וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: הממשל רכש שירותים במיליונים מעסקיו של טראמפ

בוושינגטון פוסט דווח כי סכום של כ-2.5 מיליון דולר הוצא מקופת משלם המסים האמריקני בין היתר לאירוח מנהיגים זרים באתרי הנופש הנמצאים בבעלותו של טראמפ. לא קיים איסור כי חברות בבעלותו של הנשיא יקבלו כספים מהממשל, אך הדבר מהווה הפרה של הבטחת בחירות

בווידאו: העימות השני בין טראמפ לביידן/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

הממשל האמריקני שילם מיליוני דולרים לעסקים בבעלותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ - כך דווח הלילה (רביעי) בוושינגטון פוסט. לפי מסכמים שהגיעו לידי העיתון, 2.5 מיליון דולר הוצאו מקופת הממשל, וההוצאות כללו בין היתר אירוח בבתי מלון, מזון, אלכוהול וסידורי פרחים באתרי נופש שבבעלות טראמפ.

לפי הדיווח, עסקיו של הנשיא מתחום האירוח, בהם אתר הנופש במאר-א-לאגו שבפלורידה, גבו לעיתים מחירים גבוהים יותר מהרגיל עבור שירותיהם. באחת הפעמים, חייבו את הממשל בהוצאה של 7,700 דולר עבור ארוחת ערב עם נשיא סין, שי ג'ינפינג וצוות לשכתו.

כמו כן, הממשל חויב ב-17 אלף דולר בחודש עבור בית מגורים פרטי שהושכר עבור השירות החשאי ב"מועדון הגולף הלאומי טראמפ בדמינסטר", ואפילו שלושה דולרים עבור כוסות מים לראש ממשלת יפן לשעבר שינזו אבה ולטראמפ עצמו.

בעיתון נכתב כי כמה מעובדי הממשל היו מתוסכלים מביקורים אלה בנכסי הנופש של טראמפ, וטענו בדיונים פרטיים ביניהם כי המלונות היקרים לא מתאימים לשהייה מסוג זה ופחות פרטיים ממקומות אחרים.

מועדון הגולף של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ באחוזת מאר-א-לאגו בפאלם ביץ', פלורידה. AP
7,700 דולר לארוחה. טראמפ ונשיא סין במאר א-לאגו, פלורידה/AP

מלבד כספי הממשל, חברות של טראמפ קיבלו כחמישה מיליון דולרים במסגרת אירועים של המפלגה הרפובליקנית.

עם זאת, אין איסור כי החברות שבבעלות טראמפ יקבלו תשלומים מהממשל האמריקני, אבל המעשה מהווה הפרת הבטחה מקמפיין הבחירות ב-2016 בו הוא הבטיח לבודד את עצמו מעסקיו אם ייבחר לתפקיד, ולהעמיד את האינטרסים של בוחריו מעל שלו.

"אם אני אנצח, אולי לעולם לא אראה את הרכוש שלי - לעולם לא אראה את המקומות האלה יותר", אמר טראמפ אז על מסלול הקמפיין. "בגלל שאני אעבוד בשבילכם, אני לא אספיק לשחק גולף. תאמינו לי".
טראמפ עדיין הבעלים של העסקים שלו, אך לדבריו הוא נותן שליטה יומיומית לבניו דונלד טראמפ ג'וניור ואריק טראמפ. אין סכום כולל רשמי המאגד כמה שילם משלם המסים האמריקני לעסקיו של הנשיא מאז נכנס לתפקיד.

החברה וקמפיין טראמפ סירבו להתייחס לדיווח בוושינגטון פוסט. הבית הלבן כינה את הדיווח "מתקפה", אך הוא לא הכחיש אף אחת מהטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully