וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה ימים לבחירות: טראמפ וביידן במערכה על מדינות המפתח

המועמדים לנשיאות ארה"ב ממשיכים בסבבי העצרות. טראמפ מתמקד בפנסילבניה הקריטית לניצחונו, בעוד סגן הנשיא לשעבר מנסה להפוך את מישיגן בחזרה ל"כחולה" כשהוא מלווה באובמה. הנשיא הלהיב את תומכיו: "זו המדינה שתציל את החלום". אובמה תקף: "טראמפ מאכיל את האגו של עצמו"

בווידאו: טראמפ וביידן ערכו עצרות בפנסליבניה ומישיגן/צילום: רויטרס

שלושה ימים נותרו לבחירות לנשיאות בארצות הברית, והמועמדים הנשיא דונלד טראמפ וסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן ממשיכים גם היום (שבת) בסבבי העצרות במדינות השונות. טראמפ יקיים שורת כנסים בהשתתפות המונים בפנסילבניה וניו ג'רזי. ביידן, שממשיך לקבל את הגיבוי של הנשיא לשעבר ברק אובמה, יערוך עצרות בנוכחותו במישיגן.

בתחנה הראשונה של הנשיא הוא קיים אירוע בניוטאון שבפנסילבניה, אחת מתוך ארבע עצרות מתוכננות במדינה. טראמפ עלה לבמה מלווה בקריאות "ארבע שנים נוספות" מצד תומכיו, ואמר לתושבי המדינה, שבה הוכרזה עצמאותה של ארצות הברית לפני יותר מ-300 שנה, כי "בעוד שלושה ימים זו המדינה שתציל את החלום האמריקני". לדבריו, "גל אדום גדול" של ניצחונות רפובליקנים יגיע בבחירות.

מבחינת טראמפ, הזכייה בפנסילבניה, כמו גם בפלורידה, היא חיונית מבחינה אסטרטגית. מדינות אלה נחשבות למרכז שדה הקרב בשל כך שהן מספקות את כמות האלקטורים שלהם הוא זקוק כדי לזכות בקדנציה נוספת. בלעדיהן, הדרך שלו חסומה.

טראמפ מתכנן לעשות עוד עשר עצרות פוליטיות ביומיים האחרונים לקפמיין, עם עצירות במישיגן, אייווה, קרוליינה הצפונית ופלורידה ביום ראשון, ואז חמש נוספות בקרוליינה הצפונית, פנסילבניה, ויסקונסין ומישיגן.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך אירוע תמיכה בניוטאון פנסילבניה, ארה"ב 31 באוקטובר 2020. רויטרס
"להציל את החלום האמריקני". טראמפ בפנסילבניה, היום/רויטרס

במקביל, ביידן התייצב במישיגן בכוחות מאוחדים עם הנשיא לשעבר אובמה, בתקווה להפוך את הניצחון המפתיע של טראמפ במדינה ב-2016, ביום הבחירות שייערך בשלישי. השניים מופיעים בערים פלינט ודטריוט.

במישיגן, שלושה נושאים עיקריים עומדים על סדר היום של המתמודדים: תעשיית הרכב של המדינה, החיכוכים הבין גזעיים והמאבק בקורונה. טראמפ ביקר במדינה ביום שישי.

אובמה נאם לפני ביידן בפלינט ותקף את טראמפ אודות העצרות ההמוניות שהוא עורך לתומכיו למרות הקורונה. "לטראמפ אכפת מלהאכיל את האגו של עצמו. ג'ו דואג לשמור על ביטחונכם ומשפחתכם. והוא פחות מעוניין להאכיל את האגו שלו עם קהל גדול (בעצרות), ויותר מוודא שהוא לא גורם בסיבובים שלו ליותר אנשים לחלות. זה מה שאתה צריך לצפות מנשיא", אמר אובמה.

ביידן תקף את טראמפ, ואמר כי הגיע הזמן "שיארוז את התיקים שלו וילך הביתה". סגן הנשיא לשעבר אמר כי "סיימנו עם הכאוס, הציוצים, הזעם, הכישלון והסירוב לקבל אחריות כלשהי".

המועמד הדמוקרטי לנישאות, ג'ו ביידן, ונשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, בעצרת הבחירות של המפלגה הדמוקרטית בפלינט, מישיגן. 31 באוקטובר 2020. רויטרס
הנשיא וסגנו מתאחדים שוב. ביידן ואובמה בפלינט, היום/רויטרס

ביידן מוביל על טראמפ במרבית הסקרים הלאומיים מאז תחילת השנה, כשהוא נע סביב 50% תמיכה בחודשים האחרונים, עם זאת, המרוץ במדינות המתנדנדות צמוד יותר. טראמפ זכה בבחירות ב-2016 על אף שיריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון זכתה ביותר קולות.

כמעט 90 מיליון איש כבר הצביעו בהצבעה המוקדמת - שיעור ההצבעה הגבוה ביותר במאה השנים האחרונות עד שלב זה של המרוץ.

כ-65% מכמות המצביעים בשנת 2016 כבר הצביעו. מספר עצום של אנשים הצביעו בדואר או בקלפיות הייעודיות של ההצבעה המוקדמת, על רקע החשש מפני חשיפה לנגיף הקורונה במוקדי ההצבעה העמוסים ביום הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully