות לפתיחה מהירה של בתי הספר, בניגוד לרצונו של טראמפ. באפריל, טראמפ צייץ מחדש קריאה לפיטוריו של פאוצ'י, אך התעקש כי הוא מרוצה מעבודתו של המומחה הוותיק.

בשבוע שעבר מתח פאוצ'י ביקורת על האירוע שקיים הממשל במדשאות הבית הלבן, שבו הוכרזה המועמדת לבית המשפט העליון. הוא תיאר אותו כ"אירוע מפיץ על" אחרי שעשרות אנשים שהשתתפו בטקס או היו קשורים אל המשתתפים אובחנו חיוביים לווירוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully