וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-70 מיליון הצביעו: טראמפ וביידן נלחמים על כל קול

28.10.2020 / 4:35

שבוע לבחירות, ומספר הבוחרים בהצבעה המוקדמת כבר גבוה ממחצית מסך המצביעים ב-2016. טראמפ ממשיך להטיל ספק באמינות ההצבעה בדואר, והדמוקרטים חוששים שהוא לא יקבל הפסד. ביידן הגיע לג'ורג'יה, בניסיון לחדור למעוז רפובליקני: "משהו קורה כאן". אובמה מזהיר: "לא להתעצל"

בווידאו: שבוע לבחירות טראמפ בעצרת בחירות בנברסקה/צילום: רויטרס

שבוע לבחירות לנשיאות בארצות הברית, והמועמדים הנשיא דונלד טראמפ וסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן ממשיכים במסע הבחירות בין המדינות השונות. טראמפ הטיל הלילה (רביעי) פעם נוספת ספק במערך ההצבעה דרך הדואר, ויריבו הציע מסר של אחדות בשתי עצרות שערך במדינת ג'ורג'יה, כחלק מגיחה לשטח הרפובליקני המסורתי. שיא נרשם במספר הבוחרים בהצבעה המוקדמת.

לפני עזיבתו של טראמפ את הבית הלבן לעצרותיו ההמוניות, הוא אמר כי "זה לא הולם" להקדיש כל כך הרבה זמן נוסף לספירת עשרות מיליוני הצבעות שהועברו בדואר. "זה יהיה מאוד ראוי ונחמד אם יוכרז זוכה ב-3 בנובמבר, במקום לספור פתקי הצבעה במשך שבועיים, וזה לגמרי לא הולם ואני לא מאמין שזה לפי החוקים שלנו", אמר טראמפ לעיתונאים מחוץ למשכן. "אנחנו נראה מה יקרה". משם המשיך לעצרות בנברסקה, ויסקונסין ונבאדה.

בתוך כך, אתר האינטרנט הרשמי של קמפיין טראמפ נפרץ הלילה בידי האקרים, ולפי צוות הקמפיין, ורשויות החוק חוקרות את מקור התקיפה. בקמפיין מסרו כי "לא הייתה חשיפה לנתונים רגישים".

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בלנסינג בירת מישיגן - 27 לאוקטובר 2020. רויטרס, רויטרס
חשש כי לא יקבל את התוצאות. טראמפ בעצרת בלנסינג, במישיגן/רויטרס, רויטרס

מספר הבוחרים בהצבעה המוקדמת בארצות הברית עלה במהלך היממה האחרונה ליותר מ-70 מיליון - יותר ממחצית משיעור ההצבעה הכללי בבחירות 2016, כך על פי "פרויקט הבחירות" באוניברסיטת פלורידה. האמריקנים ממהרים להצביע במספרי שיא בניסיון להימנע מאפשרות של חשיפה לנגיף הקורונה ביום הבוחר עצמו.

לפי נתונים אלו, מומחים אומרים כי כמות ההצבעות עצומה, כשעד כה נרשמו יותר מ-46 מיליון הצבעות. הדבר עשוי להביא לכך שספירת הקולות תמשך ימים או שבועות, מה שישפיע ישירות על זמן ההכרזה הסופי על המנצח בבחירות.

ג'ו ביידן בעצרת בחירות בוורם ספרינגס ג'ורג'יה - 27 לאוקטובר 2020. רויטרס, רויטרס
ממשיך להוביל בסקרים. ביידן בעצרת בחירות בוורם ספרינגס, ג'ורג'יה/רויטרס, רויטרס

טראמפ חזר פעמים רבות על הטענה כי ההצבעות בדואר יובילו לעלייה במקרי הונאה בבחירות, על אף שמומחים אומרים כי מקרים כאלה מתרחשים לעיתים נדירות בלבד בארצות הברית. הצבעה בדואר היא שיטה שקיימת במדינה שנים רבות, ובבחירות האחרונות לנשיאות ב-2016 אחד מכל ארבעה פתקי הצבעה נספר בשיטה זו.

בכירים במפלגה הדמוקרטית, פעילים ובוחרים, הביעו חשש עמוק מכך שטראמפ לא יסכים לקבל את תוצאות הבחירות אם יפסיד. ביידן כינה את התרחיש כ"פחד הגדול ביותר" שלו.

הדמוקרטים מצביעים מוקדם בכמות גדולה יותר מאשר הרפובליקנים השנה, כך על פי נתוני "פרויקט
הבחירות". עם זאת, יש מדינות שאינן מאפשרות לפקידים להתחיל לספור את ההצבעה עד לסגירת הקלפיות.

המאבק בין המתמודדים זלג לבתי המשפט, והרפובליקנים, בשורה של מאבקים משפטיים ברחבי ארצות הברית, מנסים להגביל את המיקומים והזמן שיש לבוחרים בהצבעה המוקדמת, בניסיון לצמצם את כמותם.

עוד בוואלה!

דיווח בארה"ב: הממשל רכש שירותים במיליונים מעסקיו של טראמפ

לכתבה המלאה
ג'ו ביידן בעצרת בחירות בוורם ספרינגס ג'ורג'יה - 27 לאוקטובר 2020. רויטרס, רויטרס
"מתמודד כדמוקרט גאה, אבל אמשול כנשיא אמריקני". ביידן בג'ורג'יה/רויטרס, רויטרס

בטקסס, טראמפ רשם הלילה ניצחון כשבית המשפט העליון במדינה קבע כי המושל הרפובליקני רשאי להגביל את כמות מרכזי ההרשמה להצבעה בבחירות לאחד בכל מחוז. הפסיקה הפכה את החלטת בית המשפט לערעורים מהשבוע שעבר.

כמעט שמונה מיליון מתושבי טקסס הצביעו נכון ליום שלישי, והתקרבו ל-90% מכלל ההצבעות במדינה ב-2016 - אחוז גבוה יותר מכל מדינה אחרת, כך לפי "פרויקט הבחירות".

לפי הסקרים הארציים, ביידן מוביל על טראמפ ב-10%. על פי סקר רויטרס/איפסוס שנערך מיום שישי עד שלישי, 52% מהמצביעים אמרו שהם תומכים בביידן, ואילו 42% מצביעים לטראמפ.

המרוץ צמוד יותר במדינות צפון קרוליינה, פלורידה ואריזונה, שם הבחירות עשויות להיות מוכרעות. סקר רויטרס/איפסוס מהשבוע הראה כי במישיגן, ביידן מוביל עם 52% לעומת טראמפ עם 43%, בעוד הם צמודים בצפון קרוליינה.

ברק אובמה נואם בכנס עידוד הצבעה למען המועמד לנשיאות ג'ו ביידן, אורלנדו 27 באוקטובר 2020. AP Photo/John Raoux, AP
מזהיר משאננות. אובמה באורלנדו, אתמול/AP, AP Photo/John Raoux

ביקורו של ביידן בג'ורג'יה היווה מפגן אופטימיסטי לפיו מסע הבחירות שלו יכול להביא לסיום נשיאותו של טראמפ, שתחת ממשלו סובלת המדינה מתחלואה גבוהה של קורונה, חלה עלייה במתיחות הבין גזעית והשתבשו הקשרים עם מדינות אירופה. אם יצליח ביידן לנצח במדינה, תהיה זו הפעם הראשונה מאז 1992 בה מועמד דמוקרטי זוכה לניצחון בג'ורג'יה.

"אני מתמודד כדמוקרט גאה, אבל אני אמשול כנשיא של ארצות הברית", אמר ביידן בעצרת שערך בוורם ספרינגס, מקום בית הנופש של הנשיא לשעבר פרנקלין דלאנו רוזוולט, הדמוקרט שהנהיג את האומה במהלך השפל הגדול ומלחמת העולם השנייה. "אעבוד עם דמוקרטים ורפובליקנים. אני אעבוד קשה באותה מידה עבור אלה שלא תומכים בי כמו עבור אלה שעושים זאת".

מאוחר יותר, באטלנטה, הוא אמר כי העובדה שהוא עורך קמפיין בג'ורג'יה היא סימן למומנטום שלו. "משהו קורה כאן בג'ורג'יה וברחבי הארץ," אמר. "אנחנו מנצחים את ג'ורג'יה, אנחנו מנצחים הכל".

גם הנשיא לשעבר ברק אובמה חזר לשטח, עם עצרת שקיים באורלנדו, פלורידה, עבור סגנו לשעבר. הוא הזהיר את הבוחרים הדמוקרטים שלא להיות "שאננים" או "עצלנים", ולאפשר לטראמפ לרשום ניצחון מפתיע נוסף כפי שעש ב-2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully